Aangeboden door Flatline Agency
Branded Content Groei
Shopify zeer enthousiast over Flatline Agency: bevordering naar Plus Partner
eCommerce platform Shopify heeft zich de afgelopen twintig jaar stormachtig ontwikkeld en is nu wereldwijd de grootste speler in haar sector. Het bedrijf heeft onlangs de Amsterdamse digital-dienstverlener Flatline Agency benoemd als een van de weinige Nederlandse Shopify Plus Partners.„We waren onder de indruk van wat ze doen, hun technische kennis en hoe ze werken”, zegt Benjamin Lang, hoofd van Noord-Europa voor Shopify.

Shopify zeer enthousiast over Flatline Agency: bevordering naar Plus Partner. Foto: Flatline Agency
Shopify is de drijvende kracht achter miljoenen websites. Het is in 2006 in Toronto, Canada, ontstaan en heeft inmiddels 10.000 werknemers. „Wij zijn een speler in een zeer competitieve markt. Maar gelukkig spelen we zeer snel op veranderingen in. We zijn wendbaar. Bovendien richten we ons op alle segmenten in de markt. Dat is de kracht van Shopify”, meent Lang, die vanuit Amsterdam werkzaam is als ‘Head of Northern Europe’.
„We zijn, simpel gezegd, het besturingssysteem van bedrijven van verschillende maten. Als je een bedrijf wilt lanceren – dat kan online zijn, of fysiek – dan kun je bij Shopify voor de POS of e-commerce store terecht. Je kunt via ons platform een zeer slimme webshop creëren. Je hebt dan ook keuze uit een zeer rijk ecosysteem aan partners en apps”, legt Lang uit.
Flatline Agency officieel Shopify Plus Partner
Shopify werkt sinds enige tijd samen met de Nederlandse digital-dienstverlener Flatline Agency. Het partnership met Shopify startte vorig jaar januari. „Dat is goed bevallen, waardoor we nu een Plus Partner zijn geworden, Dit Plus Partnership ging in de tweede week van mei van start”, zegt Dylan Laseur, één van de oprichters van Flatline Agency. „Eerst moet je vertrouwd raken met het systeem van Shopify en vele succesvolle webshops lanceren. Dit is een soort proefperiode. Daarna en door het vele succes zijn we geselecteerd als één van de Plus Partners van Shopify. We kregen dus een soort certifering als ‘trusted Shopify Plus partner’.”
„Je kunt een ‘normale’ partner voor Shopify zijn. Hierbij creëer je e-commerce stores voor klanten via het platform van Shopify. En als je buitengewoon goed bent in wat je doet, dan krijg je het Plus-certificaat. Dat is de crème de la crème”, zegt Lang. „Bij Flatline zagen we veel potentieel. Het is een erg actieve en extreem goede club. Ze organiseren bijvoorbeeld ook vele kennis deelsessies en andere relevante events. We waren onder de indruk van wat ze tot hebben opgeleverd en tevens hoe ze dat doen. Ze hebben alle stappen doorlopen om in aanmerking te komen voor het Plus-certificaat. Hierdoor hebben ze nu meer mogelijkheden gekregen. Een voorbeeld is dat Flatline nu toegang heeft tot Human Resources binnen Shopify en het interne Shopify marketing team. Bovendien hebben ze een directere link met ons sales team en kunnen we zo samen merchants naar het volgende niveau tillen”
Gretig en dynamisch
Wat zijn volgens Lang sterke punten van Flatline Agency? „Het eerste wat mij opviel, was hun gretigheid om aan het platform van ons te werken en e-commerce merchants naar een volgend niveau te tillen. Ook hun dynamiek is opvallend. Ze willen graag dingen doen, een impact maken, werken bij klanten op locatie en zeer snel groeien. We hebben bij Flatline het sterke gevoel dat ze vooruit willen, bereid zijn weloverwogen risico’s te nemen en samen met ons mooie dingen willen bereiken. Ze hebben ook een heel sterk en creatief team. Met zo’n technisch sterk onderlegde partner willen we graag in zee gaan.”
Volgens Lang groeit Shopify razendsnel. ,,We zijn heel actief en focussen ons op heel veel zaken. We hebben nu zo’n 5000 developers. Dus dat is een heel groot 'leger' aan developers. We doen op het gebied van innovatie hierdoor heel veel dingen. Omnichannel is bij ons ook een belangrijk thema. Dan heb ik het over online, offline, B2B, social commerce en alles daartussen. Dat proberen we te optimaliseren. Daarnaast zijn we bezig met de integratie van onze interne systemen, zodat het bestaan van onze klanten en partners makkelijker wordt.”
Gebruik van Artificial Intelligence
Shopify maakt bij haar technologische ontwikkelingen ook gebruik van Artificial Intelligence. ,,Alles wat gebaseerd is op AI, heeft onze aandacht. Dan moet je denken aan toepassingen op het gebied van contentcreatie en betalingen. We proberen dagelijks dingen via AI te verbeteren. Dat maakt de manier van werken makkelijker”, vertelt Lang.
,,Kort nadat ChatGPT uitkwam, heeft Shopify dit direct geïntegreerd met het oog op het schrijven of herschrijven van productteksten. Via Shopify kunnen klanten zo aan ChatGPT vragen om dergelijke teksten te schrijven. Het zorgt ervoor dat je als ondernemer enorm veel tijd kunt besparen”, stelt Dylan. Lang geeft aan ‘superenthousiast’ te zijn over het hechtere partnership met Flatline Agency. ,,We kijken ernaar uit om bij te dragen aan de enorme groei van Flatline”, sluit Lang af met een grapje.
Zou jij ook eens willen kijken hoe je jouw webshop, groei of eCommerce marketing ‘stack’ of tooling naar het volgende niveau kan tillen? Neem dan nu contact op.