Podcast

‘Wake Up Call’: hoe ENS fijnstof uit onze lucht haalt

Deze week hoor je op de vroege ochtend van elke werkdag een nieuwe aflevering van 'Wake Up Call' vanaf het Mediapark in Hilversum, waarin presentator Guy Hoeks praat met de ondernemer achter een onderscheidend bedrijf dat iedereen wakker schudt, verbaast en informeert over bijzondere innovaties. Dit keer het verhaal van Lia van de Vorle van luchtzuiveringsbedrijf ENS.

Wake up call ENS podcast

Presentator: Guy Hoeks 7 juni 2019

In de vijfde aflevering van deze podcast spreekt presentator Guy Hoeks met oprichter Lia van de Vorle van ENS (Environmental Nano Solutions), een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het afvangen en elimineren van fijnstof. Het doel van ENS is schone lucht mogelijk te maken voor iedereen en bewustwording te creëren rondom de fijnstofproblematiek.

Wat Nederland kan leren van het buitenland

Fijnstof is een sluipmoordenaar. Vooral in grote steden. Gelukkig kan ENS zonder filters energiezuinig het kleinste fijnstof elimineren. Hoe? Dat legt Van de Vorle uit. En wat is de rol van parkeergarages op weg naar een schonere stadslucht? Ook vertelt de ondernemer over de vele projecten in het buitenland, van Antwerpen tot India en wat de Nederlandse politiek kan leren van andere landen.

Luister ook naar de eerdere podcasts waarin Guy Hoeks met Siete Hamminga van Robin Radar, Bertino Verstege van Nedap, Joost Derks van NWBM en Jasper van Weerd van Lipocoat spreekt.

De nieuwe podcast-serie 'Wake Up Call' is ook te beluisteren op New Business Radio, elke vroege ochtend rond 7.15 uur.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details