Aangeboden door Gromax
Branded Content Duurzaamheid
Gromax: duurzaam werken met emissievrije machines
Graafwerkzaamheden zonder geluidsoverlast, een zelfvoorzienende schaftwagen en gereedschap zonder CO2-uitstoot. Steeds vaker worden er in bouwprojecten eisen gesteld aan emissiewaarden en duurzaamheid. Daarom investeert Gromax Verhuur in emissievrije machines en gereedschap. Commercieel manager Paul Wijhenke: „Samen werken we aan een groene toekomst voor de volgende generatie.”

Vesting Gromax Woerden met Stefan Visser en Yoran Janknegt. Foto Gromax
Bij steeds meer bedrijven staat duurzaamheid hoog op de agenda. Daarbij is het onderwerp steeds vaker een belangrijk onderdeel in de aanbesteding naar de eindklant. De emissievrije machines en gereedschappen van Gromax helpen die duurzaamheidsnormen te behalen en de carbon footprint van je bedrijf te verkleinen, zegt manager Wijhenke. „Steeds meer van onze klanten moeten emissievrij werken. Vanzelfsprekend passen wij ons assortiment daarop aan. Zo leveren we bijvoorbeeld zo veel mogelijk met accu’s en zo min mogelijk met brandstoffen, zoals diesel. Die trend is ingezet en volgen wij. Dat vinden wij hier heel gewoon.”
Bekende naam in het groene hart
Gromax Verhuur is met negen vestigingen een bekende naam in het Groene Hart. Dit verhuurbedrijf voorziet in advies en professioneel verhuurmaterieel voor bouw, industrie, weg- en waterbouw, hoveniers, schoonmaakbedrijven, grondverzet, sloopbedrijven en evenementen. Daarin streeft de organisatie naar langdurige relaties door adequaat te anticiperen op klantbehoeften en verwachtingen. „Wij werken proactief, oplossingsgericht en zijn niet bang voor een uitdaging. Nee is dan ook een antwoord dat je niet zo snel van ons hoort.”
Het is tijd voor duurzaamheid
Als inkoper zit Kevin Lek binnen Gromax bovenop de duurzaamheidstrend. Het afgelopen jaar verving hij oudere machines voor kwalitatief betere én duurzamere exemplaren. Denk aan hoogwerkers, graanmachines (tussen de 1 en 8 ton) en elektrische wielladers (van 2,7 ton). „Onze huidige wiellader van 2,7 ton is enorm geliefd bij stratenmakers en eventmanagers, maar draait op diesel. De elektrische variant heeft datzelfde vermogen, maar is veel interessanter. Met name door de duurzaamheidseisen die opdrachtgevers en gemeenten stellen.”
„Onze elektrische wiellader heeft hetzelfde vermogen als de dieselvariant, maar voldoet wél aan de duurzaamheidseisen die opdrachtgevers en gemeenten stellen”
Lek denkt graag mee over innovatie en het groene werken. Daarnaast let hij scherp op kwaliteit en service. „Zijn de onderdelen bijvoorbeeld ook dicht bij huis op voorraad? En is er, in geval van storing, kennis paraat?” Om aan dat laatste te voldoen, traint Gromax zijn monteurs up-to-date te blijven.
Je klant bij naam kennen
Volgens Lek weten de medewerkers van Gromax vaak al snel wat er speelt bij de klant. „Doordat wij goede contacten onderhouden met onze klanten weten wij exact waar de behoefte ligt. Daar spelen we op in. Zodoende kennen wij ook haast al onze (vaste) klanten bij naam. We weten wat ze gehuurd of nodig hebben. Dat maakt ons contact persoonlijk en onze service laagdrempelig, waardoor onze klanten ons ook gerust iets durven te vragen. Hebben we zelf niet het materieel in huis? Dan huren we het in of schaffen we het aan. Zodoende beschikken wij over een ruim assortiment. Van kruiwagens tot graafmachines en van tapijtstrippers tot hoogwerkers.” Wijhenke vult aan: „We hebben alles en we doen alles. En hebben we iets niet? Dan onderzoeken we of het interessant genoeg is om in huis te halen.”
Groene toekomst voor nieuwe generatie
Recentelijk opende Gromax een nieuwe vestiging in Hoofddorp. Daar nodigt Lek je graag uit. „Kom je snel een kijkje nemen? Dan laten we je graag onze nieuwste machines zien. Bijvoorbeeld onze emissievrije machine met stage vijf motor.”
„Wij werken hard aan een groene toekomst voor de nieuwe generatie. Help je mee?”
Een blik op 2023? Duurzaam groeien, door ieder jaar een nieuwe vestiging te openen en het assortiment nóg verder uit te breiden, zegt Wijhenke. „Groei is mooi, maar klantgerichtheid belangrijker. Klanten, maar ook medewerkers, mogen bij ons nooit een nummertje worden. Daarom groeien we liever niet té hard. Waar we wél hard aan werken? Aan een groene toekomst voor de nieuwe generatie. Help je mee?”