Podcast Social media

LinkedIn-lessen van 'Top Voice' Michiel Dijkman (Samsung)

Michiel Dijkman van Samsung is uitgeroepen tot een van de 'Top Voices' op LinkedIn. De posts van Dijkman worden gemiddeld 20.000 en op een goede dag zelfs 150.000 keer bekeken. In onze podcast vertelt de Head of Corporate Affairs van Samsung hoe het hem lukt met slechts één post per week.

Van onze redactie 14 januari 2020

IMG 20200114 WA0009

Dijkman reist voor zijn werk bij Samsung de wereld over en bericht daarover op LinkedIn, bij wijze van een persoonlijk en zakelijk dagboek. Zijn berichten, die kunnen gaan over een reis naar Singapore of een bezoek aan zijn oma, lokken veel interactie uit bij gebruikers, berekende het algoritme van LinkedIn. Het leverde Dijkman de titel Top Voice van 2019 op.

Bedrijfspagina

In de podcast stelt Dijkman dat het ambassadeurschap van medewerkers op social media steeds belangrijker wordt. Niet alleen de ceo, ook het personeel deelt verhalen op LinkedIn over wat er achter de schermen van een bedrijf gebeurt. De tip van Dijkman: ,,Ondernemers moeten weten dat mensen het liefst andere mensen volgen en geen bedrijfspagina's. Wil je meer organische groei en mensen echt verbinden, dan is het dus belangrijk dat ze ook medewerkers en de ceo volgen.'' Een bedrijfspagina op LinkedIn is niet overbodig, maar moet volgens hem een plek zijn voor de verhalen van medewerkers en ondernemers zelf.

Meer tips voor het effectief inzetten van LinkedIn? Beluister hier de podcast terug: