Manuela van den Berg, moeder van drie katten en een hond, werkte lange tijd als merk- en designexpert bij Ahold, HAK en TomTom. Nadat ze een tijd ziek was geweest, merkte ze dat haar huisdieren er altijd voor haar waren. ,,Tijdens corona zaten we veel binnen en ik wilde ze uitlaten. Zo kwam ik op het idee om zelf harnasjes te maken.”
Duurzaam en rebels
De harnasjes en halsbanden maakt ze zelf van snijafval van denim. ,,Ik vind duurzaamheid heel belangrijk, daarom worden de items geupcycled.” De producten vallen op tussen de standaard banden en riemen in het schap: van prints met madeliefjes tot franjes onderaan de band.
Manuela: ,,We zijn duurzaam en een beetje rebels. We willen dierenliefhebbers verbinden die meer dierlijke vreugde en humor willen zien in het leven. Met als missie om mensen te leren dat kijken zoals je huisdier dat doet, je helpt om positiever naar de wereld te kijken. Een beetje meer ‘pawsitivity’ dus”
Vrouwenteam
Naast Manuela werken ook creative director Thea Bakker en PR-strateeg Jessica Hartley voor het merk. Het is toevallig dat het team van Robin Good helemaal uit vrouwen bestaat. ,,Ja, nu je het zegt,” lacht de ondernemer, ,,dat is niet bewust, het liep gewoon zo.”
Lees ook: Hoe krijg je Generatie Z naar kantoor? ‘Gratis koffie en lunch en hond mee naar werk’
De plannen van Manuela zijn nog om jasjes te maken voor huisdieren nu de kou aanhoudt. Ze maakt de items nu zelf met de hand, mochten de bestellingen heel hard gaan dan heeft ze al genoeg plannen om op te schalen.
Hier in Amsterdam nemen mensen hun kat vaak mee naar het park of naar het terras. Dan is zo’n harnasje heel handig
Ze verwacht voor dierendag op 4 oktober veel orders te krijgen. Maar ook voor de komende zomer. ,,Hier in Amsterdam nemen mensen hun kat vaak mee naar het park of naar het terras. Dan is zo’n harnasje heel handig.”