Nieuws Groei

Air up haalt 40 miljoen op voor 'geurig drinkwater' tegen verspilling

Scale-up air up, aanbieder van 's werelds eerste drinksysteem dat water met geurpods op smaak brengt, heeft 40 miljoen euro groeikapitaal opgehaald. De investeringsronde van het in Duitsland gevestigde bedrijf werd geleid door Five Seasons Ventures. Met deze financiële injectie wil het bedrijf verder uitbreiden in Europa en de Verenigde Staten.

Van onze redactie 28 september 2021

Air up 40 miljoen investering groei kapitaal water fles geur

Sinds eind 2020 zijn de producten van air up ook beschikbaar op de Nederlandse markt. Foto: air up

Air up heeft sinds begin dit jaar zijn personeelsbestand zien verdubbelen, terwijl de inkomsten van het bedrijf in de eerste vier maanden van 2021 die van het hele voorgaande jaar overtroffen. Sinds de eerste lancering op de Duitse markt in juli 2019 heeft het bedrijf een run rate van al meer dan 100 miljoen euro en meer dan 1 miljoen klanten in heel Europa bediend.

Die inspanningen resulteerden in een besparing van maar liefst 85 miljoen wegwerpplastic flessen en 2465 ton suiker. Sinds eind 2020 zijn de producten van air up ook beschikbaar op de Nederlandse markt.

Geurgebaseerde vormen van hydrateren als het nieuwe normaal

,,We wisten dat ons idee potentie had, maar hadden nooit een succes als dit verwacht", zeg Lena Jüngst, medeoprichter van air up. ,,We hebben een gevoelige snaar geraakt met ons innovatieve product en kunnen bijna niet voldoen aan de grote vraag van klanten. We zijn blij aan te kunnen tonen dat je met een revolutionair idee en een gezonde dosis pragmatisme verandering teweeg kunt brengen. Het onderstreept onze visie om de drankenmarkt wereldwijd te transformeren en laat zien dat gezondheid en duurzaamheid ook economisch aantrekkelijk kunnen zijn."

Lees ook: Statiegeld op kleine plastic flesjes? Niet nodig volgens Marc en Marnix van Aquablu

Niccolo Manzoni, Managing Partner van Five Seasons Ventures voegt hieraan toe: ,,Air up heeft in korte tijd uitzonderlijke resultaten geleverd in een markt waar de behoeften van de consument bij velen bekend zijn: meer hydrateren, het einde van plastic wegwerpflesjes en vermindering van de consumptie van ongezonde dranken. Deze kapitaalinjectie zal het bedrijf de mogelijkheid geven uit te breiden naar een wereldwijd podium, om geurgebaseerde vormen van hydrateren het nieuwe normaal te maken."

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws