Podcast Droomstart

Waarom 'de consumentenpsycholoog' jonge ondernemer Redouan helpt bij start van bedrijf

Hoe zorg ik ervoor dat mijn product geloofwaardig overkomt op mijn potentiële klanten? Dat is een van de vragen die de jonge ondernemer Redouan had voor consumentenpsycholoog Patrick Wessels in de podcast Droomstart. ‘Toon maar aan dat je Google snapt.’

Van onze redactie 20 mei 2022

Artikelen zo hoog mogelijk laten ranken in Google. Dat wil Droomstarter Redouan bewerkstelligen met de tool die zijn bedrijf CONVeX bouwt. Nu denk je wellicht dat er toch wel meer tools zijn die bijvoorbeeld zoekwoordsuggesties doen, maar Redouan gaat nog een stap verder.

Hoge ranking op Google

Zijn tool gaat een onderwerpsuggestie doen op basis van drie gebieden: de klanten, de doelgroep en de industry trends. Op basis van online data komt er een suggestie uit van onderwerpen die ervoor zullen zorgen dat een artikel waarin deze suggestie is verwerkt, hoog rankt op Google.

Lees ook: Twintiger heeft dé oplossing voor SEO-schrijvers en -marketeers

Maar waarom zit Patrick Wessels dan aan tafel? Omdat hij naast consumentenpsycholoog ook SEO-schrijver is. Redouan slaat met het gesprek dus twee vliegen in één klap. Hij kan horen wat Wessels als SEO-specialist vindt van zijn product en hij hoort hoe hij zijn product het beste in de markt kan zetten.

Hoe belangrijk is SEO eigenlijk?

Dat laatste punt is voor Redouan namelijk wel een ding. Hij heeft immers geen SEO-achtergrond en komt juist uit de finance-wereld. In de podcast hoor je dat dit volgens Wessels geen enkel probleem hoeft te zijn. Sterker nog, hij heeft zelf óók geen journalistieke of marketingachtergrond en hij gebruikt dit juist als zijn voordeel.

Volgens Wessels kan Redouan prima aangeven dat hij geen tekstschrijver is. ,,Laat maar zien dat jouw tool werkt. Dat is het krachtigste wapen dat je kunt geven. Toon maar aan dat jij Google snapt.”

Benieuwd naar het hele gesprek en alle ondernemerstips van Wessels? Luister dan naar de nieuwe aflevering van Droomstart in jouw favoriete podcastapp.

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details