Nieuws Groei
Uitbreiding Expandior: Chris Lukassen nieuwe chief product officer
Chris Lukassen is gestart als chief product officer bij opleider Expandior. Met de 49-jarige aan boord breidt het bedrijf de dienstverlening uit met productmanagementtraining en consultancy. Lukassen ontwikkelde een volwassenheidsmodel en aanpak voor het verhogen van de product management-vaardigheden bij productmanagers en product-owners. De cpo is vrijdag te gast tijdens de Smart Business Week van De Ondernemer en AWS.

Expandior lijft Chris Lukassen in als chief product officer.
De organisatie verwacht hiermee een breed segment klanten te bedienen, van middenbedrijf tot de corporates, maar ook de niet ‘Tech’-bedrijven. ,,Of je nu je eigen hardware of software ontwikkelt of diensten verleent op basis van de techniek van partners, al deze bedrijven hebben behoefte aan beter product management,” aldus Kevin Ouwerkerk, oprichter van Expandior.
Hulp bieden mét een specialisatie op productmanagement en data
Ouwerkerk is erg blij met het aantrekken van Chris Lukassen: ,,Met de komst van Chris kunnen we een unieke propositie aanbieden. Er is nog veel te doen in Nederland met betrekking tot digitale transformaties, agile werken en innovatie, en er zijn veel partijen die daarbij kunnen helpen.”
Ouwerkerk vervolgt: ,,Door Chris en zijn team kunnen wij die hulp nu bieden mét een specialisatie op productmanagement en data. Laat dat nu precies de twee gebieden zijn waar nog het meeste te winnen valt voor ons bedrijfsleven, dit blijkt ook uit ons onderzoek onder captains of industry”.
''Expandior heeft het doel om organisaties te laten excelleren in deze digitale en data-gedreven tijd, dus dat matcht volledig''
Toegelegd op het ontwikkelen van volwassenheidsmodel voor Expandior
Lukassen geeft aan heel bewust voor Expandior te kiezen. ,,Het is mijn missie om de manier waarop mensen producten ontwikkelen en laten groeien radicaal te verbeteren. Expandior heeft het doel om organisaties te laten excelleren in deze digitale en data-gedreven tijd, dus dat matcht volledig. We gaan hier echt iets unieks neerzetten en dat gaat Nederland merken.”
Het afgelopen jaar heeft Lukassen zich, naast zijn werk voor CarePay, toegelegd op het ontwikkelen van een volwassenheidsmodel voor Expandior. ,,Heel leuk om dat nu, als een van onze producten, in mijn portfolio te krijgen,” aldus Lukassen.
Dit is Chris Lukassen
Chris Lukassen is een autoriteit op het gebied van Product Management in Nederland. Hij is auteur van The Product Samurai: A Product Managers Guide to Continuous Innovation, co-auteur van drie andere boeken en is hij een van de makers van de Professional Scrum Product Owner Advanced-cursus van Scrum.org. Hij is ook spreker op het Product Management Festival in Zurich in november dit jaar. Als productmanager was hij actief bij TomTom, Saab en Thales. Vrijdag 7 oktober is hij te gast in de Smart Business Week die te volgen is op deze site en het Youtube-kanaal van De Ondernemer.
Lees ook: Mis de digitale boot niet: pas deze digitaliseringstips toe