Podcast

LinkedIn-lessen van 'Top Voice' Michiel Dijkman (Samsung)

Michiel Dijkman van Samsung is uitgeroepen tot een van de 'Top Voices' op LinkedIn. De posts van Dijkman worden gemiddeld 20.000 en op een goede dag zelfs 150.000 keer bekeken. In onze podcast vertelt de Head of Corporate Affairs van Samsung hoe het hem lukt met slechts één post per week.

IMG 20200114 WA0009

Van onze redactie 14 januari 2020

Dijkman reist voor zijn werk bij Samsung de wereld over en bericht daarover op LinkedIn, bij wijze van een persoonlijk en zakelijk dagboek. Zijn berichten, die kunnen gaan over een reis naar Singapore of een bezoek aan zijn oma, lokken veel interactie uit bij gebruikers, berekende het algoritme van LinkedIn. Het leverde Dijkman de titel Top Voice van 2019 op.

Lees ook: Marketingtrends 2020: van LinkedIn tot De Vrouw

Bedrijfspagina

In de podcast stelt Dijkman dat het ambassadeurschap van medewerkers op social media steeds belangrijker wordt. Niet alleen de ceo, ook het personeel deelt verhalen op LinkedIn over wat er achter de schermen van een bedrijf gebeurt. De tip van Dijkman: ,,Ondernemers moeten weten dat mensen het liefst andere mensen volgen en geen bedrijfspagina's. Wil je meer organische groei en mensen echt verbinden, dan is het dus belangrijk dat ze ook medewerkers en de ceo volgen.'' Een bedrijfspagina op LinkedIn is niet overbodig, maar moet volgens hem een plek zijn voor de verhalen van medewerkers en ondernemers zelf.

Meer tips voor het effectief inzetten van LinkedIn? Beluister hier de podcast terug:

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details