Podcast Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Presentatie: Michel Ariëns en Patrick Wessels 2 november 2021

In de podcast maken de twee het deze keer persoonlijker. Patrick Wessels is tevreden met zijn klantenbestand, maar Michel Ariëns wil meer en desnoods naar een gebied als crypto overstappen. Ariëns: ,,Ik ben continu aan het denken om meer klanten binnen te halen en meer personeel aan te trekken. Onze targets van een jaar zijn hoeveel vaste klanten per maand we bijschrijven en hoeveel personeel hebben we nodig.”

Wessels luistert met aandacht en ventileert zijn uitdaging. ,,Ik heb niet de behoefte om groter te groeien. Ik ben heel tevreden met hoe het gaat, maar mijn probleem is tijd. Ik heb één punt op mijn verlanglijst voor sint, kerst, verjaardag en dat is meer tijd. Het is het enige waar ik wat aan heb.”

''Het is waardevol om audience te hebben en dat hoeft niet met betaalde advertenties. Een blog of een podcast kan ook''

Michel Ariëns

Aandacht trekken door bij het Jeugdjournaal te verschijnen

Bij het krijgen van meer klanten of de verbreding van het portfolio kan het volgens de twee geen kwaad (meer) bekendheid te creëren. Ariëns doet dat door via deze podcast of andere communicatie hardop na te denken over het opzetten van een cryptofonds voor ondernemers. ,,Het is een manier om aandacht te trekken voor mijn bedrijf of de persoon Michel.”

Consumentenpsycholoog Wessels doet dat niet door het schrijven van artikelen, een ander deel van zijn werk, maar door bij het Jeugdjournaal tekst en uitleg te geven. ,,Bij veel van mijn opdrachtgevers kwam ik binnen als tekstschrijver, maar ik ben me breder gaan profileren. Ze volgen mij, en niet de tekstschrijver of de psycholoog.”

Lees ook: Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Je hoeft geen beroemde influencer te zijn om als ondernemer audience te krijgen

Ariëns haalt Mr. Marvis aan als het gaat om opbouwen van audience. ,,Ze begonnen met een korte broek in veel kleuren en daarna een zwembroek. Het bedrijf startte dus met aandacht vangen van één product. Zij vangen nu zonder risico potentiële klanten. Het is dus waardevol om audience te hebben en dat hoeft niet met betaalde advertenties. Een blog of een podcast kan ook.”

Samen met Wessels neemt hij de grootste onderschatting weg bij ondernemers: ,,Je hoeft niet tien miljoen volgers te hebben om de moeite waard te zijn. Besteed er wel tijd aan. Vertel je verhaal en je creëert volgers.” Meer weten? Beluister deze elfde aflevering van Aandachtstrekkers!

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 920x510px

AANDACHTSTREKKERS

In de podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog koppelen dat aan de psychologie van de klant. En adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen.

Via deze link kun je ook eerdere afleveringen beluisteren.

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers.

Meld je voor 1 januari a.s. aan en maak kans op een van de vier Amac Giftcard t.w.v. 250 euro!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe een Amsterdammer van Brabantsche Worstenbroodjes een keilekker succes maakt

Voor deze negende aflevering van De Zo Genaamde Podcast gaan we naar het verre zuiden. Nou ja, Noord-Brabant om precies te zijn. De provincie bekend om zijn nachten, het carnaval, steden als Eindhoven en Tilburg en... Het worstenbroodje. Presentator Floris Hülsmann ontvangt in zijn studio Remco Beekman van Brabantsche Worstenbroodjes. Keilekker! Maar die naam, val je als ondernemer wel genoeg op? Luister naar het inspirerende ondernemersverhaal en je weet het binnen een kwartier.

Details
Kabinet Rutte III 2017
De Ondernemer

Oh Oh Den Haag: advies aan Rutte IV van ‘ministers’ Doets, Hersman en Schoor

Zou het of zou het toch niet? Een nieuw kabinet - waarschijnlijk Rutte IV - in december op het bordes, bijna een jaar nadat Rutte III demissionair werd en negen maanden sinds de verkiezingen halverwege maart. We gaan het zien de komende maand (of toch later). Maar wat als ondernemers de premier, ministers en staatssecretarissen mogen adviseren?

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Waarom grote bedrijven succesvoller kunnen zijn door zich te profileren als klein bedrijf

Wat is het voordeel van een heel groot of juist heel klein bedrijf? En hoe kun je daar slim mee spelen in je marketing? Je hoort in de dertiende aflevering van de podcastreeks Aandachtstrekkers dat er niks mis mee is je bedrijf kleiner of juist groter voor te doen dan het is. ,,Dat kun je best een beetje faken.”

Details
Gijs dalen meurs eyevestor seabass
De Ondernemer

Geen investeerders of crowdfunding, maar via sharefunding je bedrijf starten: hoe?

Misschien is er eigen kapitaal, haak je investeerders aan of start je crowdfunding om je bedrijf van de grond te krijgen. Maar er is ook sharefunding. Gijs Dalen Meurs van Eyevestor legt samen met sharefunders Barry van Ruiven (Seabass) en Cosmas Blaauw (SharePeople) uit hoe dat precies in z'n werk gaat.

Details
Zeeman winkel retail blauwgeel
De Ondernemer

Hoe Zeeman dankzij knalgele onderbroek de weg omhoog vond

Black Friday is niet zo lucratief voor retailers als gedacht. En bovendien, is die koopgekte nog wel houdbaar in een wereld waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt? Dat en meer onderwerpen - zoals Zeeman en z'n knalgele onderbroek - komen aan bod in de nieuwste aflevering van Geld Dichtbij. In de podcast bespreken AD-verslaggevers geldzaken en economische onderwerpen die je in je portemonnee voelt.

Details
De Ondernemer Podcasts
De Ondernemer

Geldzorgen? Tijdige ondersteuning voorkomt escalatie

Ervaar jij als ondernemer geldzorgen, bijvoorbeeld omdat je nu ook nog schulden, ontstaan tijdens corona, moet afbetalen? Wacht niet te lang, zoek hulp, voorkom erger en creëer nieuw perspectief. Dat is het devies van het landelijke gratis platform Geldfit. Ondernemer Ralph van Dam: ,,Als je door schulden in de stress zit, mis je inhoudelijke scherpte, inzicht en overzicht. Deskundige hulp van buiten brengt je verder.”

Details