Podcast

Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'

Floris Hülsmann is ditmaal op bezoek bij contentmarketing-expert Cor Hospes in zijn woning op IJburg. Een plek met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. De perfecte plek voor een nieuwe Namarama-podcast bomvol inspiratie en achtergrond. Luisteren dus.

Van onze redactie 15 april 2021

Hij is klein van stuk, maar maakt lawaai voor tien. Als een wervelwind van verhalen raast hij door zijn onderwerpen heen. Cor Hospes schreef boeken als De Contentbijbel, Guerillamarketing en De Power van een Contentplatform. En: hij is presentator van de nieuwe De Ondernemer-serie Broodje Verhaal rondom storytelling, vanaf eind april te horen en zien.

Ooit begonnen als journalist merkte Hospes hoe zijn nieuwsgierigheid naar het echte verhaal van de mensen zijn drijfveer werd. Hij zag hoe internet nieuwe deuren opende voor bedrijven om hun verhaal te gaan vertellen. ,,Maar vertel het dan niet op Facebook'', zegt Hospes. ,,Start je eigen platform waar jij de regels mag bepalen.''

Lees ook: Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Hospes over het verschil tussen Heineken en Amstel

Waarom lukt het Amstel wel consistent een verhaal te vertellen en Heineken niet? Met rake vergelijkingen uit het echte leven weet de marketingexpert haarscherp duidelijk te maken hoe krom we soms de dingen aanpakken als het om digitale communicatie gaat. Hospes schudt ondernemers even flink wakker en geeft volop tips. Hoor in deze podcast antwoorden op vragen als hoe jij gaat zorgen dat je communicatie helemaal van deze tijd is en met welk verhaal je jouw bedrijf weer op de kaart krijgt!

Lees ook: Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers. Rond lunchtijd in je mailbox!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Sleutel tot Succes

A Fish Named Fred, uit Nederland: waarom mannen over de hele wereld het dragen

In de tien jaar dat A Fish Named Fred bestaat werd het van een kledinglijn - kleurrijk, vrolijk, onderscheidend - een internationale lifestyle brand. Verkrijgbaar in meer dan dertig landen, te zien in populaire Amerikaanse tv-series, omarmd door tal van bekende mensen, wereldwijd nu gedragen door veel, héél veel mannen. Hoe hebben Rob Schalker en zijn team dit imperium op weten te bouwen, wat is dus dé Sleutel tot Succes?

Details
De Ondernemer

Eén ondernemer, drie branches: hoe keek dus Ed Bindels naar de persconferentie?

Horeca, retail en clubevents. Ondernemer Ed Bindels is actief in deze drie branches, met Food District Liemès, Amac en Club Basis: hoe keek hij naar de eerste persconferentie Rutte-Kuipers?

Details
De Ondernemer

Dirk Beljaarts (KHN): 'Horeca dicht is weer een politieke beslissing, geen wetenschappelijke'

'Het is een politieke keuze om onze sector gesloten te houden, het is slepen met RIVM-modellen. Het is niet een wetenschappelijke keuze. Dan moet je als kabinet erkennen dat je ons tijdelijk opoffert om de rest van Nederland aan de gang te krijgen." KHN-directeur Dirk Beljaarts spreekt zich uit, in de nieuwe podcast 'Na Rutte en Kuipers'.

Details
Sleutel tot Succes

Sieradentweeling Vedder & Vedder: 'Duizend keer tegen elkaar gezegd: we kappen ermee'

Waar het begon met workshops sieraden maken op vrijgezellenfeesten, moeder-dochter-dagen en in studentenhuizen, staat er zes jaar later een online sieradenimperium. En dat met meer dan 70 werknemers, een eigen atelier, tv-serie en internationale marketingcampagnes. Sieradentweeling Anne en Esther Vedder over hun 'Sleutel tot Succes'.

Details
Aandachtstrekkers

Snelle, mooie en betrouwbare website? Zorg voor een optimaal halo-effect

Ook in dit nieuwe jaar werpen Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels regelmatig hun licht op alles dat met (neuro-)marketing te maken heeft. In 2022 gaat het duo gestaag door met hun uiterst informatieve en amusante podcastserie. In deze aflevering: hoe maak je jouw website als ondernemer zo betrouwbaar mogelijk en laat je de consument steeds weer met een goed gevoel op de site terugkomen?

Details
Sleutel tot Succes

Van shoarmazaak naar vakantiereizen, hotels en vliegtuigen: zo groeide Atilay Uslu met Corendon

Ook de vierde aflevering van de podcastserie Sleutel tot Succes is er eentje die je niet mag missen. Neem een blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land. Na Michiel Muller van Picnic, Taco Carlier van VanMoof en Henk Jan Beltman van Tony's Chocolonely is de hoofdrol nu voor de topman van Corendon: Atilay Uslu.

Details