Podcast

Jouw merk ook echt merkwaardig? Strateeg Niels Vrijhoeven vertelt hoe

Te gast in de podcastserie Namarama van host Floris Hülsmann is ditmaal Niels Vrijhoeven. Hij is freelance strateeg en heeft een zeer breed en interessant carrièrepad afgelegd. De reclamewereld is zijn basis, maar Vrijhoeven was ook nauw betrokken bij de oprichting van de aandelenapp BUX. Met die ervaring weet de strateeg alles over het 'merkwaardig krijgen van jouw merk'. Laat je inspireren en wie weet helpt het je verder als ondernemer.

Presentatie: Floris Hülsmann 24 december 2021

Niels Vrijhoevens mentor gedurende zijn loopbaan was al die tijd Goos Geursen, 21 jaar lang een bekend reclamestrateeg en partner van wat ooit het ministerie van de reclame heette: FHV. Als je het gebouw in Amstelveen ooit hebt mogen betreden, dan weet je waar Floris Hülsmann het over heeft.

'Verschillende omwegen leidden de strateeg naar het reclamebureau van onder andere Raymond van de Klundert, beter bekend als Kluun: Project X'

In deze Namarama hoor je hoe verschillende omwegen Vrijhoeven leidden naar het reclamebureau van onder andere Raymond van de Klundert, beter bekend als Kluun: Project X. Ook kwam hij terecht bij De Telegraaf. Een bewogen tijd waar de strateeg Speurders en digitale content voor het dagblad van de grond kreeg.

Creativiteit maakt plaats voor data, data maakt plaats voor creativiteit

Verder was Vrijhoeven nauw betrokken bij de oprichting van de aandelenapp BUX. Hij vertelt hoe men een commercial met een mini-budget toch op tv kreeg. Hoor in deze podcast over hoe creativiteit plaatsmaakte voor data, maar hoe data nu weer plaatsmaakt voor creativiteit. Kortom: mooie inzichten voor je merk. Genoeg stof tot nadenken. Wie weet kan jij als ondernemer met Vrijhoeven zijn kennis in 2022 aan de slag.

Lees ook: Van Heinosoft naar upMention: waarom een nieuwe bedrijfsnaam?

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers. Rond lunchtijd in je mailbox!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Sleutel tot Succes

Van shoarmazaak naar vakantiereizen, hotels en vliegtuigen: zo groeide Atilay Uslu met Corendon

Ook de vierde aflevering van de podcastserie Sleutel tot Succes is er eentje die je niet mag missen. Neem een blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land. Na Michiel Muller van Picnic, Taco Carlier van VanMoof en Henk Jan Beltman van Tony's Chocolonely is de hoofdrol nu voor de topman van Corendon: Atilay Uslu.

Details
De Ondernemer

Angelique Kunst over Dossier Sanderink: ‘Bij iedere onthulling denk ik: het kan dus nóg erger’

Het heeft veel weg van een soap. Sterker nog: misschien ís het wel een soap. De onthullingen in de zaak Gerard Sanderink volgen elkaar in rap tempo op. Dat ziet ook Angelique Kunst, die namens Tubantia bovenop de zaak zit. „Bij iedere onthulling denk ik: het kan dus nóg erger.”

Details
Sleutel tot Succes

Tony's - Henk Jan - Chocolonely: 'Sta op. Probeer. Zorg dat je trots kan zijn'

Luister mee en neem een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land, bij monde van de topondernemers zelf. Na Michiel Muller (Picnic) en Taco Carlier (VanMoof) is de hoofdrol in deze aflevering van de podcastserie Sleutel tot Succes voor Henk Jan Beltman, de man die van de bijna slaafvrije Tony's Chocolonely-chocolade een wereldhit maakte.

Details
Aandachtstrekkers

Flitsbezorging: zo speel je als ondernemer in op bezorging in 10 minuten

Hoe zijn we eigenlijk beland van het wekelijkse rondje boodschappen in de supermarkt, naar thuisbezorging binnen tien minuten? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hebben het in deze aflevering van Aandachtstrekkers over flitsbezorging. Welke kant gaan we op, hoe ziet die toekomst eruit en hoe kun je daar als ondernemer op inspelen?

Details
Sleutel tot Succes

Taco Carlier (VanMoof): 'We wilden niet zomaar een bedrijf oprichten, maar een beweging beginnen'

Luister mee en neem een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land, bij monde van de topondernemers zelf. Na Michiel Muller van Picnic is het in de podcastserie Sleutel tot Succes de beurt aan Taco Carlier, samen met broer Ties verantwoordelijk voor het wereldwijde succes van VanMoof.

Details
Boekencast De Ondernemer Leest

Boek Thijs Verheul 'is een goede, voor jonge, startende ondernemers'

'Motiverend, leerzaam en eerlijk verhaal over ondernemen op het scherpst van de snede. En heel leuk om het verhaal vanuit jouw perspectief te lezen – mijn respect voor jullie is nog verder gegroeid!'. Zo verwoordde Thomas Plantenga, ceo van Vinted, het boek 'Voor hoeveel heb je het verkocht' van Thijs Verheul, van wie hij United Wardrobe in 2020 overnam. Maar: wat vinden onze Boekencasters Tom van der Lubbe en Erno Hannink?

Details