Nieuws Crowdfunding

Blue Rivet: mode-ondernemers willen perfecte jeans voor mannen op markt brengen

Het vinden van een goede spijkerbroek is lastig. Toen de online zoektocht van ondernemer Jos Boin spaak liep, besloot hij het heft in eigen hand te nemen: ,,Een kwaliteitsjeans met perfecte fit vinden, zonder te veel opties in aanbod op een duurzame basis was online geen doen. Daar brengen we met Blue Rivet verandering in.''

Van onze redactie 18 mei 2022

Blue Rivet ondernemers

Oprichters Jos Boin, Nicolien Mastenbroek-Hosang, Steven Harting en Ruud Kroese. Foto: Blue Rivet

Het online jeansmerk van Nederlandse bodem is momenteel een half jaar live en inmiddels lopen er tegen de 1000 mannen rond in een Blue Rivet-jeans. Volgens mede-oprichter Nicolien Mastenbroek is dat vooral te danken aan de eenvoud: ,,Ons aanbod is simpel: een duurzame, hoge kwaliteit jeans voor een top prijs.''

Mastenbroek: ,,We sturen vooral op maatvastheid. Jeans is handwerk, daarom wijkt het vaak net af. Dat is toch wel echt een irritatiepunt bij mannen. Bij ons is dat dus dan ook juist één van onze grootste focuspunten: als je een Blue Rivet hebt, moet de volgende ook net zo top zitten. Daardoor zien we momenteel lage retouren en nu al hoge herhaal aankopen.''

''We weten allemaal dat fysieke retail het enorm zwaar heeft gehad, met een omzetdaling van 50 procent sinds de start van de coronapandemie''

Nicolien Mastenbroek, mede-oprichter Blue Rivet

79 procent van de mannen koopt zijn kleding online

Samen hebben de ondernemers meer dan 100 jaar ervaring in het modelandschap. Ze streven ernaar om binnen 3 tot 5 jaar tussen top 5 van de premium jeansmerken in Nederland te staan. Dat zijn geen overdreven ambities, geeft Mastenbroek aan: ,,Als je naar de huidige markt kijkt zijn vrijwel alle jeansmerken retailers of merken verkrijgbaar in wholesale. Kortom – merken liggen zo goed als altijd in fysieke winkels.''

,,We weten allemaal dat fysieke retail het enorm zwaar heeft gehad, met een omzetdaling van 50 procent sinds de start van de coronapandemie. In deze periode heeft ook de man zijn weg nog meer naar online winkelen gevonden. 79 procent van de mannen koopt zijn kleding online. Als online brand, met eigen shop, heb je 1 groot voordeel; geen tussenhandel, dus ook geen marge verlies door de keten. Daarom is ons prijspunt voor onze eerste jeans zo scherp op 100 euro. Normaliter was deze 150 euro in de fysieke winkel geweest'', aldus Mastenbroek.

Eigen community voor perfecte jeans merk van Nederlandse bodem

,,Naast het puur online aanbieden van Blue Rivet, is er ook gekeken naar de meest gangbare fit. De West- en Noord-Europese man draagt voornamelijk een slim fit. In Nederland bedraagt dat 60 procent van de mannen. Daarom is de slim fit, oftewel de pasvorm, onze eerste optie en wel in 10 kleuren en 28 maten. Dat is voor 1 jeans een enorm aanbod, we bereiken daarmee een zo breed mogelijke doelgroep met een premium, duurzame jeans.”

Om de Nederlandse man te bereiken met deze perfecte jeans is groeigeld nodig. Daarvoor zijn de ondernemers een crowdfunding gestart. Boin: ,,We willen graag doorgroeien met mensen die in Blue Rivet geloven. Op die manier bouwen we met onze eigen community aan het perfecte jeans merk van Nederlandse bodem!”. Om de plannen uit te voeren is minimaal 125.000 euro nodig, waarvan al bijna de helft binnen is.

Lees ook: A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen over de hele wereld het dragen

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws