Podcast

Reclame-expert Ed Stibbe: je naam als meest krachtige marketinginstrument

Reclame-expert Ed Stibbe werkte vanaf de jaren ’90 bij grote bureaus als FHV/BBDO, PMSvW en Lintas. Met legende Bela Stamenkovic richtte hij SSSS & Orchestra op en nu werkt hij zelfstandig als ES & Company. Hij is gast in deze nieuwe aflevering van Namarama Show, met presentator Floris Hülsmann.

Van onze redactie 19 december 2020

Ed Stibbe gelooft niet alleen dat je als voorkeursmerk het meeste marktaandeel gaat winnen, hij heeft het ook grondig laten onderzoeken. Lange tijd hebben merken het geloof in sterke branding een beetje opgegeven, maar Ed maakt je er weer enthousiast voor. Het gaat dus niet alleen om de ‘performance’ van je merk, maar juist ook de branding. Omdat marketing alleen maar ingewikkelder is geworden en data veel belangrijker is branding een beetje een ondergeschoven kindje geworden. In zijn nieuwe boek Why winners give it all, waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt, legt hij haarfijn uit hoe dat werkt.

Hij legt uit dat bekendheid nog geen garantie is voor succes is, maar uitgekiende branding wel. Ook kom je erachter waarom Ed kritisch is over de ‘why’ van Simon Sinek (dat is toch bijna godslastering?) en wat zijn favoriete methodes zijn om een voorkeursmerk te worden.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details