Nieuws Groei

Webwinkel met kinderspullen levert Dordtse aannemer 300 bestellingen per dag op

Mike Bredie begon twee jaar terug met het strijkijzer in de hand om kleding en andere producten voor zijn dochtertje te personaliseren. Omdat zijn kunstwerken steeds vaker opvielen, heeft hij nu met Glitz4kids een regelrechte hit te pakken, meldt AD/Rivierenland.

Jan-Dirk Verheij | Foto: Victor van Breukelen 28 november 2017

Victor van Breukelen mr 2

,,Kijk hem zou zitten joh, haha." Helena (30) wijst naar haar man Mike (31) Bredie aan de andere kant van de eettafel. Op zijn schoot heeft hij een wit/roze eenhoorn liggen, met een glitterhartje erop. ,,Bizar toch dat een man hiervan kan gaan houden alleen omdat zijn vrouw het zo mooi vindt", zegt zij.

Niet het type

Mike - eigenaar van een klusbedrijf, enkele tatoeages op de arm, kort geschoren koppie - is niet bepaald een type voor een roze knuffel op schoot. Helena: ,,De meeste vrouwen vinden het fantastisch leuk dat Mike dit doet. Maar ik hoor ook wel eens: 'die moet er nog achter komen dat hij homo is'."

Herkend door fans

Mike is bij de grote schare 'fans' van zijn webshop Glitz4kids inmiddels bekend als mr. Glitz. Voor hem geen probleem. ,,Als ik een daagje op een festival ben, word ik herkend, Hé, ben jij dat van Facebook? Leuk joh."

Wanneer Helena zwanger is van de nu 3-jarige Jailey kan ze eindelijk helemaal los. ,,Ik ben altijd van het roze en over de top geweest. Tule, strikjes. Jailey was altijd aangekleed als een poppetje. Mooie schoentjes, extra strikje. We maakten zelf shirtjes met glitters, gewoon met het strijkijzer. Een speen met glitters."

'Hier zit handel in'

,,En overal waar we kwamen zeiden mensen: 'oh, wat ziet ze er leuk uit. Waar heb je dat gekocht?' Bijna alles maakten we zelf. Op een gegeven moment zei ik tegen Mike: hier zit echt handel in."

Wat heet. Twee jaar nadat Mike de webshop Glitz4kids inschreef bij de Kamer van Koophandel, verkoopt hij gepersonaliseerde producten voor kinderen in binnen- en buitenland. Kleding, rugzakken, knuffels, sjaaltjes, kussens; allemaal met een 'vleugje Bredie' eraan toegevoegd.

Honderden bestellingen

De Facebookpagina heeft ruim 56.000 volgers. ,,We krijgen nu tussen de 200 en 300 bestellingen per week", zegt Mike. Helena: ,,Het is geen kitsch, gewoon schattig."

Hij runt de webshop alleen. Zijn vrouw is chronisch ziek; voor haar zijn de dagelijkse bezigheden al een strijd op zich. ,,Het zijn mijn ideeën, Mike voert ze uit." Dat uitvoeren is inmiddels meer dan een dagtaak. ,,Het sloeg aan als een malle", weet Helena.

Tot diep in de nacht

Dikwijls is Mike, ook vader van de 9-jarige Noa uit een eerdere relatie, tot diep in de nacht bezig in de garage van zijn woning in de Dordtse binnenstad. Die 'standaard' roze rugzak wordt door hem bijvoorbeeld voorzien van een zilverkleurig hartje met naam. Nog een strikje eraan, en hup in een mooie verpakking naar de klant.

Het strijkijzer is inmiddels vervangen door een professionele pers. ,,Mike werkt dag en nacht. Er zit zoveel liefde in", zegt Helena.

Toiletjes en badkamers

De maandag en vrijdag besteedt Mike inmiddels helemaal aan Glitz4kids, net als de zondag. De andere doordeweekse dagen is hij aannemer. ,,Keukens, toiletjes, badkamers. Dat werk. Als ik dan thuis kom is het even eten en spelen met Jailey, om daarna soms tot diep in de nacht de garage in te duiken."

Glitz4kids kan cijfers overleggen waar menig investeerder met verbazing naar zal kijken. Dit jaar verdubbelt de omzet, verwacht mr. Glitz. Het echtpaar is hard op zoek naar een bedrijfspand in Dordrecht, want de benedenverdieping in het huis groeit niet mee met de succesvolle webshop.

Eigen personeel

Mike: ,,We hebben zelfs winkels bekeken in de Voorstraat. Ook denken we na over personeel. Dat blijven grote stappen." ,,In de stad staat zoveel leeg", voegt Helena eraan toe. ,,Als zelfs de V&D al weggaat, wie zijn wij dan? En een fysieke winkel hebben we in principe niet nodig."