Nieuws Marketing

Kamp Interieur: van stoffenhuis tot complete woninginrichting

Aan de wand hangt een krantenartikel van 25 november 1964 ter herinnering aan vervlogen tijden. Onder het motto 'guldens goedkoper Kamp' werd destijds de stoffenwinkel aan de Ootmarsumsestraat geopend. Sindsdien is er veel veranderd.

Van onze redactie 9 februari 2016

De stoffenwinkel ligt er nu pal naast, met Kamp Interieur heeft eigenaar Emiel Kamp hard aan de weg getimmerd. "Tegenwoordig doen we complete inrichtingen", zegt de 45-jarige Almeloër.

Chique interieurzaakOp zijn zestiende kwam hij al bij zijn vader, Henk Kamp, in dienst. Een personeelslid vertrok, de helpende handjes van Emiel waren meer dan welkom. Stond de winkel destijds nog bekend als een adres voor goedkope modestoffen, inmiddels heeft Kamp de boel opgesplitst. Met Kamp Interieur beschikt hij over een, op het oog, chique interieurzaak. Een gezellig aangeklede zithoek met een bank uit het topsegment van Keijser & Co vormt een fraaie binnenkomer. Maar schijn bedriegt, ook mensen met een minder gevulde beurs kunnen bij Kamp terecht. De winkel beschikt immers over een enorm assortiment. Acht jaar geleden begon hij met meubelen, tegenwoordig verzorgt zijn bedrijf volledige inrichtingen.Interieurstylisten "Iedere keer is er iets bijgekomen", zegt Kamp, over de uitbreiding, die gestaag plaatsvond. Zo is er een aparte stoffenafdeling voor gordijnen en meubelbekleding, een hoek met pvc-vloeren en een breed assortiment aan lak, verf en behang. "Doordat we compleet zijn, zijn we ook met interieurstylisten begonnen. Mensen hebben regelmatig geen idee hoe ze hun woning in willen richten", vertelt de eigenaar.

Moodboard"Onze stylisten gaan vervolgens met ze om tafel, maken een ontwerp en een moodboard. Daarmee zijn we onderscheidend. Een eerste adviesgesprek is vrijblijvend. Dat geldt ook voor klanten die uiteindelijk 200 euro besteden. We komen eigenlijk overal. De ene keer is het een groot huis, de andere keer een twee-onder-eenkapper en in sommige gevallen projecten, zoals onlangs nog een dokterspraktijk.

Band met de klant De werkwijze in combinatie met het complete aanbod is een gouden zet gebleken. "Het gebeurt tegenwoordig weleens dat klanten ons vragen om ook mee te gaan om een keuken of badkamer uit te zoeken. Dat zegt genoeg over de band die de stylist met de klant opbouwt."

Versnelling De afgelopen jaren is de markt voor woonaccessoires in een versnelling geraakt, weet Kamp. Ook aan de Ootmarsumsestraat zijn ze niet meer weg te denken. "We zijn heel actief in het zoeken naar meubels en accessoires. Tweewekelijks gaan we met z'n vieren op pad en proberen op dat ene adresje te komen waar concurrenten niet komen. Dan kun je ook eens iets unieks aanbieden", aldus Emiel Kamp.

Foto: Annina Romita