Podcast

Bakkie Media: wint Bol.com speelgoedstrijd van Intertoys?

Bij veel bedrijven wordt bij het koffieapparaat fanatiek over media en marketing gesproken. Over die bizarre commercial, dat epische moment in die ene tv-show, een opvallende toespraak, overname, beursgang of de ondergang van een beroemd merk. In hun podcast Bakkie Media zetten Daniel Kok en Thijs van Dijk ze op een rijtje.

Speelgoedwinkel Intertoys

Van onze redactie 10 oktober 2019

Voordat je in de podcast duikt, eerst nog even wat informatie over de mannen achter Bakkie Media. Daniel Kok en Thijs van Dijk zijn beiden werkzaam in de media als marketingcommunicatiestrateeg.

Ze ontmoetten elkaar dit jaar letterlijk bij de koffieautomaat. Vanaf dat moment praatten ze, koffie in de hand, honderduit met elkaar en besloten de gesprekken op te gaan nemen. Bakkie Media was geboren. Een wekelijks kwartiertje, waarin Daniel en Thijs zich samen verwonderen, volop discussiëren en ook vooral lachen over alles wat er speelt in media- en marketingland. Hun podcast zal voortaan ook via De Ondernemer te beluisteren zijn.

In deze podcast

In deze podcast praten Willem-Albert Bol (DPG Media) over balans in marketing en media, komt de aanstaande speelgoedstrijd tussen Bol.com en Intertoys aan bod, de commercials van Volkswagen en Philadelphia (verbannen door nieuwe genderneutrale wetgeving) én het Verenigd Koninkrijk, dat 'Brexit Ready' wordt gemaakt.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details