MarketingDigital marketing

Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

beeld deondernemer
Leestijd 1 minuut
Lees verder onder de advertentie

Hij is klein van stuk, maar maakt lawaai voor tien. Als een wervelwind vanverhalen raast hij door zijn onderwerpen heen. Cor Hospes schreef boeken als DeContentbijbel, Guerillamarketing en De Power van een Contentplatform. En: hij is presentator van de nieuwe De Ondernemer-serie Broodje Verhaal rondom storytelling, vanaf eind april te horen en zien.

Ooit begonnen als journalist merkte Hospes hoe zijn nieuwsgierigheid naar hetechte verhaal van de mensen zijn drijfveer werd. Hij zag hoe internet nieuwedeuren opende voor bedrijven om hun verhaal te gaan vertellen. ,,Maar vertel hetdan niet op Facebook'', zegt Hospes. ,,Start je eigen platform waar jij deregels mag bepalen.''

Lees verder onder de advertentie

Lees ook: Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Hospes over het verschil tussen Heineken en Amstel

Waarom lukt het Amstel wel consistent een verhaal te vertellen en Heinekenniet? Met rake vergelijkingen uit het echte leven weet de marketingexpert haarscherp duidelijkte maken hoe krom we soms de dingen aanpakken als het om digitale communicatiegaat. Hospes schudt ondernemers even flink wakker en geeft volop tips. Hoor in deze podcast antwoorden op vragen als hoe jij gaat zorgen datje communicatie helemaal van deze tijd is en met welk verhaal je jouwbedrijf weer op de kaart krijgt!

Lees ook: Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Lees verder onder de advertentie