Podcast De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Henk Floris studio

Henk Witteveen (links) met gastheer Floris Hülsmann in de studio.

Presentatie: Floris Hülsmann 22 juli 2021

De Namarama-oprichter en merknaamexpert Floris Hülsmann ontvangt de door- en door-Rotterdamse ondernemer Henk Witteveen - bij feestliefhebbers bekend van de legendarische en helaas verdwenen Rotterdam Dance Parade. Samen met Patrick de Nekker is hij de man achter het succesvolle EARTH Water, momenteel nog vooral te vinden in de horeca en bedrijfskantines. Maar dat is in de nabije toekomst wel anders, zo vertelt Witteveen in deze De Zo Genaamde Podcast.

Maar eerst het ontstaan van de naam EARTH Water. Hoe dat zo? De eer gaat naar De Nekker, zo vertelt zijn zakenpartner en goede vriend. De basis van het van idee haalde de voormalig Heineken-man uit Canada waar een gelijkwaardig en gelijknamig project al langere tijd een succes is. De Nekker polste Witteveen voor het idee. Of hij ambassadeur van het merk willen worden. 'Nee', de Rotterdammer wilder meer dan dat. Samen in het bedrijf stappen en er een succesverhaal van maken. Zo geschiedde, hoor je in de podcast.

Henk Witteveen (rechts) en Patrick de Nekker, founding fathers van EARTH Water.

'You'll never drink alone' met EARTH Water: al anderhalf miljoen euro naar projecten

Bijzonder: onder het motto 'You'll never drink alone' (je haalt de Rotterdammer nimmer uit de ondernemer) doneert EARTH Water de gehele nettowinst aan waterprojecten in landen die alle hulp kunnen gebruiken. ,,Inmiddels hebben we sinds de vijftien jaar dat we bestaan al anderhalf miljoen euro kunnen doneren.''

Zoals gezegd, het watermerk staat vooral bekend als b2b-merk. Dat is het nog steeds, geeft Witteveen aan. Sinds kort is het bedrijf ook aan het kijken naar de retailkant. Wat zijn de mogelijkheden op die markt? Opvallen doet EARTH Water in ieder geval in de schappen met de kartonnen verpakking in plaats van de meestal doorzichtige verpakkingen van andere watermerken.

Laat je in deze De Zo Genaamde Podcast verder inspireren door dit ondernemersverhaal waar onder meer ook Lee Towers, creatieve en innovatieve businessplannen, bijzondere waterprojecten (in bijvoorbeeld Kameroen en Kenia) en veel meer aan bod komt.

Beluister hieronder ook eerdere afleveringen uit deze serie:

Lees ook: Jasmijn Rijcken (Soilmates): 'Duurzaam of milieu in bedrijfsnaam? Uitgekauwde woorden'

Lees ook: Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers. Rond lunchtijd in je mailbox!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details