Combined ShapeAcademy Groei

Top 3 boeken: Zo versterk je dit weekend je bedrijf nog

Wil je (verder) groeien met je bedrijf? Of heb je in deze tijden behoefte aan inspiratie? In dit overzicht vind je weer de drie boeken die de redactie je aanraadt om dit weekend nog te lezen.

Van onze redactie 18 februari 2021

Boeken ondernemers tips
Business model shifts

Patrick van der Pijl, Justin Lokitz, Roland Wijnen, Maarten van Lieshout

Business Model Shifts

€39,90

Bestel het boek hier

Business Model Shifts

Patrick van der Pijl, Justin Lokitz, Roland Wijnen, Maarten van Lieshout

Wil je weten hoe (andere) succesvolle ondernemers naar hun verdienmodel kijken? En hoe jij deze veranderingen ook in jouw bedrijf toe kunt passen? De auteurs van dit boek laten zien waarom zijn dé experts zijn in Nederlnad op het gebeid van business modellen en leggen uit welke veranderingen er zijn, waardoor die zijn ontstaan en welke kansen door de veranderingen naar voren komen. Juist in tijden van (corona)crisis een absolute aanrader voor iedere ondernemer.

How i built this

Guy Raz

How I built this

€22,99

Bestel hier

How I built this

Guy Raz

Stel, je spreekt een paar honderd ondernemers voor je podcast over hun bedrijf en waar zij tegenaan liepen. Wat doe je dan? Precies, je maakt een boek met niet jouw lessen, maar de lessen van al die ondernemers. Dat is wat Raz heeft gedaan met dit boek. Op basis van zijn podcast gaat hij aan de hand van een schier oneindige rij ondernemers de onderwerpen af waar veel ondernemers tegenaan lopen. Door de mix van (veel) ondernemers, adviezen en onderwerpen is het een absolute must read voor ondernemers.

Goeie zaak

Joost Hoving / Rianne van der Molen

Goeie zaak

€29,95

Koop het boek hier

Goeie zaak

Joost Hoving / Rianne van der Molen

Journalist Joost Hoving en fotograaf Rianne van der Molen portretteren in dit boek meer dan 80 ondernemers in hun Goeie zaak. Dit boek is eigenlijk niets minder dan een ode aan de middenstand van Nederland: de winkeliers die de dorps- en stadscentra van Nederland hun smaak, kleur en uitstraling geven laten zien hoe zij dit doen. Tegelijkertijd zie je de andere kant van hun ondernemersleven terugkomen: de strijd om te overleven in een wereld waar webshops steeds meer omzet overnemen.