Nieuws Marketing

Nel en Jim Bakker strijken 100.000 servetten per jaar

Drie minuten doet Nel Bakker erover een overhemd te strijken. Lachend: "Dat was in het begin 10 minuten, dus dat is al 7 minuten winst. Ik had een hekel aan wassen en strijken. Nu we het professioneel doen, is het vooral leuk om het steeds sneller en beter te kunnen. Ik kan er ook echt van genieten als alle wasmachines lekker hard staan te draaien. Prachtig geluid."

Bert van den Hoogen | Foto: Marlies Wessels 25 december 2016

Jimennel

Het haalbaarheidsonderzoek en het vinden van de financiering namen twee jaar in beslag. Jim: "Anderhalve ton is de investering in de wasmachines. Samen met de overige zaken is het twee ton. We hebben erg veel tijd gestoken in ons ondernemingsplan. Dat zag er zo goed uit dat de bank uiteindelijk overstag ging, want met onze leeftijden (62 en 59) zagen ze het eigenlijk niet zitten."

Ze zetten eerst in op de zakelijke markt. Jim: "We hebben nu zo'n twintig zakelijke klanten. De eerste klant was restaurant Elpitha. Een andere grote klant is Stadshotel Woerden, dat vrijwel tegelijk met ons begon. Per jaar wassen we 100.000 servetten voor ze."

De wasserette, gevestigd in de Nieuwstraat, trekt ook particuliere klanten. Jim: "Op dit moment komt 75 procent van de omzet van de zakelijke markt en 25 procent van de particuliere. We hebben nu twee medewerkers en moeten nodig een derde aannemen. En misschien al een vierde."