Podcast

Reclame-expert Ed Stibbe: je naam als meest krachtige marketinginstrument

Reclame-expert Ed Stibbe werkte vanaf de jaren ’90 bij grote bureaus als FHV/BBDO, PMSvW en Lintas. Met legende Bela Stamenkovic richtte hij SSSS & Orchestra op en nu werkt hij zelfstandig als ES & Company. Hij is gast in deze nieuwe aflevering van Namarama Show, met presentator Floris Hülsmann.

Van onze redactie 19 december 2020

Ed Stibbe gelooft niet alleen dat je als voorkeursmerk het meeste marktaandeel gaat winnen, hij heeft het ook grondig laten onderzoeken. Lange tijd hebben merken het geloof in sterke branding een beetje opgegeven, maar Ed maakt je er weer enthousiast voor. Het gaat dus niet alleen om de ‘performance’ van je merk, maar juist ook de branding. Omdat marketing alleen maar ingewikkelder is geworden en data veel belangrijker is branding een beetje een ondergeschoven kindje geworden. In zijn nieuwe boek Why winners give it all, waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt, legt hij haarfijn uit hoe dat werkt.

Hij legt uit dat bekendheid nog geen garantie is voor succes is, maar uitgekiende branding wel. Ook kom je erachter waarom Ed kritisch is over de ‘why’ van Simon Sinek (dat is toch bijna godslastering?) en wat zijn favoriete methodes zijn om een voorkeursmerk te worden.

Stibbe hulsmann namarama show podcast

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Hoe zorg jij voor de juiste conversie? Dit kun je leren van boekingsplatforms

Ze zitten weer klaar voor een nieuwe en inspirerende podcast: presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels. In aflevering 8 van Aandachtstrekkers draait het allemaal om platforms als Booking.com. Nog slechts één kamer beschikbaar? Snel boeken dus! Nou ja, dat hopen de aanbieders. En er zijn meer manieren de consument te beïnvloeden om hen maar vooral op die koop- of boekingsknop te laten drukken. Welke precies? Luisteren is ook dit keer weer het advies.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Producten 'gratis' verkopen: wanneer opvallende acties werken

Hoe creëer je online bakken met aandacht voor je bedrijf of product? Op die vraag willen consumentenpsycholoog Patrick Wessels en investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW Michel Ariëns het antwoord vinden in de podcastserie Aandachtstrekkers. In deze aflevering gaan zij in op de (on)zin van limited editions, merch drops en 'gratis' producten.

Details
Tom Bruyne SUE
De Ondernemer

Laat klanten onbewust voor je kiezen. Tom De Bruyne weet hoe

Floris Hülsmann gaat voor de podcastserie De Namarama Show naar het kantoor van SUE Behavioral Design. Het bureau is opgericht door Tom De Bruyne, samen met zijn partner Astrid Groenewegen. De Bruyne is een expert in gedragsontwerp, overtuigingspsychologie en marketinginnovatie. Daarmee helpt hij niet alleen klanten, hij leert ze ook de kneepjes van het vak in de SUE Behavioral Design Academy.

Details