Nieuws Sales

Hoe je traditionele marketing met frisse acties combineert

Een flesje cava, radiospotjes en gastcolleges: detacheringsbedrijf Continu laat geen middel onbenut om bij klanten en kandidaten onder de aandacht te komen. ,,Continu is de afgelopen vijf jaar tweeënhalf keer zo groot geworden'', vertelt adjunct-directeur Ramses Peppinck.

RENE BOGAARTS | Beeld: Van Assendelft 19 september 2017

RAMSESPEPPINCKDAGBLADPAGINAVANDEONDERNEMER

Continu, een detacheringsbedrijf voor kaderpersoneel in de bouw en industrie, stevent dit jaar af op een omzet van zo'n 58 miljoen euro. Het bedrijf heeft ongeveer 1.100 mensen bij klanten aan het werk, bij de elf Nederlandse kantoren en het Belgische kantoor werken er 130.

Marketing

Twintig jaar geleden begon Continu met het sponsoren van bier voor enkele studentenverenigingen, maar dat bleek niet genoeg. Dat veranderde toen het bedrijf in 2012 werk ging maken van marketing. Het begon met een e-mailcampagne én sponsoring van schaatsen, eerst als nevensponsor, later met een eigen Team Continu.

Vernieuwing

Naarmate de markt veranderde van weinig banen en veel werkzoekenden naar veel banen en weinig werkzoekenden, ontwikkelde Continu nieuwe vormen van marketing. ,,Als iemand bij ons een contract tekent, krijgt hij een fles cava. En na een maand brengt een van onze medewerkers een taart naar het bedrijf. Dat heeft effect, want dan denkt zo'n hele afdeling aan ons'', legt Peppinck uit.

Spotjes

Daarnaast heeft Continu spotjes op Radio 538, nieuwsbrieven voor medewerkers en opdrachtgevers, en campagnes op social media als LinkedIn, Instagram en Facebook. ,,Als je onze website eens hebt bezocht, kun je op die onlinekanalen boodschappen van ons tegenkomen. Niet te veel, natuur-lijk, want mensen moeten zich er niet aan gaan ergeren.''

Kosten versus baten

De biersponsoring van jaren geleden is vervangen door een meer inhoudsvolle benadering van studenten. ,,We geven ook gastcolleges over zaken als solliciteren of het opbouwen van een cv, waarmee studenten studiepunten kunnen verdienen. Mensen die bij ons komen werken, worden daarin in begeleid.'' Binnenkort begint Continu een nieuwe actie 'ceo in one day'. Daarbij lopen studenten onder meer een dag mee met de baas van een van Continu's klanten. Peppinck wil de kosten van de marketing van de afgelopen jaren niet vertellen. ,,Het heeft in elk geval veel meer opgeleverd dan het heeft gekost''.

Na een maand brengt een van onze medewerkers een taart naar het bedrijf

Ramses Peppinck, Continu