Marketing

Blogtop 5: Beter leren luisteren naar je klanten? Dit moet je doen

beeld deondernemer
Leestijd 2 minuten
Lees verder onder de advertentie

1. Beter leren luisteren naar je klanten? Dit moet je doen - Richard S.T. de Vries

Een onderschat fenomeen als het op verkopen aankomt, is luisteren! Een klant voelt feilloos aan of hij in ‘the spotlight’ staat of niet. Doen alsof je geïnteresseerd bent, heeft fatale gevolgen. Lees hier hoe dat komt en wat je er aan kunt doen.

2. Verplicht dromen; een strategie - Petra M. van der Linden - Steenvoorden Brussen

In ons calvinistische land is de kracht van de verbeelding een stille dood gestorven door de eeuwen heen. Letterlijk ‘dood’ want waar de creativiteit en verbeeldingskracht stopt, ontstaat er niets nieuws meer. In hoeverre laten wij als ondernemers en leiders nog creativiteit en verbeeldingskracht toe in onze bedrijfsvoering?

3. Drukbezette ondernemers laten geld liggen - Gerdine Annaars

Subsidies en kredieten van de overheid: je hoort er wel eens over maar je hebt geen tijd om je er in te verdiepen. Daardoor loop je geld mis. En dat is zonde!

Lees verder onder de advertentie

4. Retailers en merkartikelfabrikanten hebben elkaar nodig - Fred Rutgers

Voor het opbouwen en ‘laden’ van hun merk zijn merkartikelfabrikanten nog altijd in hoge mate afhankelijk van winkels. Juist in winkels kunnen klanten hun producten ontdekken, aanraken en ervaren. Goed winkelpersoneel kan de klant het verhaal van het merk vertellen en laten beleven. En juist daar hebben die winkeliers ook de merkartikelfabrikanten nodig.

5. Circulaire economie gaat niet over meer recyclen - Jan Jonker

De circulaire economie gaat niet over meer recyclen, maar over het voorkomen van recycling. Over of bedrijven er überhaupt aan deelnemen. Dat is een van de conclusies die kan worden verbonden aan een onlangs gepresenteerd onderzoek naar de stand van de circulaire economie in Nederland.