Podcast De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Van onze redactie 5 april 2021

Eind vorig jaar maakte de startup bekend dat het een groene financiering van 12,5 miljoen euro heeft binnengehaald. Met het geld investeert Red Je Pakketje in een duurzaam bezorgnetwerk, waarmee het bedrijf nog dit jaar uitstootvrij pakketten gaat bezorgen in het grootste deel van Nederland.

Red Je Pakketje in het Duits: hoe gaat dat?

Met die ambitie is de naam van je bedrijf erg belangrijk, zeker wanneer er ook internationale ambities zijn. Leuk, dat 'Red Je Pakketje', maar Amazon is klant van het bedrijf. Hoe handig is zo'n pakkende naam op dat moment nog? Rohn ziet de voordelen van de oer-Hollandse naam, zo vertelt hij in de podcast. Maar aan die naam moet gewerkt worden wanneer de vleugels worden uitgeslagen naar bijvoorbeeld Duitsland.

Luister deze De Zo Genaamde Podcast ook voor duurzame inspiratie uit een sector die vanwege het vele wegverkeer niet bepaald bekend staat om zijn groene imago. Ook de groei en groeiplannen van de koerierdienst komen uitgebreid aan bod. Kortom: je kan en mag deze podcast niet missen.

Beluister hieronder ook de vijf eerdere afleveringen uit deze serie:

Lees ook: Buddha to Buddha's Batul Loomans over de wereldreis van zijn sieradenmerk

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

Lees ook: The Avocado Show, mono-restaurant met een belofte

Lees ook: Dopper: hoe komt deze fles aan zijn bijzondere naam?

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
De Ondernemer

Podcast Unlimited Ondernemen: zo verhoog je de slagkracht van jouw medewerkers

Hoe verhoog je de slagkracht van (jouw) medewerkers? Die vraag stelde techfilosoof Martijn Aslander in een poll die begin juli op dit platform kon worden beantwoord. Aslander reageert in de podcast Unlimited Ondernemen hieronder over de uitkomsten. En geeft tips om de knelpunten op te lossen.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details