Nieuws Groei

Opzetborstel-service: Utrechtse startup Dokter Dent gaat strijd aan met versleten tandenborstels

Uit onderzoek van TNO blijkt dat bijna de helft van alle Nederlanders te lang met dezelfde tandenborstel poetst. Nathan Picauly, tandarts en mede-oprichter van Dokter Dent, heeft daar iets op gevonden: ,,Met onze opzetborstel-service ontvangen klanten altijd een kwalitatief goede opzetborstel op het juiste moment en voor een scherpe prijs.”

Van onze redactie 26 juli 2021

Dokter Dent team

Het team achter de startup Dokter Dent. Foto: Dokter Dent

Als tandarts ziet Nathan Picauly dagelijks mensen met gaatjes en andere mondklachten voorbijkomen. ,,Hoewel slechte voeding een oorzaak van gaatjes kan zijn, zie ik dat er ook een gebrek aan kennis is en dat mensen het moeilijk vinden om goed te poetsen.''

Uit een enquête die Dokter Dent deed onder duizend respondenten bleek dat 35 procent niet wist dat het advies is om de borstel elke tien weken te vervangen. Daarnaast gaf maar liefst 50 procent aan dit regelmatig te vergeten. ,,Dit moet toch veel makkelijker kunnen”, dacht Picauly. Samen met goede vriend en marketeer Koen van den Ancker smeedde hij een plan.

''Inmiddels is al 65 procent van het benodigde bedrag opgehaald maar om door te groeien is er nog een ‘gaatje’ dat gevuld moet worden''

Nathan Picauly, Dokter Dent

Bij Dokter Dent kan klant abonnement afsluiten op verschillende typen opzetborstels

De oplossing is even simpel als doeltreffend. Bij Dokter Dent kun je een abonnement afsluiten op verschillende typen opzetborstels, zodat iemand - of een heel gezin - elke tien weken de juiste opzetborstel ontvangt. Op deze manier willen Picauly en Van den Ancker de strijd aangaan tegen gaatjes en andere mondklachten.

Voor klanten die dat willen recyclet Dokter Dent ook de gebruikte borstels. Voor 1,50 euro extra per bestelling kunnen de gebruikte borstels retour gestuurd worden naar het bedrijf, dat ervoor zorgt dat hier weer nieuwe producten van gemaakt worden. Van den Ancker: ,,Naast dat het vooral erg makkelijk is, kan het voordeel flink oplopen. Een vulling moet na een aantal jaar soms vervangen worden, wellicht moet er zelfs een dure kroon op of nog erger: er is een wortelkanaalbehandeling nodig. Daarom loont het om gaatjes zoveel mogelijk te voorkomen.”

Lees ook: Wania en Elvia starten Frootie: compleet vegetarische en vriesverse kindervoeding

Startup wil met crowdfunding ook een eigen opzetborstel-lijn op de markt brengen

De afgelopen jaren heeft de onderneming een hoop geleerd en gezien dat de service potentie heeft. Dit jaar hebben de initiatiefnemers daarom het team uitgebreid naar vijf personen en geïnvesteerd in een nieuwe website. Dokter Dent heeft als missie ‘goed poetsen’ voor iedereen veel makkelijker, voordeliger en leuker te maken.

Om dit te realiseren moet de service bij een groter publiek bekend worden en willen de ondernemers ook een eigen opzetborstel-lijn op de markt brengen. Daarom is Dokter Dent een crowdfunding gestart. ,,Inmiddels is al 65 procent van het benodigde bedrag opgehaald maar om door te groeien is er nog een ‘gaatje’ dat gevuld moet worden.''

Bekijk het filmpje onder voor meer informatie over de startup Dokter Dent.

Lees ook: Recordgroei crowdfunding: verdubbeling in eerste helft 2021

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws