Podcast

Derrick Neleman wil impact maken: 'Mijn bedrijf werkt beter als community'

Als er één ondernemer is die een indrukwekkend jaar achter de rug heeft, dan is het Derrick Neleman wel. Met zijn Just Fucking Good Wine werd hij vorig jaar de Meest Inspirerende Ondernemer (MIO) en dat bracht niet alleen een mooie award met zich mee, maar ook een verruiming van zijn netwerk. Hij vertelt erover tijdens de eerste radio-uitzending van Week van de Ondernemer op New Business Radio én maakt bekend wie dit jaar de genomineerden zijn van de MIO.

Derrick neleman liemes podcast

Derrick Neleman maakt in deze podcast bekend wie de genomineerden zijn voor de award voor Meest Inspirerende Ondernemer. Foto: Ruud Voest

Van onze redactie 17 november 2020

,,Het belangrijkste is dat je als ondernemer blijft focussen op datgene wat goed gaat", adviseert Neleman in gesprek met presentator Robert van den Ham en marcom-expert Thijs van Dijk. ,,Bij ons waren er gelukkig heel veel zaken die goed gingen. Na het winnen van de MIO heb ik een journalist van Het Financieele Dagblad (FD) en een fotograaf mee naar Spanje genomen. Mijn wijngaard ligt in Valencia. Daar is een verhaal van acht pagina's uit voortgekomen."

De belangrijke les die Neleman dit jaar leerde

Neleman vertelt dat hij in dit artikel graag een noot wilde kraken. Hij wilde zijn bedrijf namelijk delen met klanten, maar had geen idee hoe hij dat moest doen. Hij leerde een belangrijke les: ,,Gooi je vraag in het universum. Deel 'm met andere ondernemers en je zult verbaasd zijn over de hulp die je krijgt."

Tekst gaat verder onder de foto van Derrick Neleman als gast bij de Week van de Ondernemer. (Foto: Ruud Voest)

Derrick neleman liemes podcast 1

'Bijen red je door biologische wijn te drinken'

Veel hulp bood zich inderdaad aan na het interview met FD. ,,Er kwamen opeens allerlei partijen met oplossingen wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat iedereen mede-eigenaar van het bedrijf kan worden. Dat kan al vanaf 250 euro en de belangrijkste reden is omdat we een community willen bouwen. We willen goed doen voor de wereld. Bijen redden doe je door biologische wijn te drinken. Ik ben geen bedrijf begonnen om het te bezitten, maar om impact te maken."

In deze podcast hoor je verder wat marcom-expert Thijs van Dijk van deze ontwikkeling vindt, waarom Neleman de 'Coolblue van de wijn' wil worden, waarom hij twee winkels opende in crisistijd en wat storytelling voor zijn bedrijf heeft betekend. De mediaplayer staat bovenin dit artikel.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Ploumen Marijnissen links verkiezingen
De Ondernemer

Luister Bakkie Binnenhof: ga je 17 maart voor links?

De alom bekende Bakkie Media-podcastmakers Van Dijk en Kok geven in drie speciale afleveringen hun kijk op de verkiezingen: in nummer 1 wat er aan de linkerkant in de politiek allemaal te koop is. Een Bakkie Binnenhof dus. Op wie van de 37 partijen moet je als ondernemer stemmen? En waarom? Luister naar de podcast en wie weet heb je hét antwoord.

Details
De Ondernemer Podcasts Gerhard ter Velde Geloof In Je Zaak
Geloof In Je Zaak

Zakelijk zelfvertrouwen? Zo win je het volgens Jikkie Has

In deze aflevering van Geloof In Je Zaak kun je luisteren naar Jikkie Has. Zij is spreker, trainer en auteur van het boek 'Zakelijk Zelfvertrouwen'. Want geloof in jezelf is essentieel als je succesvol wilt zijn. Maar we zijn allemaal wel eens onzeker.

Details
De Ondernemer Podcasts Gerhard ter Velde Geloof In Je Zaak
Geloof In Je Zaak

Data en onderbuikgevoel: het succesrecept van Kemal Tas

In deze aflevering van Geloof In Je Zaak het verhaal van Kemal Tas, oprichter van Ledstores.nl. De ondernemer verkoopt via zijn webshops verlichting in elf landen. Hij bouwde zijn Markplaats-handeltje in Led-strips uit tot een solide bedrijf met 15 miljoen euro omzet, 50 medewerkers en 2.000 m2 magazijnruimte. En de groei is er nog lang niet uit...

Details
Louise Floris podcast
De Ondernemer

Marketing: zo helpt Louise Doorn (HelloMaaS) ondernemers bij digitalisering

Louise Doorn is eigenaar van HelloMaaS. De ondernemer is ook de initiator van het in New York gestarte bedrijf waarin recruitment met Artificial Intelligence (AI) wordt gemengd tot een nieuw soort marketingbureau. Met succes. HelloMaaS helpt ondernemers en marketeers met de snel veranderende marketingwereld om te gaan, zeker nu veel ondernemers de stap naar digitaal willen maken. Je hoort er alles over in deze nieuwe aflevering van de Namarama Show. Host is als vanouds Floris Hülsmann.

Details
Stemformulier verkiezingen tweede kamer volt LP piratenpartij
De Ondernemer

Lijsttrekkers Dassen, Pontier en Valentine over economie en ondernemen

Aan de podcasttafel in het Ondernemershuis in Den Haag de lijsttrekkers Laurens Dassen (Volt), Matthijs Pontier (Piratenpartij) en Robert Valentine (Libertaire Partij). Ze reageren onder meer op stellingen over de economie nu en straks, de coronacrisis en wat hun partij voor ondernemers kan en wil gaan betekenen. Een nieuwe aflevering van De Ondernemer Kiest: politieke partijen op jacht naar hun eerste zetel(s) in Tweede Kamer.

Details