Podcast Droomstart

Waarom 'de consumentenpsycholoog' jonge ondernemer Redouan helpt bij start van bedrijf

Hoe zorg ik ervoor dat mijn product geloofwaardig overkomt op mijn potentiële klanten? Dat is een van de vragen die de jonge ondernemer Redouan had voor consumentenpsycholoog Patrick Wessels in de podcast Droomstart. ‘Toon maar aan dat je Google snapt.’

Van onze redactie 20 mei 2022

Artikelen zo hoog mogelijk laten ranken in Google. Dat wil Droomstarter Redouan bewerkstelligen met de tool die zijn bedrijf CONVeX bouwt. Nu denk je wellicht dat er toch wel meer tools zijn die bijvoorbeeld zoekwoordsuggesties doen, maar Redouan gaat nog een stap verder.

Hoge ranking op Google

Zijn tool gaat een onderwerpsuggestie doen op basis van drie gebieden: de klanten, de doelgroep en de industry trends. Op basis van online data komt er een suggestie uit van onderwerpen die ervoor zullen zorgen dat een artikel waarin deze suggestie is verwerkt, hoog rankt op Google.

Lees ook: Twintiger heeft dé oplossing voor SEO-schrijvers en -marketeers

Maar waarom zit Patrick Wessels dan aan tafel? Omdat hij naast consumentenpsycholoog ook SEO-schrijver is. Redouan slaat met het gesprek dus twee vliegen in één klap. Hij kan horen wat Wessels als SEO-specialist vindt van zijn product en hij hoort hoe hij zijn product het beste in de markt kan zetten.

Hoe belangrijk is SEO eigenlijk?

Dat laatste punt is voor Redouan namelijk wel een ding. Hij heeft immers geen SEO-achtergrond en komt juist uit de finance-wereld. In de podcast hoor je dat dit volgens Wessels geen enkel probleem hoeft te zijn. Sterker nog, hij heeft zelf óók geen journalistieke of marketingachtergrond en hij gebruikt dit juist als zijn voordeel.

Volgens Wessels kan Redouan prima aangeven dat hij geen tekstschrijver is. ,,Laat maar zien dat jouw tool werkt. Dat is het krachtigste wapen dat je kunt geven. Toon maar aan dat jij Google snapt.”

Benieuwd naar het hele gesprek en alle ondernemerstips van Wessels? Luister dan naar de nieuwe aflevering van Droomstart in jouw favoriete podcastapp.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Zo Genaamde Podcast

Verbinding als kracht: hoe de naam 'Univé' te herleiden is naar een boer in het jaar 1794

Bijna elke Nederlander kent de naam 'Univé verzekeringen'. De oorsprong van de naam zal echter bij veel minder mensen bekend zijn. De hoogste tijd voor naamexpert Floris Hülsmann om op zoek te gaan naar de betekenis van deze merknaam. Te gast in De Zo Genaamde Podcast is Ron Bavelaar om het verhaal achter de naam te vertellen.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details
Hart voor Zaken

Liefde en business zijn de twee grote pijlers voor succesvol leiderschap Hans van der Kooij (Caesar Groep)

Hans van der Kooij is directeur en oprichter van ICT-dienstverlener Caesar Groep. Hij is te gast in deze Hart voor Zaken, de podcastserie van Cor Hospes over leiderschap. Hoe zorgt hij voor een zo perfect mogelijk werkklimaat? ,,Ik probeer mensen te helpen op hun weg in het leven. Ervoor te zorgen dat ze hier niet komen om te werken, maar om te leven.''

Details
De Jonge Ondernemer

Pauline (17) heeft al een webshop en fysieke kledingwinkel: 'Het is keihard werken'

Pauline Snel doet haar achternaam eer aan. Ze is pas 17, maar runt nu al een succesvolle damesmodewinkel. In de winkelstraat en online. Elily draait als een malle in het pand in hartje Dordrecht en via de drukbezochte webshop. Hoe boks je dat als minderjarig ondernemer voor elkaar en waar loop je tegenaan als 17-jarige bomvol ambitie? Je hoort het in aflevering drie van De Jonge Ondernemer.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Hart voor Zaken

Natasja Naron (Gabriël) over haar missie: 'Als je werkt vanuit liefde kan er geen hiërarchie zijn'

Bij financieel adviesbureau Gabriël bepalen de medewerkers zelf hun salaris en hoeveel dagen ze op vakantie gaan. Daarmee leeft het bedrijf niet alleen extern maar ook intern de missie ‘Genoeg zorgt voor geluk’. Belangrijk die missie, vertelt oprichter Natasja Naron aan gastheer Cor Hospes in de derde aflevering van Hart voor Zaken. Waarom belangrijk? Je hoort het in de podcast.

Details