Podcast
Cor Hospes: 'Vertel jouw verhaal niet op Facebook, start je eigen platform'
Floris Hülsmann is ditmaal op bezoek bij contentmarketing-expert Cor Hospes in zijn woning op IJburg. Een plek met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. De perfecte plek voor een nieuwe Namarama-podcast bomvol inspiratie en achtergrond. Luisteren dus.
Hij is klein van stuk, maar maakt lawaai voor tien. Als een wervelwind van verhalen raast hij door zijn onderwerpen heen. Cor Hospes schreef boeken als De Contentbijbel, Guerillamarketing en De Power van een Contentplatform. En: hij is presentator van de nieuwe De Ondernemer-serie Broodje Verhaal rondom storytelling, vanaf eind april te horen en zien.
Ooit begonnen als journalist merkte Hospes hoe zijn nieuwsgierigheid naar het echte verhaal van de mensen zijn drijfveer werd. Hij zag hoe internet nieuwe deuren opende voor bedrijven om hun verhaal te gaan vertellen. ,,Maar vertel het dan niet op Facebook'', zegt Hospes. ,,Start je eigen platform waar jij de regels mag bepalen.''
Lees ook: Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'
Hospes over het verschil tussen Heineken en Amstel
Waarom lukt het Amstel wel consistent een verhaal te vertellen en Heineken niet? Met rake vergelijkingen uit het echte leven weet de marketingexpert haarscherp duidelijk te maken hoe krom we soms de dingen aanpakken als het om digitale communicatie gaat. Hospes schudt ondernemers even flink wakker en geeft volop tips. Hoor in deze podcast antwoorden op vragen als hoe jij gaat zorgen dat je communicatie helemaal van deze tijd is en met welk verhaal je jouw bedrijf weer op de kaart krijgt!
Lees ook: Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'