Nieuws Marketing
Autobedrijf stunt met showroom in V&D-pand hartje Den Bosch
Autobedrijf Van den Udenhout is bijna zover om zijn proeftuin in het pand van de V&D in Den Bosch te openen, zo bericht het BD.
Ruimte! Dat is het eerste wat opvalt in het pand van de - in de Bossche volksmond - 'oude V&D'. Chic rode, blauwe en zwarte doeken verstoppen mobielen van Audi en Volkswagen. He-le-maal niets is er over van het doolhof aan rekken, kassa's, vitrines en bakken met kortingsmeuk.
KlasseDe begane grond van het voormalige warenhuis is nog niet gereed voor de opening van maandag, maar dat het apart wordt en met klasse gepaard gaat, is al wel zichtbaar. Van den Udenhout maakt er niet zomaar een proeftuin van, zoveel is duidelijk.
"Nee, we lopen niet veertig jaar achter bij de showrooms aan de Champs-Élysées", reageert projectmanager Mattijs Brugge van Van den Udenhout. "Daar zie je alleen de auto's, maar is er geen ter plekke te kopen. Hier hebben wij als dealer alle merken bij elkaar en kan ook alles. Van het samenstellen van een auto tot een proefrit en de uiteindelijke koop."
Gekrijte wandenAan de Marktzijde staan de auto's met daarbij grote schermen waarop flitsende filmpjes te zien zijn en gekrijte wanden met boodschappen over de mogelijkheden bij het bedrijf. Aan de achterzijde de webshop waar de nieuwe manier van service verlenen vorm moet krijgen. "Wij pakken de bezoekers niet gelijk bij de kladden om een auto te verkopen. Als ze echt serieus zijn, kunnen we ze helpen in onze shop."
In het pand hangen tal van camera's. Die gaan tijdens de proef meten hoeveel mensen langs het pand lopen, binnenkomen en wát ze daar doen. "Bij welke wagen staan de bezoekers het meeste stil? Ook die informatie is te gebruiken voor de inrichting en de verkoop."
En als de proef van zes maanden slaagt? "Ach, er staan genoeg panden in de stad leeg. Misschien gaan we dan wel naar de Bijenkorf."