Nieuws Digital marketing

Vlog: Zo voorkom je ergernis bij de bouw van jouw site

Iedereen die aan een website begint doet dat vol enthousiasme. “Toch is de fut er vaak wel een beetje uit op het moment dat de site live gaat.” Webbouwer Bas van der Lans legt in deze vlog uit hoe een succesvolle samenwerking tussen de koper en de bouwer tot stand komt.

Vincent Krijtenburg 14 september 2018

Vlogbasvanderlans1 2 1

Volgens Van der Lans denkt een klant die een site laat bouwen vaak het volgende: “De site is nog niet eens af en nu voel ik mij al niet meer prio één. Bovendien begint de webbouwer bij kleine vragen al over dat het meer kost.” Volgens heb wil de webbouwer vaak wel nieuwe dingen voorstellen, maar is hij of zij bang dat de klant het er gratis bij verwacht. De oplossing is dat bureaus en klanten beter leren samenwerken.

Van project naar relatie

Voor die goede samenwerking moeten de neuzen de goede kant op staan. “Als je website strategische waarde voor je bedrijf moet hebben, dan mag je je site niet als een project zien. Een kenmerk van een project is dat het het kop en een staart heeft. Het nadeel is dat je pas je beste werk maakt als je al even met elkaar samenwerkt. Wat is het dan zonde als je stopt met samenwerken, als je elkaar net een beetje kent.”

Vlogbasvanderlans1 2model

Digitale Slagkracht Methode

Op basis van twaalf jaar ervaring hebben we de afgelopen jaren een werkwijze in elkaar gepuzzeld die werkt! We noemen ‘m de Digitale Slagkracht Methode. “Binnen de methode zeggen we: tachtig procent van het budget gaat naar de eerste versie en twintig procent is voor de eerste optimalisatie. Doordat je weet dat je na de eerste versie een verbeterslag gaat doorvoeren heb je veel leukere gesprekken”, zegt Van der Lans.

Bas van der Lans

Bas van der Lans (1988) is auteur van het Handboek voor Digitale Slagkracht. Als oprichter van 20-koppig webbureau 'Van Ons' (2006) heeft hij zich dit doel gesteld: "In 2025 zijn alle sites, marketing en sales in Nederland effectief." En - zoals hij zelf beaamt - dan moet er nogal wat gebeuren. Hoewel de Nederlandse economie weer groeit, groeit 90% van de Nederlandse MKB-ondernemingen op dit moment niet. “Nederland heeft meer Digitale Slagkracht nodig!” Investeer jij de komende maanden en jaren in jouw digitale slagkracht? De Ondernemer en Bas inspireren je de komende weken met deze vlogs.

https://youtu.be/HRhOXiunaJ4