Podcast

LinkedIn-lessen van 'Top Voice' Michiel Dijkman (Samsung)

Michiel Dijkman van Samsung is uitgeroepen tot een van de 'Top Voices' op LinkedIn. De posts van Dijkman worden gemiddeld 20.000 en op een goede dag zelfs 150.000 keer bekeken. In onze podcast vertelt de Head of Corporate Affairs van Samsung hoe het hem lukt met slechts één post per week.

IMG 20200114 WA0009

Van onze redactie 14 januari 2020

Dijkman reist voor zijn werk bij Samsung de wereld over en bericht daarover op LinkedIn, bij wijze van een persoonlijk en zakelijk dagboek. Zijn berichten, die kunnen gaan over een reis naar Singapore of een bezoek aan zijn oma, lokken veel interactie uit bij gebruikers, berekende het algoritme van LinkedIn. Het leverde Dijkman de titel Top Voice van 2019 op.

Lees ook: Marketingtrends 2020: van LinkedIn tot De Vrouw

Bedrijfspagina

In de podcast stelt Dijkman dat het ambassadeurschap van medewerkers op social media steeds belangrijker wordt. Niet alleen de ceo, ook het personeel deelt verhalen op LinkedIn over wat er achter de schermen van een bedrijf gebeurt. De tip van Dijkman: ,,Ondernemers moeten weten dat mensen het liefst andere mensen volgen en geen bedrijfspagina's. Wil je meer organische groei en mensen echt verbinden, dan is het dus belangrijk dat ze ook medewerkers en de ceo volgen.'' Een bedrijfspagina op LinkedIn is niet overbodig, maar moet volgens hem een plek zijn voor de verhalen van medewerkers en ondernemers zelf.

Meer tips voor het effectief inzetten van LinkedIn? Beluister hier de podcast terug:

Droomstart

Wie gaat er door na eerste Droomstart-pitch: De Groene Schoonmaakwinkel of Food for Skin?

Het tweede Droomstart-seizoen begint! De eerste twee kandidaten plaatsen met hun businessmodel duurzaamheid in de hoofdrol. Gaat de vakjury voor De Groene Schoonmaakwinkel van Mara Broeren of de 100 procent vegan huidverzorgingslijn Food for Skin van de ondernemende zussen Angela en Cathy Ursem?

Details
De Ondernemer

Waarom Rochdi Darrazi met Boldking binnen 7 jaar de nummer 1 van Europa is

Selfmade zijn. Volgens Rochdi Darrazi (41) kun je dat ontwikkelen. De Boldking-founder stelt dat 'iedereen die zijn levensomstandigheden blijvend weet te verbeteren selfmade is'. Ondernemerschap is een middel om dat doel te bereiken. Het is de weg die hij zelf heeft afgelegd, de manier waarop hij een succesvol merk en een fortuinlijk leven bouwde.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe lol en kwaliteit Fatboy groot maken: 'We zullen nooit een kantoorprullenbak maken'

Waar komen namen als Uitgekookt, TUI en Fonq vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In aflevering 2 kom je alles te weten over het ontstaan en de betekenis van Fatboy. Het Brabantse bedrijf heeft lol en kwaliteit hoog in het vaandel. 'We nemen het leven niet te serieus en brengen onconventioneel design.'

Details
De Zo Genaamde Podcast

Het uitgekookte verhaal achter de merknaam van maaltijdservice Uitgekookt

Fatboy, Old Amsterdam, TUI, Uitgekookt; bekende merknamen die we bijna iedere dag wel voorbij horen komen. Maar waar komen die namen vandaan en wat betekenen ze eigenlijk? In De Zo Genaamde Podcast ontdekt naamexpert Floris Hülsmann de bijzondere verhalen achter deze merknamen. In deze eerste aflevering Johan van Marle, eigenaar van de innovatieve maaltijdservice Uitgekookt.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details