Gromax Verhuur voorziet in advies en professioneel verhuurmaterieel voor bouw, industrie, weg- en waterbouw, hoveniers, schoonmaakbedrijven, grondverzet, sloopbedrijven en evenementen. Daarin streeft de organisatie naar langdurige relaties door adequaat te anticiperen op klantbehoeften en verwachtingen. „Wij werken proactief, oplossingsgericht en zijn niet bang voor een uitdaging. Nee is dan ook een antwoord dat je niet zo snel van ons hoort.”
Gezond groeien
In het verleden bestond Gromax uit drie aparte besloten vennootschappen. Iedere eigenaar had zijn eigen personeel en magazijn, maar voerde wel dezelfde naam: Gromax. Waarom? „Omdat de eigenaren elkaar kenden en vriendelijk besloten om niet met elkaar te concurreren. Twee jaar geleden vond er echter een fusie plaats, waardoor de zeven bedrijven, plus een nieuwe vestiging in Woerden, bij elkaar kwamen. Zo ontstond er één Gromax: hét verhuurbedrijf in het Groene Hart.”
Voor ons is iets niet zo snel te gek
Paul Wijhenke, commercieel manager Gromax Verhuur
Volgens Wijhenke is het bedrijf gegroeid door klein te blijven. „Doordat alle vestigingen dicht bij elkaar zitten, veel slechts op tien kilometer afstand, pendelen onze klanten heel gemakkelijk tussen de verschillende bedrijven. Daarbij kennen wij haast al onze (vaste) klanten bij naam. We weten wat ze gehuurd of nodig hebben. Dat maakt ons contact persoonlijk en onze service laagdrempelig, waardoor onze klanten ons ook gerust iets durven te vragen. Ons antwoord? Dat is bijna altijd ‘ja’. Voor ons is iets niet zo snel te gek.”
Nee staat niet in ons woordenboek
Het assortiment? Dat is behoorlijk breed. „Wij leveren veel, letterlijk van tapijtstrippers tot hoogwerkers en van kruiwagens- tot graafmachines. We hebben alles en we doen alles. En hebben we iets niet? Dan onderzoeken we of het interessant genoeg is om in huis te halen. Daarin kijken we overigens niet altijd direct naar de opbrengst in euro’s. Sommige producten kopen we ook in om een klant te helpen of onderscheidend te zijn. Dan wordt zo’n product misschien minder vaak verhuurd dan we zouden willen, maar zorgen we er wel voor dat een klant naar ons terug blijft komen. Zoals ik al eerder aangaf: wij zeggen niet snel nee.”
Groen werken
De professionals van Gromax streven naar kwaliteit en verbetering in alles wat zij doen. Om het professionele niveau vast te houden dat klanten van hen verwachten, of zelfs om dat te overtreffen. „Wij denken graag mee over innovatie en het groene werken. Zo leveren we hier bijvoorbeeld zo veel mogelijk met accu’s en zo mogelijk, minder of geen CO2 uitstoot. Die trend is ingezet en volgen wij. Dat vinden wij hier heel gewoon.”
Opening van de negende vestiging
In september opent Gromax de negende vestiging, dit keer Hoofddorp. In Hillegom hebben we al een hele prettige samenwerking met MasterMate: een groothandel in gereedschappen en bouwmaterialen. Daar zitten wij inpandig. De groothandel wenste datzelfde één-tweetje in Hoofddorp. Dat zagen wij ook wel zitten, want wij versterken elkaar. Gromax verhuurt de gereedschappen en MasterMate alles daaromheen, de spijkers en schroeven zeg maar. En dat is prettig voor de klant: alles onder één dak.”
Gromax verhuurt de gereedschappen, MasterMate alles daaromheen, dat is prettig voor de klant: alles onder één dak
Paul Wijhenke, manager Gromax Verhuur
Gromax kiest bewust voor een start in september, na de zomer, waardoor de organisatie uitgebreid de tijd heeft om op zoek te gaan naar goed en bekwaam personeel. „Daar waar heel ondernemend Nederland last van heeft, hebben wij dat ook: de uitdaging van het vinden van voldoende gekwalificeerd personeel. Wij willen dat onze vestiging goed bemand is. Daarom nemen we bewust wat extra tijd voordat we open gaan. Een eerste indruk maak je immers maar één keer.”
Mensen zijn géén nummertjes
De doelstelling? Gezond groeien, door ieder jaar een nieuwe vestiging te openen. „Wij streven niet naar een landelijke dekking. Wat voor ons bovenaan blijft staan, is de klantgerichtheid. Klanten, maar ook medewerkers, mogen bij ons nooit een nummertje worden. Daarom groeien we liever niet té hard. Hoe we dat mensgerichte karakter behouden? Door met mensen te blijven praten. Transparant en persoonlijk, met onze klanten en het personeel. En valt er iets te vieren? Dan vieren we dat groots. Met iedereen. Dus bij dezen: je bent van harte welkom tijdens de opening van onze nieuwe locatie medio september in Hoofddorp. Zien we je dan?”