Podcast De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Henk Floris studio

Henk Witteveen (links) met gastheer Floris Hülsmann in de studio.

Presentatie: Floris Hülsmann 22 juli 2021

De Namarama-oprichter en merknaamexpert Floris Hülsmann ontvangt de door- en door-Rotterdamse ondernemer Henk Witteveen - bij feestliefhebbers bekend van de legendarische en helaas verdwenen Rotterdam Dance Parade. Samen met Patrick de Nekker is hij de man achter het succesvolle EARTH Water, momenteel nog vooral te vinden in de horeca en bedrijfskantines. Maar dat is in de nabije toekomst wel anders, zo vertelt Witteveen in deze De Zo Genaamde Podcast.

Maar eerst het ontstaan van de naam EARTH Water. Hoe dat zo? De eer gaat naar De Nekker, zo vertelt zijn zakenpartner en goede vriend. De basis van het van idee haalde de voormalig Heineken-man uit Canada waar een gelijkwaardig en gelijknamig project al langere tijd een succes is. De Nekker polste Witteveen voor het idee. Of hij ambassadeur van het merk willen worden. 'Nee', de Rotterdammer wilder meer dan dat. Samen in het bedrijf stappen en er een succesverhaal van maken. Zo geschiedde, hoor je in de podcast.

EARTH water oprichters

Henk Witteveen (rechts) en Patrick de Nekker, founding fathers van EARTH Water.

'You'll never drink alone' met EARTH Water: al anderhalf miljoen euro naar projecten

Bijzonder: onder het motto 'You'll never drink alone' (je haalt de Rotterdammer nimmer uit de ondernemer) doneert EARTH Water de gehele nettowinst aan waterprojecten in landen die alle hulp kunnen gebruiken. ,,Inmiddels hebben we sinds de vijftien jaar dat we bestaan al anderhalf miljoen euro kunnen doneren.''

Zoals gezegd, het watermerk staat vooral bekend als b2b-merk. Dat is het nog steeds, geeft Witteveen aan. Sinds kort is het bedrijf ook aan het kijken naar de retailkant. Wat zijn de mogelijkheden op die markt? Opvallen doet EARTH Water in ieder geval in de schappen met de kartonnen verpakking in plaats van de meestal doorzichtige verpakkingen van andere watermerken.

Laat je in deze De Zo Genaamde Podcast verder inspireren door dit ondernemersverhaal waar onder meer ook Lee Towers, creatieve en innovatieve businessplannen, bijzondere waterprojecten (in bijvoorbeeld Kameroen en Kenia) en veel meer aan bod komt.

Beluister hieronder ook eerdere afleveringen uit deze serie:

Lees ook: Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Lees ook: Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

De Ondernemer Podcasts Floris Hulsmann De Zo Genaamde Podcast

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details