Nieuws Crowdfunding

Tilburgs KraftBier groeit ondanks pandemie met hulp van crowdfunding

Een kleine twee jaar geleden had ondernemer Rob van den Meijdenberg niet gedacht te zijn waar hij nu staat. Zijn onderneming KraftBier heeft ondanks corona toch een positieve groei door weten te maken. Het bier stroomde misschien niet in de Brabantse kroegen, maar de blikken Kraft reikten tot ver boven de rivieren.

Van onze redactie 5 februari 2022

Kraft Bier groei tweetal

Bierbrouwer Rob van den Meijdenberg met zijn partner Sietske. Foto: KraftBier

,,’En… hoe gaat het?’ is de meest gehoorde vraag van de afgelopen twee jaar”, vertelt Rob van den Meijdenberg, eigenaar van KraftBier. Het antwoord daarop voelt altijd dubbel. ,,Het gaat goed,” luidt het korte antwoord.

,,We zijn in 2021 met 100 procent gegroeid. Maar daar moesten we vanaf maart 2020 snel voor schakelen. Horeca en evenementen gingen in lockdown, maar retail bleef open. Waar we eerder het grootste deel van ons bier verkochten aan cafés, vonden onze blikken hun weg nu vooral naar winkels. Zowel online als offline, onder als boven de rivieren. Een hele nieuwe markt ging open.”

''We willen mensen kunnen ontvangen, ruimte bieden om te werken en te ontspannen en daarnaast laten zien wie we zijn en wat we doen''

Rob van den Meijdenberg, eigenaar KraftBier

Brabantse bierbrouwer breidt team uit om groeiende vraag naar bier bij te houden

Om de groei bij te kunnen benen heeft KraftBier een nieuw pand gevonden. ,,We wilden graag alles onder een dak. Voorraad, werkplekken, webshop en ondersteunende horeca. Fabriek59 in Tilburg biedt ons daarvoor de ultieme oplossing. Een groot pand op een iconische plek.” Aldus de bierbrouwer. ,,We willen mensen kunnen ontvangen, ruimte bieden om te werken en te ontspannen en daarnaast laten zien wie we zijn en wat we doen. Daarbij wordt ook meteen het team uitgebreid om de groeiende vraag naar het bier bij te houden en uit te breiden.''

Lees ook: Duurzame bloemenbieb Reflower wil met crowdfunding verder groeien

Voor uitbreiding KraftBier zijn meer voorraad, meer ruimte en meer mensen nodig

Om al deze plannen te realiseren is Van den Meijdenberg een tweede crowdfunding gestart. Na in 2020 de overstap naar blik gemaakt te hebben is het nu alweer tijd voor de volgende stap. 'Die nuchtere Brabantse gezelligheid uit een blik, in ieder schap en aan iedere toog, of een klik van je vandaan'.

,,We zaten na een kleine drie weken ruim boven de 50 procent van ons doelbedrag van 250.000 euro,“ vertelt Van den Meijdenberg. ,,Ik ben super dankbaar dat er zoveel vertrouwen is in onze plannen. Want om uit te breiden hebben we meer voorraad, meer ruimte en meer mensen nodig. We bieden daarvoor een interessant rendement en natuurlijk bier, daar zijn we tenslotte goed in”.

Lees ook: Jonge Utrechtse bierbrouwers achter Eleven starten crowdfunding 2.0

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws