Nieuws Groei
Evenementenorganisatie Papi Chulo wil van fans mede-eigenaars maken
Evenementenorganisatie Papi Chulo gaat uitbreiden. Komende jaren gaat het bedrijf naast evenementen in clubs ook festivals in Nederland, België en Duitsland organiseren. Om dit te financieren wil Papi Chulo de community achter het merk mede-eigenaar maken.

De komende jaren wil Papi Chulo het merk versterken. Foto: Papi Chulo
Daarmee is Papi Chulo naar eigen zeggen het eerste bedrijf in de evenementensector dat op deze manier fans meeneemt in de groei van het bedrijf. Door aandeelhouders te betrekken bij de groei hoopt het bedrijf de community achter het merk te versterken.
Oprichter Daniël Kingma: ,,We willen opschalen van kleine events naar grote festivals. Om die omschakeling te maken hebben we kapitaal nodig, dat willen we ophalen door een stuk van het bedrijf te verkopen aan onze community. Op deze manier willen we de fans mede-eigenaar maken en meenemen in de missie van Papi Chulo. Dat is een unieke vorm van ambassadeurschap. Daarmee zijn we ook het eerste bedrijf in de Nederlandse evenementensector dat op deze manier groeikapitaal ophaalt. ”
''Ons doel is het grootste Latin- en Caribbean-brand te worden van Europa! En die reis willen we samen maken met onze hele community''
Beachfestival in Scheveningen, een festival in Amsterdam en een nieuw festival in Arnhem
De komende jaren wil Papi Chulo het merk versterken en daarmee een gevestigde partij binnen de internationale evenementenbranche worden. Om dit te realiseren zal de onderneming het aantal clubevenementen afschalen en het aantal grootschalige indoorevents en festivals uitbreiden. In 2023 start de organisatie met drie grote festivals. Een beachfestival op het strand van Scheveningen, een festival in Amsterdam en een nieuw festival in Arnhem, samen met het Nederlandse dj-duo Afro Bros.
Papi Chulo-oprichter Daniël Kingma tweede van links. Foto: Joeri Greve
Het doel van Papi Chulo is om 300.000 euro aan groeikapitaal op te halen
Papi Chulo heeft de afgelopen jaren naam gemaakt in de clubscene in Nederland, België en Duitsland. Een tropisch concept dat volgens het bedrijf draait om totaalbeleving. Ook heeft de organisatie verschillende succesvolle social mediaplatformen opgericht.
Het doel is 300.000 euro aan groeikapitaal op te halen. Inmiddels hebben meer dan 220 investeerders zich gemeld en in totaal voor ruim 200.000 euro toegezegd. Kingma: ,,Ons doel is het grootste Latin- en Caribbean-brand te worden van Europa! En die reis willen we samen maken met onze hele community.”