Nieuws Marketing

Elke kern dit jaar een winkel extra

Winkeliers en gemeente gaan zich actief inzetten om de winkelgebieden in Tholen-stad, Sint-Maartensdijk en Sint-Annaland levendig te houden. Ze koppelen daar meteen een concreet doel aan: elke van deze kernen moet er aan het eind van dit jaar per saldo één winkel hebben bijgekregen. Dat meldt de PZC.

ROB PAARDEKAM 25 februari 2016

Tholen zeeland

In elke plaats wordt onderzocht wat voor soort winkels de inwoners missen en welke panden het best gevuld kunnen worden. Vervolgens worden potentiële middenstanders benaderd met de vraag of ze zich in één van de plaatsen willen vestigen.

HuurverlagingAan pandeigenaren wordt gevraagd of een huurverlaging tot de mogelijkheden behoort. Samen met hen wil de gemeente wellicht ook gaan adverteren om de leegstaande winkelruimtes onder de aandacht te brengen.

De plannen komen voort uit een rapport over de detailhandel op Tholen dat ruim een jaar geleden werd opgesteld door de Hogeschool Rotterdam. Op basis daarvan hebben de ondernemers samen met de gemeente een plan van aanpak opgesteld.

MarketingDaarin staat ook dat er betere marketing en promotie moet komen. Behalve individuele reclame moeten de winkelgebieden ook als geheel op de kaart worden gezet. Voor elk van de drie kernen wordt een overkoepelend thema bedacht om mee naar buiten te treden. In Tholen denken ze aan het thema 'slow motion lifestyle' om de binnenstad beter te kunnen profileren. De gemeente is bereid uit het stimuleringsfonds samenleven een financiële bijdrage te geven, zodat promotieplannen kunnen worden opgesteld.

Verder is afgesproken dat middenstanders en gemeente de winkelgebieden samen schoon, heel en veilig houden. Als ondernemers klachten hebben over de openbare ruimte, seinen ze de gemeente in. Die komt dan in actie.