Nieuws Digital marketing
Zo krijg je als regionale mkb-ondernemer jouw doelgroep op je website
Jouw website kan nog zo goed zijn - zonder bezoekers heb je er weinig aan. Online advertenties zijn een goede marketingtool om meer bezoekers te genereren door de clickout naar een landingspagina. Maar hoe zorg je ervoor dat die online advertenties ook door de juiste mensen in de juiste regio worden gezien?

Afbeelding: Shutterstock.
Betrouwbare advertentieplaats
Online zijn er diverse platforms om je advertentie te plaatsen. Een betrouwbare nieuwssite is een effectieve plaats om resultaat uit je advertentie te halen. Uit een onderzoek van ThinkPremiumDigital in Australië blijkt dat advertenties in een vertrouwde media-omgeving, zoals online kranten en magazines, effectiever zijn dan advertenties op bijvoorbeeld sociale media. De betrouwbare omgeving heeft een positief effect op de merkvoorkeur, maar ook op de clicks.
Ook in Nederland blijkt dat adverteren in een vertrouwde context beter werkt. Dit kwam afgelopen jaar uit een onderzoek naar het effect van adverteren op Facebook tegenover adverteren op nieuwssites (AD en De Gelderlander), uitgevoerd door onderzoeksbureau KANTAR. De advertentie op de nieuwswebsites zorgde voor een grotere mate van merkherkenning en merkkoppeling dan diezelfde advertentie op Facebook.
Lees ook: Waarom het 'gewoon tijd is' voor online adverteren via DPG Media en De Ondernemer
Target jouw doelgroep
Lokale nieuwssites zoals De Gelderlander, het Brabants Dagblad of Tubantia zijn goede titels om met je advertentie een lokale doelgroep te bereiken. Ideaal voor mkb’ers met klanten in een bepaalde regio. Echter, het is ook mogelijk om een lokaal publiek te bereiken op landelijke nieuwssites. Op de bekende nieuwstitels AD en NU.nl kun jij je advertentie ook alleen aan mensen op een bepaalde locatie vertonen. Zo is je advertentie altijd zichtbaar in een lokaal relevante nieuwsomgeving.
Zelf advertenties plaatsen
Om mkb’ers te helpen zelf snel een advertentie online te zetten en daarmee hun lokale doelgroep te bereiken, heeft de uitgeverij van bovenstaande nieuwssites een eenvoudig advertentieplatform geïntroduceerd: DPG Direct. Hiermee kun je als ondernemer gemakkelijk een advertentie plaatsen op verschillende landelijke en regionale nieuwstitels en lokaal zichtbaar zijn.
Hoe werkt dat precies? Raffi Aykaz, Manager Product & Innovatie bij DPG Media, vertelt: ,,DPG Direct maakt het mogelijk om eenvoudig zelf een advertentie te maken, je budget en looptijd te bepalen en de volgende dag al online zichtbaar te zijn. Dit doe je op het moment dat het jou uitkomt.”
Lees ook: Waarom het verdwijnen van de cookie toch een marketingkans is
Lokaal adverteren
Je kunt als adverteerder zelf bepalen op welke locatie je advertentie te zien is. Iedereen die op jouw gewenste locatie de nieuwssites opent, krijgt je advertentie te zien. ,,Via DPG Direct bereik je de nieuwslezer bij jou in de regio. Waar is je doelgroep te vinden? Bepaal de locatie en toon de advertentie aan potentiële klanten bij jou in de buurt. Je kunt dit altijd aanpassen als de advertentie online staat. Vergroot je bereik of focus juist op een specifieke locatie.” vertelt Aykaz. Je zit als ondernemer dus zelf aan de knoppen en je kan je advertentie direct optimaliseren om het resultaat te verbeteren.
Lees ook: Regionale kenmerken in reclame: wel of niet succesvol?
Ontvang 100 euro starttegoed
Voor DPG Direct hoef je geen uitgebreide kennis te hebben van online adverteren. Ook is het niet nodig om zelf advertenties te kunnen onderwerpen. Bij DPG Direct maak je namelijk heel eenvoudig een advertentie in een vast template door enkel de teksten toe te voegen en een afbeelding te uploaden.
Ga jij aan de slag met je eigen advertentie om zo de juiste doelgroep naar jouw website te halen? We laten je graag gratis kennismaken met DPG Direct. Iedere nieuwe klant die zich via onderstaand inschrijfformulier voor onze nieuwsbrief aanmeldt, krijgt 100 euro starttegoed. Zo leer je DPG Direct op laagdrempelige wijze kennen.