Podcast Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Presentatie: Michel Ariëns en Patrick Wessels 2 november 2021

In de podcast maken de twee het deze keer persoonlijker. Patrick Wessels is tevreden met zijn klantenbestand, maar Michel Ariëns wil meer en desnoods naar een gebied als crypto overstappen. Ariëns: ,,Ik ben continu aan het denken om meer klanten binnen te halen en meer personeel aan te trekken. Onze targets van een jaar zijn hoeveel vaste klanten per maand we bijschrijven en hoeveel personeel hebben we nodig.”

Wessels luistert met aandacht en ventileert zijn uitdaging. ,,Ik heb niet de behoefte om groter te groeien. Ik ben heel tevreden met hoe het gaat, maar mijn probleem is tijd. Ik heb één punt op mijn verlanglijst voor sint, kerst, verjaardag en dat is meer tijd. Het is het enige waar ik wat aan heb.”

''Het is waardevol om audience te hebben en dat hoeft niet met betaalde advertenties. Een blog of een podcast kan ook''

Michel Ariëns

Aandacht trekken door bij het Jeugdjournaal te verschijnen

Bij het krijgen van meer klanten of de verbreding van het portfolio kan het volgens de twee geen kwaad (meer) bekendheid te creëren. Ariëns doet dat door via deze podcast of andere communicatie hardop na te denken over het opzetten van een cryptofonds voor ondernemers. ,,Het is een manier om aandacht te trekken voor mijn bedrijf of de persoon Michel.”

Consumentenpsycholoog Wessels doet dat niet door het schrijven van artikelen, een ander deel van zijn werk, maar door bij het Jeugdjournaal tekst en uitleg te geven. ,,Bij veel van mijn opdrachtgevers kwam ik binnen als tekstschrijver, maar ik ben me breder gaan profileren. Ze volgen mij, en niet de tekstschrijver of de psycholoog.”

Lees ook: Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Je hoeft geen beroemde influencer te zijn om als ondernemer audience te krijgen

Ariëns haalt Mr. Marvis aan als het gaat om opbouwen van audience. ,,Ze begonnen met een korte broek in veel kleuren en daarna een zwembroek. Het bedrijf startte dus met aandacht vangen van één product. Zij vangen nu zonder risico potentiële klanten. Het is dus waardevol om audience te hebben en dat hoeft niet met betaalde advertenties. Een blog of een podcast kan ook.”

Samen met Wessels neemt hij de grootste onderschatting weg bij ondernemers: ,,Je hoeft niet tien miljoen volgers te hebben om de moeite waard te zijn. Besteed er wel tijd aan. Vertel je verhaal en je creëert volgers.” Meer weten? Beluister deze elfde aflevering van Aandachtstrekkers!

AANDACHTSTREKKERS

In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.

Via deze link kun je ook eerdere afleveringen beluisteren.

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang dagelijks onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details