Aangeboden door Salesforce

Branded Content Technologie

Slimmer werken en de klant vanaf overal bedienen? Dat vraagt om een goed CRM-systeem

Internationale organisaties weten het al een tijdje: een goed CRM-systeem geeft je customer experience een positieve boost. Je werkt slimmer, sneller en bedient de klant anywhere, anytime. Die trend waait nu over naar Nederland. Steeds meer ondernemers kiezen voor een 360 graden klantprofiel. Hier leidt het analyseren van klantendata tot nieuwe inzichten en zelfs producten.

Crissy Mulder 17 januari 2022

Slimmer werken en de klant vanaf overal bedienen Dat vraagt om een goed CRM systeem

Salesforce is een softwareleverancier, specifiek customer relationship management (CRM). De software van Salesforce optimaliseert hierbij elk bedrijfsproces waarbij klantinteractie plaatsvindt zoals marketing, sales, commerce en klantenservice. Foto: Stockfoto

Salesforce, een expert op het gebied van CRM-oplossingen, springt in op deze trend. Het bedrijf komt met Salesforce Customer 360: een customer relationship management platform dat de interne samenwerking bevordert en een naadloze klantervaring creëert. „Het is taak dat zowel marketing, sales, commercie, service en IT kunnen samenwerken rondom dezelfde klantgegevens. Met een 360 graden klantoverzicht bedien je klanten en prospects optimaal, op een zo efficiënt mogelijk manier. En dat leidt tot een hogere klanttevredenheid, meer leads en meer omzet.”

‘’Salesforce biedt een schaalbaar platform dat met ons meegroeit en zich ontwikkelt, maar wat echt opviel was de support van Salesforce en hoe betrokken het team is bij ons succes”

Jurrien van Dijk, CEO bij FinancialLease.nl

Verbetering van schaalbaarheid

Ook Jurrien van Dijk, CEO bij FinancialLease.nl, zet Salesforce Customer 360 in voor groei. ,,Voor zowel duurzame zakelijke groei als realisatie van groene initiatieven was een cloudstrategie essentieel. Ik had al heel goede ervaringen met het Salesforce-platform dus ik wist dat dit de juiste keuze was voor modernisering van ons bedrijf en verbetering van de schaalbaarheid. Dankzij Salesforce beschikken we over een schaalbaar platform dat ons helpt op een duurzame manier te groeien. We kunnen slimmere beslissingen nemen op basis van echte data en de relatie met onze klanten en partners verbeteren."

‘’Werken met Salesforce is alsof je een gereedschapskist hebt om je perfecte platform te maken”

Marc Visser, CEO hallo

Eén aanspreekpunt

Voor Marc Visser, de CEO van ‘hallo’, vormde Salesforce de afgelopen elf jaar ‘de ruggengraat van zijn activiteiten’. ,,Als ICT-expert slaat wij een brug tussen het MKB en meerdere leveranciers. Zo beschikken bedrijven over één aanspreekpunt voor internet- en telefoonservices, technische support en cloudtechnologieën en kan de perfecte digitale werkplek worden gerealiseerd – allemaal onder de merknaam hallo. Salesforce staat centraal in deze snelle, efficiënte customer experience. Dankzij de 360 graden service beschikken wij over sterke kernfunctionaliteit en mogelijkheden om ons platform aan te passen aan onze bedrijfsbehoeften. Werken met Salesforce is alsof je een gereedschapskist hebt om je perfecte platform te maken.”

Lees ook: Dankzij data klanten met huidproblemen nóg beter helpen: zo doet Paula's Choice het

Klant blij, wij blij

Ook Paula’s Choice Skincare is een trouw afnemer van de 360 graden service. Dankzij data-analyse zit dit bedrijf dichter op de klant, kan het betere voorspellingen doen en zelfs nieuwe producten ontwikkelen, zegt Annemijn Boorsma, Manager Customer Care. ,,Toen ik hier vier jaar geleden begon, hadden medewerkers gemiddeld 14 of 15 verschillende vensters op hun beeldscherm openstaan. Je moest echt een weg zoeken door al die informatie, terwijl je op dat moment ook een klant aan de telefoon had. Dankzij Salesforce Customer 360 hebben mijn collega’s nu één of twee vensters openstaan. Er is overzicht. Zo zien we nu bijvoorbeeld in één oogopslag welke bestellingen de klant in het verleden heeft geplaatst. En dankzij die gepersonaliseerde informatie kunnen wij hem veel beter helpen.”

,,En dat deden we, onze klanten geloven. Ze vroegen er namelijk om.”

Dankzij data-analyse besloot Paula’s Choice bovendien een nieuw product te ontwikkelen, zegt Rober Kaizer, Director of Finance & Operations. ,,Wij hebben altijd gedacht: voor wallen onder de ogen heb je geen apart product nodig. Dat bleek echter een misverstand. Tenminste, als je onze klanten aan de hand van gesprekken mocht geloven. En dat deden we, onze klanten geloven. Ze vroegen er namelijk om. Dus ontwikkelden we een speciale oogcrème. Klant blij, wij blij.’’

Meer informatie

Meer dan 150.000 bedrijven van alle groottes en industrieën gebruiken Salesforce om hun bedrijf te laten groeien. Voor meer informatie ga naar: https://www.salesforce.com/nl/

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

tracking pixel