Podcast De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Van onze redactie 5 april 2021

Eind vorig jaar maakte de startup bekend dat het een groene financiering van 12,5 miljoen euro heeft binnengehaald. Met het geld investeert Red Je Pakketje in een duurzaam bezorgnetwerk, waarmee het bedrijf nog dit jaar uitstootvrij pakketten gaat bezorgen in het grootste deel van Nederland.

Red Je Pakketje in het Duits: hoe gaat dat?

Met die ambitie is de naam van je bedrijf erg belangrijk, zeker wanneer er ook internationale ambities zijn. Leuk, dat 'Red Je Pakketje', maar Amazon is klant van het bedrijf. Hoe handig is zo'n pakkende naam op dat moment nog? Rohn ziet de voordelen van de oer-Hollandse naam, zo vertelt hij in de podcast. Maar aan die naam moet gewerkt worden wanneer de vleugels worden uitgeslagen naar bijvoorbeeld Duitsland.

Luister deze De Zo Genaamde Podcast ook voor duurzame inspiratie uit een sector die vanwege het vele wegverkeer niet bepaald bekend staat om zijn groene imago. Ook de groei en groeiplannen van de koerierdienst komen uitgebreid aan bod. Kortom: je kan en mag deze podcast niet missen.

Beluister hieronder ook de vijf eerdere afleveringen uit deze serie:

Lees ook: Buddha to Buddha's Batul Loomans over de wereldreis van zijn sieradenmerk

Lees ook: Hoe krnwtr gaat helpen aan een betere wereld zonder single-use drankverpakkingen

Lees ook: The Avocado Show, mono-restaurant met een belofte

Lees ook: Dopper: hoe komt deze fles aan zijn bijzondere naam?

De dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij. Niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren. 

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak vast, steeds weer

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Details
Broodje Verhaal

Waarom storytelling ook bij Ellyne Biermans' Reflower werkt

Storytelling-expert Cor Hospes in gesprek met Ellyne Bierman die de 'duurzame bloemenbieb' Reflower startte. Het is een platform om blijvende bloemen te delen, ook wel een abonnement op kunstbloemen. Maar: waarom? Houden ook kunstbloemen van mensen - en andersom? Jazeker. En dus: wat is het verhaal van Ellyne? Luister mee.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
De Ondernemer

Startende ondernemer? Zo kies je de juiste (bedrijfs-)auto

Wanneer je een bedrijf start, wil je ook zorgeloos op weg in een goede auto. Maar wat valt er allemaal te kiezen, hoe maak je als starter de slimste keuze en hoe voorkom je dat je toch onverhoopt met pech stil komt te staan? Dat hebben we uitgezocht: in samenwerking met ANWB voor de Zaak zetten we de beste tips voor je op een rij.

Details