1. Beurs in China
,,Aanvankelijk dacht ik met een telefoon of een muziekapparaat van doen te hebben. Ik was voor één van mijn opdrachtgevers op een beurs in China en zag iets wat later de Shoefresh is geworden. Ik nam het apparaat mee en deed allerlei testen, onder meer met de hockeyschoenen van mijn dochter. Het werkte geweldig. Met de producent in China ben ik toen om de tafel gaan zitten en we hebben het apparaat verder ontwikkeld en de Shoefresh marktrijp gemaakt. Ik zorg voor de Europese verkoop. In 2014 verkocht ik ruim 2.000 apparaten en inmiddels zijn dat er flink meer. En de potentie is enorm.''
2. Eigen product
,,Het is ongelooflijk leuk en uitdagend om een nieuw product en merk op de markt te zetten. Daar ligt echt mijn hart. Ik heb dat vroeger als marketingman gedaan voor Unilever en Danone, later voor opdrachtgevers van mijn reclamebureau en nu doe ik dat met mijn eigen product. Dit is wat ik wil. Ik kan nu toepassen wat ik in het verleden heb geleerd. En zelf beslissen wanneer, waarin en hoe ik mijn geld investeer. Dat bevalt me prima.''
3. Stank te lijf
,,Mijn eerste insteek was het aanpakken van de stank van natte sportschoenen. Uiteindelijk gaat het om het verbeteren van de hygiëne. De Shoefresh is vooral handig voor gezinnen met sportende kinderen. De afzet in elektronicazaken liep niet genoeg, maar online en bij sportzaken wel. Inmiddels kopen ook steeds meer pedicures het apparaat. Shoefresh pakt het stankprobleem structureel aan.''
Over
Wie: Anton van den Brand is directeur / eigenaar van Shoebrand. Na een loopbaan bij Unilever en Danone zette hij reclamebureau Brave op. Sinds de overname door twee medewerkers richt Anton zich volledig op Shoefresh. Het bedrijf: Shoebrand voert het merk Shoefresh, een apparaat dat schoenen reinigt en droogmaakt. Cijfers: Anton van den Brand verkoopt enkele duizenden Shoefresh-apparaten per jaar. Zijn bedrijf telt twee medewerkers. Waar: Oisterwijk Contact: shoefresh.eu
Gerelateerde artikelen
> Daan en Robin uit Enschede brengen ‘onverkoopbare’ schoenen aan de man> Speciaalzaak: Werkschoenen mogen ook hip zijn> Mr. Ali: schoenlabel geïnspireerd op nomadenroots