Nieuws Marketing

Emotionele opa en trotse zoon bij opening Albert Heijn Diepenveen

Winkelen in de nieuwe Albert Heijn in Diepenveen, is als winkelen in een luxe deli in New York.

Regien Klein Hegeman | Foto: Gerard Vrakking 16 november 2016

Rob Middeldorp Gerard Vrakking

Met deze verbouwing komt er tegelijkertijd een einde aan de generatie slagers Middeldorp. "Voor mijn vader is deze dag misschien emotioneel. Mijn opa is ooit als slager op deze plek begonnen waar we nu zitten", reageert eigenaar en zoon Rob Middeldorp in een interview met de Stentor. "Maar ik denk dat hij supertrots is.''

Opening

Meer winkelruimte, een frisse huisstijl en een aanzienlijk ruimer assortiment. De Nieuwe Albert Heijn 4.0 Middeldorp opende gistermiddag haar deuren na een intensieve verbouwing.

Blauwe en witte ballonnen sieren de ingang van de splinternieuwe supermarkt. Om exact 16.00 uur dinsdagmiddag knippen de kinderen van Rob Middeldorp het feestelijke lint door. Onder het toeziend oog van trouwe klanten die twee weken lang geen boodschappen konden doen. Al die tijd zat de supermarkt dicht. "Het duurde wat langer dan gepland maar we hebben het meteen goed aangepakt", legt Rob uit. "Alles is gestript, van vloer tot plafond. De winkel was echt aan een grondige verbouwing toe. Gewoonlijk staat er acht jaar voor de levensduur van een interieur. Wij waren al ruim een jaar overtijd."

Fors uitgebreid

Dat zijn vader bijna aan de pensioengerechtigde leeftijd zat en hiermee ook de slagerij zou verdwijnen gaf niet de doorslag. Ook niet de komst van de nieuwbouwwijk Steenbrugge. Wel de beperkte vloeroppervlakte en de vraag naar bepaalde producten. "Als je de opmerking krijgt dat klanten hier iets niet kunnen kopen maar wel elders, en de rek er in de stellingen uit is, ze zijn niet van elastiek, ja, dan ga je ervoor. We hebben nu 200 vierkante meter extra ruimte. Dat kon doordat de slagerij wegviel en we de hoogte in zijn gegaan met de bouw. Alle kantoorruimtes zijn nu boven. Zodoende konden we meer accent leggen op de kaas-, brood- en groenteafdeling. Hierin hebben we fors uitgebreid, leuke hoekjes gecreëerd en we hebben nu ook een verse sinaasappelsappersautomaat. Het oogt nu veel meer sfeervol, kleurrijk en lekker fris", somt Rob trots op.

Trots

En trots mag hij zeker zijn. Zelf had de jonge ondernemer de opmerkelijk grote opkomst van klanten niet verwacht. Maar de inwoners van Diepenveen zijn nieuwsgierig naar het resultaat. Al schuifelend langs de keurig ingepakte schappen bekijkt het winkelend publiek de nieuwe indeling. Boodschappen doen in deze goed verlichte winkel is als winkelen in een luxe deli in New York, is een reactie. "Ja, het gaat heel goed in Diepenveen. Er zitten een paar mooie eyecatchers. Als ondernemers willen we de inwoners zoveel mogelijk binnen het dorp houden", aldus een tevreden Middeldorp.