Podcast

Derrick Neleman wil impact maken: 'Mijn bedrijf werkt beter als community'

Als er één ondernemer is die een indrukwekkend jaar achter de rug heeft, dan is het Derrick Neleman wel. Met zijn Just Fucking Good Wine werd hij vorig jaar de Meest Inspirerende Ondernemer (MIO) en dat bracht niet alleen een mooie award met zich mee, maar ook een verruiming van zijn netwerk. Hij vertelt erover tijdens de eerste radio-uitzending van Week van de Ondernemer op New Business Radio én maakt bekend wie dit jaar de genomineerden zijn van de MIO.

Derrick neleman liemes podcast

Derrick Neleman maakt in deze podcast bekend wie de genomineerden zijn voor de award voor Meest Inspirerende Ondernemer. Foto: Ruud Voest

Van onze redactie 17 november 2020

,,Het belangrijkste is dat je als ondernemer blijft focussen op datgene wat goed gaat", adviseert Neleman in gesprek met presentator Robert van den Ham en marcom-expert Thijs van Dijk. ,,Bij ons waren er gelukkig heel veel zaken die goed gingen. Na het winnen van de MIO heb ik een journalist van Het Financieele Dagblad (FD) en een fotograaf mee naar Spanje genomen. Mijn wijngaard ligt in Valencia. Daar is een verhaal van acht pagina's uit voortgekomen."

De belangrijke les die Neleman dit jaar leerde

Neleman vertelt dat hij in dit artikel graag een noot wilde kraken. Hij wilde zijn bedrijf namelijk delen met klanten, maar had geen idee hoe hij dat moest doen. Hij leerde een belangrijke les: ,,Gooi je vraag in het universum. Deel 'm met andere ondernemers en je zult verbaasd zijn over de hulp die je krijgt."

Tekst gaat verder onder de foto van Derrick Neleman als gast bij de Week van de Ondernemer. (Foto: Ruud Voest)

Derrick neleman liemes podcast 1

Lees ook: Elf keukens in nieuw food district Liemès: ook Ed Bindels hoopt deuren snel te openen

'Bijen red je door biologische wijn te drinken'

Veel hulp bood zich inderdaad aan na het interview met FD. ,,Er kwamen opeens allerlei partijen met oplossingen wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat iedereen mede-eigenaar van het bedrijf kan worden. Dat kan al vanaf 250 euro en de belangrijkste reden is omdat we een community willen bouwen. We willen goed doen voor de wereld. Bijen redden doe je door biologische wijn te drinken. Ik ben geen bedrijf begonnen om het te bezitten, maar om impact te maken."

In deze podcast hoor je verder wat marcom-expert Thijs van Dijk van deze ontwikkeling vindt, waarom Neleman de 'Coolblue van de wijn' wil worden, waarom hij twee winkels opende in crisistijd en wat storytelling voor zijn bedrijf heeft betekend. De mediaplayer staat bovenin dit artikel.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts
De Ondernemer

Geldzorgen? Tijdige ondersteuning voorkomt escalatie

Ervaar jij als ondernemer geldzorgen, bijvoorbeeld omdat je nu ook nog schulden, ontstaan tijdens corona, moet afbetalen? Wacht niet te lang, zoek hulp, voorkom erger en creëer nieuw perspectief. Dat is het devies van het landelijke gratis platform Geldfit. Ondernemer Ralph van Dam: ,,Als je door schulden in de stress zit, mis je inhoudelijke scherpte, inzicht en overzicht. Deskundige hulp van buiten brengt je verder.”

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Kun je als bedrijf succesvol zijn zonder online reviews?

Bestaat jouw onderneming over een jaar nog als je geen reviews verzamelt? Die vraag staat centraal in de twaalfde aflevering van podcastreeks Aandachtstrekkers. Veruit de meeste bedrijven hebben geen reviewstrategie en lopen daardoor achter de feiten aan. Terwijl een klantbeoordeling vragen (en krijgen) een kleine moeite is als je het slim aanpakt.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Dorkas Koenen (cmo Rabobank): 'Wij doen niet aan purpose-marketing, wij zíjn purpose'

Al vijf jaar lang is Dorkas Koenen de Chief Marketing Officer van Rabobank. Een echt zwaargewicht die een doorslaggevende rol speelt bij de huidige visie van de bank: ‘Growing a better world together’. In de nieuwe podcast van Thijs Talks spreekt hij over zijn visie op marketing en talentontwikkeling.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details