Nieuws Marketing

Amersfoortse kapper scheert en facebookt

Uitwonende studenten komen naar huis om zich te laten knippen bij Nanny's HairDo in Amersfoort. Wendy van Zijp (46) runt met haar man Armand van Zijp (48) al meer dan 25 jaar Nanny's HairDo. De kapsalon, die eerder de naam Haarmode Nanny had, bestaat al sinds de jaren 50. Inclusief Wendy en Armand werken er zes vaste kappers.

Selina Vink | Foto: Frans Kanters 2 juni 2016

Nannyhairdo

Na de zomer van 2015 is de kapsalon aan het Neptunusplein vernieuwd en uitgebreid van 45 naar 115 m2. In de nieuwe ruimte staat een moderne zithoek en een gedeelte is ingericht als barbershop waar je ook geschoren kunt worden. Wendy: "We proberen altijd de laatste trends te volgen en klanten blij te maken door iets extra's te doen."KlantenEen ding is nooit veranderd: de persoonlijke benadering. "Omdat we met een vast team werken, weten we wie onze klanten zijn. Een van onze kappers werkt al 29 jaar bij ons en de meeste klanten kennen we al jaren. Zelfs studenten op kamers komen in het weekend naar Amersfoort om zich bij ons te laten knippen."Social mediaDie persoonlijke benadering en gezellige sfeer laat Wendy terugkomen op social media. Op Facebook plaatst ze acties en foto's van tevreden klanten. "Ongeveer drie jaar geleden ben ik daarmee begonnen. Vooral door die acties wisten steeds meer mensen ons te vinden en kregen we er veel klanten bij. Ik merkte dat ik bijna geen reclame meer hoefde te maken, doordat de enthousiaste verhalen zich automatisch verspreidden."DoorgaanWendy probeert regelmatig updates te plaatsen. "Veel kappers beginnen enthousiast met vier of vijf updates per week, maar houden er daarna weer mee op. Je moet juist doorgaan, ook als een foto het een keer niet zo goed doet. Uiteindelijk gaat het natuurlijk niet om die pagina. Als kappers moeten wij het op de vloer met ons hele team waarmaken."