Nieuws Groei

Hofstad Security: 'Eigenlijk zijn we voor de gein begonnen'

Op steeds meer plekken en in uiteenlopende situaties kunt u hun beveiligers tegen het lijf lopen. Hoe groeide Hofstad Security in betrekkelijk korte tijd uit tot zo'n succesbedrijf?

De Ondernemer 26 juni 2017

Hofstad Security026 X1 B46702

In zeven jaar tijd kan er een hoop gebeuren. Hofstad Security aan de Haagse Nieboerweg bewijst het. ,,Samen met Leonard Pronk ben ik eigenlijk voor de gein begonnen'', schetst Cees Hofland de start. ,,We zaten al in de beveiliging, dus dat was wel logisch, maar we hadden nooit gedacht dat het zo'n vlucht zou nemen.''

Management

Anno 2017 zijn Hofland en Pronk directeur. Hofland geeft leiding, doet de verkoop en offertes. Pronk houdt zich bezig met het faciliteren van de praktische zaken. Operationeel manager Nêzar van Geffen is de schakel tussen Hofstad en opdrachtgevers. Bij het bedrijf werken bijna 180 beveiligers, onder wie 40 stagiaires. Hun eerste event was Schollenpop. Toen de Tong Tong Fair. Inmiddels beveiligen ze ruim 30 evenementen. Van de Volvo Ocean Race en Vlaggetjesdag tot de Ooievaarsrun en Paardenmarkt van Voorschoten.

Sus-teams

Leonard Pronk: ,,En het zijn niet meer alleen evenementen. Ook de Scheveningse Pier en horecatenten als The Fiddler en Peukie Beachclub worden door ons beveiligd. En we hebben twee zogeheten sus-teams: één op Scheveningen, één in Delft. Daardoor werden we ook gevraagd voor Delft Centraal Station. Belangrijke reden dat ook dit goed loopt, is duidelijk overleg - waar liggen de knelpunten? - met de klant.''

Inzetbaarheid

Onder de activiteiten vallen ook pandbeheer en inbraakpreventie. Hofstad levert winkelsurveillanten (ook in burger), verkeersregelaars en receptiemedewerkers. Wordt u in de tram gecontroleerd op uw vervoersbewijs? Dat gebeurt ook door mensen van Hofstad. Pronk: ,,Correct, professioneel, vriendelijk en communicatief sterk. Dat zijn voor ons de sleutelwoorden."

Lees ook: Intersafe: surveilleren in elektrische auto's

Mogelijkheden

Die begrippen komen ook in hun marketing en sales naar voren. Hofland: ,,Als ondernemer moet je het lef hebben openingen en mogelijkheden te onderzoeken. Zo geef ik elke dag mijn ogen goed de kost als het gaat om berichten in kranten en op internet. Mooi voorbeeld is het International Whisky Festival dat november dit jaar terugkeert naar Den Haag. Toen ik dat hoorde, dook ik er gelijk op. Meteen beet. Altijd met je bedrijf bezig zijn. Durven te dromen."

Passie

Menig bedrijf stelt zich de vraag of sponsoring iets oplevert. In het geval van Hofstad en voetbalclub SVV Scheveningen wel. Hofland: ,,Vanaf het moment dat ze ons zeven jaar terug vroegen Houtrust te beveiligen, ging het snel. Proeven mensen de passie voor je bedrijf, dan gunnen ze je eerder iets. We begonnen met één reclamebord. Volgend seizoen zijn we hoofdsponsor.''

Altijd met je bedrijf bezig zijn. Durven te dromen

Cees Hofland, Hofstad Security