Nieuws Marketing

Succesvolle facebookactie zet B&B op de kaart

Een nachtje in een oude koeienstal, geheel gerenoveerd op een idyllisch plekje in de polder. Het is kennelijk een droom van menigeen, want de facebookactie van B&B Het Stalhuys is maar liefst 5 miljoen keer bekeken. Dat schrijft het AD.

Anne Kompagnie | Foto: AD 21 september 2016

Platteland 1065

Overdonderend - zo noemt eigenares Joyce de Wit de enorme belangstelling voor de facebookactie die ze onlangs op poten zette. ,,Het Stalhuys is net geopend en we bedachten dat het leuk zo zijn om een overnachting te verloten.''

BereikHet filmpje - simpelweg bestaande uit een paar pittoreske foto's van de accommodatie, met op de achtergrond een kalmerend muziekje - is inmiddels ruim vijf miljoen keer bekeken. ,,Kennelijk raakt het aan iets waar veel mensen naar verlangen. Even weg in eigen land, een mooi stukje verbouwde boerderij, helemaal voor jezelf.''

Dat De Wit met het filmpje een groter bereik heeft gegenereerd dan menig commerciële reclamecampagne, vindt ze heel bijzonder. ,,Bij de eerste miljoen hits zijn we uit eten gegaan. Maar nu zijn we de 5 miljoen gepasseerd en het gaat maar door. Zelfs nu we al een winnaar hebben uitgekozen. Willekeurig overigens. Heel veel mensen hadden een reden waarom nu juist zijzelf of de buurvrouw de overnachting verdiende, maar we kregen 28.000 reacties en die konden we niet allemaal lezen en vergelijken.''

ReserveringenHet gevolg van de actie is direct merkbaar in de reserveringen. ,,De weekeinden voor de komende anderhalve maand zitten vol. Ook mensen die dus niet de prijs hebben gewonnen, dachten: dit wil ik een keer met eigen ogen zien en beleven''

De Wit vindt het vooral gezellig om gasten te ontvangen. ,,Dit plekje is eigenlijk te mooi om niet met anderen te delen.''