Podcast Broodje Verhaal

Ceo Audrey van Ham zet met Christine le Duc erotiek en het verhaal op één

De ceo van erotiekketen Christine le Duc, Audrey van Ham, is te gast bij Cor Hospes in zijn keuken voor de negende (en laatste) aflevering van de Broodje Verhaal-podcast. De topondernemer vertelt de storytelling-expert over het doorbreken van seksuele, zakelijke en andere taboes, online ondernemen in coronatijd en waarom de vrouw bij Christine le Duc altijd voorop staat.

Cor Hospes 5 augustus 2021

Sinds 53 jaar is Christine le Duc actief op de 'spannende markt', zoals Audrey van Ham. Belangrijk deel van het succesverhaal is adviseren en taboes doorbreken, geeft de ceo aan. ,,Daarnaast vind ik het leuk om ons verhaal vanuit een vrouwelijk perspectief neer te zetten en dat het interessant blijft voor koppels. Dat laatste staat buiten kijf.''

Christine le Duc-ceo deelt drie ondernemerstips in deze Broodje Verhaal-podcast

De persoonlijke missie van de ondernemer, ook in coronatijd? Een leuker seksleven voor de Nederlander. ,,In die zin dat mensen er opener over zijn, er vaker over praten. Op die manier komen ze er achter hoe ze een zo leuk mogelijk leven kunnen leiden en daar hoort seks absoluut bij'', aldus Van Ham. ,,Ineens kwamen huisvrouwen met 'Fifty Shades of Grey' onder hun arm bij onze winkel in Groningen binnenwandelen. Of we de speeltjes uit dat boek hadden.''

Lees ook: Met het juiste verhaal seks uit de taboesfeer: zo pakt Audrey van Ham (Christine le Duc) dat aan

Van Ham heeft spannende ondernemersverhalen en -ervaringen die je moet horen en waar je zelf als ondernemer misschien ook veel aan hebt. En natuurlijk, het kan nog heter. Met pepers. Want ook aan de ceo de uitdaging om een hap te nemen uit een gele peper en direct drie ondernemerstips te delen met ons. Blijf daarom tot het einde toe luisteren naar deze aflevering van Broodje Verhaal.

Lees ook: Dit kan storytelling voor jouw bedrijf betekenen: kijk mee met deze Broodje Verhaal-video's

Schrijf je in voor de dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details
De Zo Genaamde Podcast

Sam Rohn (Red Je Pakketje): 'Een echt goede bedrijfsnaam verzinnen is moeilijk'

Floris Hülsmann ontvangt in aflevering zes van De Zo Genaamde Podcast Sam Rohn, ceo van koeriersbedrijf Red Je Pakketje. Een nog duidelijkere naam kan je je bijna niet wensen. Een naam die sinds 2015 hetzelfde is gebleven ondanks een veranderd businessmodel. Waarom eigenlijk? En bijzonder, zo hoor je in de podcast, de onderneming ontstond uit frustratie. ,,De verzorger verlengt de service van jouw winkel tot aan de deur.''

Details