Podcast De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Van onze redactie 5 april 2021

Eind vorig jaar maakte de startup bekend dat het een groene financiering van 12,5 miljoen euro heeft binnengehaald. Met het geld investeert Red Je Pakketje in een duurzaam bezorgnetwerk, waarmee het bedrijf nog dit jaar uitstootvrij pakketten gaat bezorgen in het grootste deel van Nederland.

Red Je Pakketje in het Duits: hoe gaat dat?

Met die ambitie is de naam van je bedrijf erg belangrijk, zeker wanneer er ook internationale ambities zijn. Leuk, dat 'Red Je Pakketje', maar Amazon is klant van het bedrijf. Hoe handig is zo'n pakkende naam op dat moment nog? Rohn ziet de voordelen van de oer-Hollandse naam, zo vertelt hij in de podcast. Maar aan die naam moet gewerkt worden wanneer de vleugels worden uitgeslagen naar bijvoorbeeld Duitsland.

Luister deze De Zo Genaamde Podcast ook voor duurzame inspiratie uit een sector die vanwege het vele wegverkeer niet bepaald bekend staat om zijn groene imago. Ook de groei en groeiplannen van de koerierdienst komen uitgebreid aan bod. Kortom: je kan en mag deze podcast niet missen.

Beluister hieronder ook de vijf eerdere afleveringen uit deze serie:

Lees ook: Buddha to Buddha's Batul Loomans over de wereldreis van zijn sieradenmerk

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

Lees ook: The Avocado Show, mono-restaurant met een belofte

Lees ook: Dopper: hoe komt deze fles aan zijn bijzondere naam?

Vanaf vandaag altijd op de hoogte met het laatste nieuws voor ondernemers.

Meld je voor 1 januari a.s. aan en maak kans op een van de vier Amac Giftcards t.w.v. 250 euro!

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Aandachtstrekkers

Flitsbezorging: zo speel je als ondernemer in op bezorging in 10 minuten

Hoe zijn we eigenlijk beland van het wekelijkse rondje boodschappen in de supermarkt, naar thuisbezorging binnen tien minuten? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hebben het in deze aflevering van Aandachtstrekkers over flitsbezorging. Welke kant gaan we op, hoe ziet die toekomst eruit en hoe kun je daar als ondernemer op inspelen?

Details
Sleutel tot Succes

Taco Carlier (VanMoof): 'We wilden niet zomaar een bedrijf oprichten, maar een beweging beginnen'

Luister mee en neem een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van ons land, bij monde van de topondernemers zelf. Na Michiel Muller van Picnic is het in de podcastserie Sleutel tot Succes de beurt aan Taco Carlier, samen met broer Ties verantwoordelijk voor het wereldwijde succes van VanMoof.

Details
Boekencast De Ondernemer Leest

Boek Thijs Verheul 'is een goede, voor jonge, startende ondernemers'

'Motiverend, leerzaam en eerlijk verhaal over ondernemen op het scherpst van de snede. En heel leuk om het verhaal vanuit jouw perspectief te lezen – mijn respect voor jullie is nog verder gegroeid!'. Zo verwoordde Thomas Plantenga, ceo van Vinted, het boek 'Voor hoeveel heb je het verkocht' van Thijs Verheul, van wie hij United Wardrobe in 2020 overnam. Maar: wat vinden onze Boekencasters Tom van der Lubbe en Erno Hannink?

Details
Aandachtstrekkers

Herd mentality: waarom Bitcoin, vegan en alcoholvrij bier nu wel cool zijn

Herd mentality. Pardon? Herd mentality, het thema waar Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels uhm... Aandacht aan besteden in deze aflevering van de gelijknamige podcastserie. Wat de term betekent voor ondernemers en welke lessen er uit te trekken zijn, je weet het na een klein halfuur inspirerend luisterplezier.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Van Heinosoft naar upMention: waarom een nieuwe bedrijfsnaam?

Presentator Floris Hülsmann heeft voor deze De Zo Genaamde Podcast-aflevering Geerten Schollaart van upMention in de studio te gast. Het bedrijf helpt opdrachtgevers bij zoekmachine-optimalisatie zodat ze (nog) beter online te vinden zijn. Schollaart, een van de eigenaren, legt de host uit waarom zijn bedrijf van naam is veranderd. Dat is niet alles, want er is iets met Kenia.

Details
Sleutel tot Succes

Sleutel tot Succes: hoe Michiel Muller met Picnic stad voor stad blijft veroveren

Een niet te willen missen blik achter de schermen van de meest succesvolle en innovatieve bedrijven van Nederland, vertelt door topondernemers zelf en met Hannelore Zwitserlood als host: dát is de nieuwe podcast serie Sleutel tot Succes. Dit is de eerste aflevering met Michiel Muller van Picnic.

Details