Nieuws Groei

Nederlandse tech-agency Gospooky opent kantoor in New York

Social tech-agency Gospooky opent een afdeling in New York. Het is voor het bureau een eerste stap in de uitbreiding buiten Europa. Het New Yorkse debuut is daarbij een gevolg van jarenlange groei en onderdeel van een plan om Amerikaanse klanten beter te ondersteunen met innovatieve technologie.

Van onze redactie 17 februari 2023

Tim Liam Gospooky

Tim van der Wiel (24, rechts) en Liam Tjoa (25) zijn de oprichters van Gospooky. Foto: Gospooky

Om het proces in goede banen te leiden en de positie van Gospooky in de Verenigde Staten te versterken, is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.

Als toevoeging op het huidige internationale team van Gospooky, zal het bureau komend jaar de nadruk leggen op het samenstellen van een Amerikaans team. Het nieuwe team - bestaande uit creatieven, producers en strategen - gaat het aanbod van creative concepting, productie en research en development in de VS uitbreiden.

''We kunnen niet wachten om in de VS voet aan de grond te zetten en onze visie op social tech toe te passen op de meest innovatieve merken ter wereld''

Tim van der Wiel, Gospooky

'Gospooky is pionier op het gebied van social tech geworden'

,,Na zes succesvolle jaren in Amsterdam maken we met veel enthousiasme de overstap naar de Amerikaanse markt,” aldus Gospooky-oprichter Tim van der Wiel. ,,De keuze voor New York was een no-brainer, aangezien veel van onze opdrachtgevers er zitten. We kunnen niet wachten om in de VS voet aan de grond te zetten en onze visie op social tech toe te passen op de meest innovatieve merken ter wereld.”

Jeff Miller: ,,De afgelopen twintig jaar heb ik over de hele wereld met talloze bureaus gewerkt. Het ondernemerschap van Tim en Liam heeft mij geïnspireerd. Hun overtuigende visie heeft ervoor gezorgd dat Gospooky pionier op het gebied van social tech is geworden. Ik kijk ernaar uit om als adviseur bij te dragen aan het nieuwe Amerikaanse avontuur van Gospooky.”

Gospooky werkte voor JBL, Snap, Unilever, Amazon Prime Video, Dior en KLM

Gen Z-entrepreneurs Tim van der Wiel en Liam Tjoa waren nog geen twintig jaar oud toen zij Gospooky in 2016 in Amsterdam oprichtten. Sindsdien heeft het duo content-, AR- en social advertising-strategieën ontwikkeld en uitgevoerd voor merken als JBL, Snap Inc., Unilever, Amazon Prime Video, Dior en KLM. In 2022 werd Gospooky door de SAN unaniem gekroond tot Bureau van het Jaar.

Lees ook: Déze Nederlandse startups willen zaken doen: in de Verenigde Staten

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws