Nieuws Marketing
Kostenbespaarder en overstaphulp bij energie en tv, internet en bellen
Gerrit van der Reest is er druk mee. In zijn nieuwe winkel Hallo Internet aan de Bandoengstraat in Hengelo helpt hij mensen met besparen op de kosten van energie en televisie, internet en vaste telefonie. Ook bekijkt hij overstapmogelijkheden naar andere providers of energieleveranciers.

"Het is in deze tijd mogelijk om via internet een abonnement voor vaste telefonie, internet of televisie af te sluiten. Ook kan je hier tegenwoordig je energielevering regelen. Tevens kun je op internet de overstap naar een andere provider of energieleverancier afhandelen. Desondanks merk ik dat er klanten zijn die hier hulp bij kunnen gebruiken."
Hij doet dat gratis en vrijblijvend. "Waar je bij andere winkels soms voor advies betaalt, vraag ik daar niets voor. Je kunt het zien als promotie voor mijn winkel die nu twee maanden open is. Ik probeer zo een goede naam op te bouwen."
VerkoopVan der Reest verkoopt nieuwe en gebruikte laptops en pc's in zijn winkel. Ook heeft hij een reparatieteam voor deze hardware. Toch wil hij meer dan alleen een goede naam verkrijgen. Hij ervaart dat sommige mensen meer betalen dan nodig is bij hun provider of energieleverancier, zonder dat ze daar zelf goed van op de hoogte zijn. "Ook zie ik vaak onduidelijkheden bij contractvoorwaarden en overstapmogelijkheden."
Van der Reest snapt dat het aanbod van providers en energieleveranciers overweldigend kan zijn. Soms heeft hij iemand in de winkel staan die er zelf echt niet uitkomt. Die wil bijvoorbeeld overstappen naar een andere provider of energieleverancier, maar weet niet wat wijs is. "Hij of zij kijkt op internet, maar dat blijkt dan toch een hoge drempel te zijn. De persoon vindt er niet de benodigde informatie of wantrouwt het internet."
OnafhankelijkOok de onafhankelijkheid van Van der Reest speelt een rol bij het bieden van hulp. "Ik snap dat je ook gewoon naar je provider of energieleverancier kunt stappen voor assistentie. Het verschil is dat het voor mij niet interessant is om welke provider of energieleverancier het gaat. Het gaat er om dat ik iemand geef waar hij of zij naar zoekt, zonder veel gedoe en tegen de beste prijs."
Dat doet hij met een vergelijkingsprogramma voor abonnementen voor televisie, internet en vaste telefonie. Zo komt hij achter de prijzen en benodigde snelheden voor internet en televisie. Ook heeft hij een programma om energieleveranciers naast elkaar te zetten. "Neem je verbruiksgegevens mee en ik kan een vergelijking maken."
TechnischSporadisch speelt Van der Reest zelfs voor technische helpdesk in plaats van een kostenbespaarder of overstaphulp. "Laatst had ik een klant die last had van blokjes in zijn televisiescherm. Bij zijn provider kwamen ze er niet uit. Bleek het aan de bandbreedte te liggen. Die verhoogden we en het probleem verdween. Soms kan de oplossing heel simpel zijn."
Foto: Gerrit van der Reest (Emiel Muijderman)