Nieuws Marketing
Kwekkeboom brengt de ovenkroket naar de costa
Met Royaan, bekend van snackmerken Kwekkeboom en Van Dobben, gaat het heel goed en dat is voor een groot deel te danken aan de Kwekkeboom ovensnacks, schrijft het AD.

Lees ook:'Ovenkroket helpt ons uit de crisis'Daarom gaat dit merk de grens over. België is al aan de Kwekkeboom en in 2017 is Spanje aan de beurt. Van de in 2014 geïntroduceerde ovensnacks werden er 35 miljoen verkocht. Mede door dit succes boekte moederbedrijf Royaan het afgelopen jaar een omzetstijging van 15 procent. Het succes van de nieuwe Kwekkeboom Ovensnacks is opmerkelijk voor een categorie met zo’n slechte reputatie. De zachte ovensnacks konden volgens de consument lange tijd niet tippen aan de knapperige, krokante bitterballen en kroketten uit de frituur."Maar dat is verleden tijd", merkt CEO Bakker op. "We hebben een product ontwikkeld waarbij het mogelijk is om in de oven een snack net zo krokant en lekker te bereiden als in een frituurpan. De nieuwe ovenproducten hebben volgens Bakker voor een revolutie in het vriesvak gezorgd." Bakker acht de tijd nu rijp om met Kwekkeboom de grens over te gaan. "In België liggen onze ovensnacks al in de supermarkt en de Spaanse markt willen we in 2017 op gaan. Het land kent al een krokettencultuur, al wijkt die natuurlijk af van de Hollandse." Hoe de Spaanse Kwekkeboomkroket straks gaat smaken, kan Bakker nog niet prijsgeven. "Nu werken ze daar nog veel met kaas en groente. Voor de Nederlandse bitterbal komt Spanje waarschijnlijk iets te vroeg, maar de kroketstap is daar zeker te maken."