Nieuws Crowdfunding
Crowdfunding duurzaam toiletpapier The Good Roll: op naar de 1 miljoen euro
The Good Roll maakt sinds haar oprichting in 2017 duurzaam toiletpapier waarvan 50 procent van de netto-opbrengst wordt gedoneerd aan de bouw van toiletten in Afrika. Het toiletpapier is 100 procent boomvriendelijk en vrij van plastic, chloor en kleur- en geurstoffen. Crowdfunding is in volle gang, met 1 miljoen euro als streefbedrag.

The Good Roll maakt toiletpapier waarmee sociaal-maatschappelijke, economische en ecologische impact wordt gemaakt. En: de ambitie is om nog veel meer impact te maken. Om dat te kunnen realiseren heeft The Good Roll financiële hulp nodig en is een crowdfundingsactie gestart waarbij het streefbedrag 1 miljoen euro is in de vorm van een rentedragende lening. Inmiddels is 65 procent van dit bedrag binnen via een totaal van 227 investeerders.
Doel crowdfunding: versterken team en meer zichtbaarheid
Het primaire doel van de crowdfunding is om het toegewijde team in de komende maanden verder te versterken en te professionaliseren, en de processen en systemen nog robuuster te maken. The Good Roll anticipeert hierbij op de steeds groter wordende afzet van de producten en de doorlopende groei van het totaal aantal klanten. Daarnaast wordt het geld geïnvesteerd in een mediacampagne (radio, TV, online en print) om zo het merk nog zichtbaarder te maken in de markt.
,,We hebben gezien dat eerdere campagnes enorm veel toegevoegde waarde hebben geleverd en direct voor extra abonnees, stijgende verkopen in het retailkanaal en zelfs het business to business kanaal gezorgd hebben”, aldus Melle Schellekens, medeoprichter van The Good Roll.
This is why we roll
The Good Roll is maker van 100 procent Europees gerecycled toilet papier. Hun missie is simpel: Veilige en schone toiletten voor iedereen! Met 50 procent van de nettowinst bouwen ze toiletten in diverse landen in Afrika.
The Good Roll is ontstaan vanuit een gezamenlijke frustratie. Er zijn wereldwijd 2,3 miljard mensen die geen toegang hebben tot veilige en schone toiletten, één derde (!) van de wereldbevolking. Daarnaast worden er dagelijks 27.000 bomen gekapt voor de productie van toiletpapier.
Schokkende cijfers, vinden de makers. Zo schrikbarend dat de cijfers hen hebben geïnspireerd tot het ontwikkelen van The Good Roll; een initiatief waarmee ze beide problemen willen aanpakken. Een uniek Nederlands win-win concept: een 100 procent boomvriendelijke toiletrol, gemaakt van Europees gerecycled papier, waarmee ze zoveel mogelijk mensen toegang willen geven tot veilige en schone toiletten.
Klik op deze link om alles te lezen over de crowdfundingcampagne via CrowdAboutNow.
Omzet verdubbelt ieder jaar
Sinds haar oprichting heeft The Good Roll de omzet jaarlijks verdubbeld tot vorig jaar (2021) bijna tweeënhalf miljoen Euro. Dit jaar verdubbelt het jonge bedrijf naar zo'n vijf miljoen euro. ,,Dat groeitempo willen we de komende zes, zeven jaar vasthouden of zelfs versnellen. De snelle rekenaar begrijpt dat het streven van The Good Roll is om in 2028 ten minste driehonderd miljoen Euro omzet te behalen. Daarvoor gaan we met ons unieke eigen bamboeproduct de landsgrenzen over richting alle windstreken”, aldus Melle Schellekens.
Rentepercentage van 4,5%
The Good Roll streeft ernaar om 1 miljoen euro op te halen in de vorm van een rentedragende lening. Dat kan in uiteenlopende porties van 250 tot 25.000 euro per persoon/deelnemer. De looptijd is vijf jaar. Hierbij lost The Good Roll de lening af in vier gelijke termijnen op de tweede, derde, vierde en vijfde vervaldag van de lening. Ofwel: je krijgt de eerste termijn terug twee jaar nadat je het geld hebt ingelegd, en de laatste termijn na precies vijf jaar.