Podcast Aandachtstrekkers
Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers
In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.
In de podcast maken de twee het deze keer persoonlijker. Patrick Wessels is tevreden met zijn klantenbestand, maar Michel Ariëns wil meer en desnoods naar een gebied als crypto overstappen. Ariëns: ,,Ik ben continu aan het denken om meer klanten binnen te halen en meer personeel aan te trekken. Onze targets van een jaar zijn hoeveel vaste klanten per maand we bijschrijven en hoeveel personeel hebben we nodig.”
Wessels luistert met aandacht en ventileert zijn uitdaging. ,,Ik heb niet de behoefte om groter te groeien. Ik ben heel tevreden met hoe het gaat, maar mijn probleem is tijd. Ik heb één punt op mijn verlanglijst voor sint, kerst, verjaardag en dat is meer tijd. Het is het enige waar ik wat aan heb.”
''Het is waardevol om audience te hebben en dat hoeft niet met betaalde advertenties. Een blog of een podcast kan ook''
Aandacht trekken door bij het Jeugdjournaal te verschijnen
Bij het krijgen van meer klanten of de verbreding van het portfolio kan het volgens de twee geen kwaad (meer) bekendheid te creëren. Ariëns doet dat door via deze podcast of andere communicatie hardop na te denken over het opzetten van een cryptofonds voor ondernemers. ,,Het is een manier om aandacht te trekken voor mijn bedrijf of de persoon Michel.”
Consumentenpsycholoog Wessels doet dat niet door het schrijven van artikelen, een ander deel van zijn werk, maar door bij het Jeugdjournaal tekst en uitleg te geven. ,,Bij veel van mijn opdrachtgevers kwam ik binnen als tekstschrijver, maar ik ben me breder gaan profileren. Ze volgen mij, en niet de tekstschrijver of de psycholoog.”
Lees ook: Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden
Je hoeft geen beroemde influencer te zijn om als ondernemer audience te krijgen
Ariëns haalt Mr. Marvis aan als het gaat om opbouwen van audience. ,,Ze begonnen met een korte broek in veel kleuren en daarna een zwembroek. Het bedrijf startte dus met aandacht vangen van één product. Zij vangen nu zonder risico potentiële klanten. Het is dus waardevol om audience te hebben en dat hoeft niet met betaalde advertenties. Een blog of een podcast kan ook.”
Samen met Wessels neemt hij de grootste onderschatting weg bij ondernemers: ,,Je hoeft niet tien miljoen volgers te hebben om de moeite waard te zijn. Besteed er wel tijd aan. Vertel je verhaal en je creëert volgers.” Meer weten? Beluister deze elfde aflevering van Aandachtstrekkers!
AANDACHTSTREKKERS
In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.
Via deze link kun je ook eerdere afleveringen beluisteren.