Podcast Aandachtstrekkers

Voordelen en valkuilen van online adverteren op social media: dit moet je weten

In de podcastserie Aandachtstrekkers bespreken Michel Ariëns (investeerder in startups en oprichter van online marketingbureau .CREW) en Patrick Wessels (consumentenpsycholoog en Raad van Advies-lid) online trends. Ze koppelen het aan de psychologie van de klant en ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. Ditmaal draait het om data. Data waarmee je veel specifieker kunt adverteren gericht op de juiste doelgroep. Tips? Advies? Achtergrond? Niet afwachten, luisteren maar…

Presentatie: Michel Ariëns en Patrick Wessels 18 augustus 2021

Patrick Wessels vraagt het zich hardop af: hoe krijg je het als ondernemer voor elkaar dat de juiste mensen jouw online advertentie te zien krijgen? Doelgerichte ads? Dan is het erg fijn dat ook online marketingexpert Michel Ariëns in de podcaststudio aanwezig is om zijn co-host en de luisteraar mee te nemen in de wonderlijke wereld van digital advertising.

Je doelgroep zo lang mogelijk op Facebook, Snapchat of Instagram

Algoritmes en de Netflix-documentaire The Social Dilemma zijn een belangrijk onderdeel van de .CREW-oprichter zijn verhaal, zo blijkt. Doel: de bezoeker zo lang mogelijk op een platform als Facebook, Pinterest, Snapchat of Instagram houden. Hoe langer de gebruiker aan het scrollen is op een social mediaplatform, hoe meer ads hij of zij op de smartphone, tablet of laptop krijgt te zien. En hoe meer data er van de scrollende persoon wordt binnengehaald. Je kan en mag er alles van vinden, maar de data is een enorme goudmijn voor de sites en de adverteerders op deze sites.

'Inzichten krijgen we onder meer vanuit de politiek. Van Trump en Biden tot de ambities van Jesse Klaver. Wat kan jij leren van deze voorbeelden?'

Subliminaal adverteren: wat is het en wat kan je er (niet) mee?

De Aandachtstrekkers bespreken in de podcast de morele vragen die je kan stellen bij deze vorm van data verzamelen (denk aan privacy), maar ook over de mogelijkheden die er zijn om de doelgroep zeer specifiek te targeten, zoals Ariëns dat noemt. Hij neemt je in deze podcast verder mee in deze wereld en heeft tips en tricks, mocht je als ondernemer op bijvoorbeeld Facebook of Instagram willen adverteren en zeker willen weten dat je het juiste publiek bereikt.

Je hoort ook meer over subliminaal adverteren. Wat is dat precies en wat moeten we ermee (of juist niet)? Patrick Wessels legt het ons uit. Inzichten krijgen we onder meer vanuit de politiek. Van Trump en Biden tot de ambities van Jesse Klaver. Wat kan jij leren van deze voorbeelden? Hoe verkoop je jouw heerlijk gezonde appels met hulp van een online ad? Waar liggen de digitale marketingkansen? Druk op play en beluister deze podcast.

Luister hieronder ook naar eerdere afleveringen van Aandachtstrekkers:

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 920x510px

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details