Podcast

Bakkie Media: wint Bol.com speelgoedstrijd van Intertoys?

Bij veel bedrijven wordt bij het koffieapparaat fanatiek over media en marketing gesproken. Over die bizarre commercial, dat epische moment in die ene tv-show, een opvallende toespraak, overname, beursgang of de ondergang van een beroemd merk. In hun podcast Bakkie Media zetten Daniel Kok en Thijs van Dijk ze op een rijtje.

Speelgoedwinkel Intertoys

Van onze redactie 10 oktober 2019

Voordat je in de podcast duikt, eerst nog even wat informatie over de mannen achter Bakkie Media. Daniel Kok en Thijs van Dijk zijn beiden werkzaam in de media als marketingcommunicatiestrateeg.

Ze ontmoetten elkaar dit jaar letterlijk bij de koffieautomaat. Vanaf dat moment praatten ze, koffie in de hand, honderduit met elkaar en besloten de gesprekken op te gaan nemen. Bakkie Media was geboren. Een wekelijks kwartiertje, waarin Daniel en Thijs zich samen verwonderen, volop discussiëren en ook vooral lachen over alles wat er speelt in media- en marketingland. Hun podcast zal voortaan ook via De Ondernemer te beluisteren zijn.

In deze podcast

In deze podcast praten Willem-Albert Bol (DPG Media) over balans in marketing en media, komt de aanstaande speelgoedstrijd tussen Bol.com en Intertoys aan bod, de commercials van Volkswagen en Philadelphia (verbannen door nieuwe genderneutrale wetgeving) én het Verenigd Koninkrijk, dat 'Brexit Ready' wordt gemaakt.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details