Aangeboden door MKB Brandstof

Branded Content Mobiliteit

MKB brandstof: 'Een nieuwe laadpas speciaal voor elektrisch rijders'

Met de opkomst van elektrisch rijden veranderen ook de wensen van zakelijke automobilisten. Daarom komt MKB Brandstof, groot geworden met veelzijdige en gebruiksvriendelijke tankpassen, met twee nieuwe oplossingen. ‘Ideaal voor ondernemers met een elektrische auto.’

MKB brandstof 9 januari 2023

GEOFFREY PUT QUOOKER SANDER NAGEL 09218 PAS Groot

MKB brandstof: 'Een nieuwe laadpas speciaal voor elektrisch rijders'. Foto MKB brandstof

Elke ondernemer die de juiste brandstofpas in zijn of haar portemonnee heeft, weet hoe veel gedoe zo’n kaart scheelt. Om gebruikers zo veel mogelijk zorg uit handen te nemen, werd de oorspronkelijke tankpas door de jaren heen steeds multifunctioneler. Martijn van Paassen, operationeel directeur bij MKB Brandstof, maakte die ontwikkeling van dichtbij mee: ,,Inmiddels kun je tanken, je elektrische auto laden, parkeren, een wasbeurt afrekenen, motorolie halen, enzovoorts. En al die kosten die met de zakelijke auto gemoeid zijn, staan overzichtelijk gebundeld op één verzamelfactuur.”

Die combinatie van gemak en transparantie was vanaf het allereerste begin de drijfveer achter de multifunctionele brandstofpas, weet Van Paassen. ,,Juist omdat we weten hoe fijn het is voor een ondernemer om overzicht te houden, bieden wij het meest complete product in de markt.” De veelzijdige pas is dan ook een groot succes onder ondernemers en werknemers in Nederland. Maar tegenwoordig, zo legt Van Paassen uit in het hoofdkantoor van MKB Brandstof aan het Hofplein in Rotterdam, is er een groeiende groep gebruikers die om minder functionaliteiten vraagt.

Die mensen rijden in een elektrische auto. Zij hoeven immers geen motorolie of koelvloeistof af te rekenen en tanken geen benzine of diesel meer. ,,Dat vraagt om een andere oplossing, die nadrukkelijk wel dezelfde soepele ervaring biedt als onze bestaande brandstofpassen”, vervolgt Van Paassen. ,,Die behouden de bekende functionaliteiten overigens gewoon: daarmee kun je dus zowel brandstof tanken als stroom laden. Dat blijft belangrijk, bijvoorbeeld voor wie in een plug-inhybride rijdt.”

''We willen blijven aansluiten bij de specifieke wensen van elektrisch rijders en hen dezelfde soepele ervaring bieden als aan mensen die onze tankpas nu al kennen''

Martijn van Paassen, operationeel directeur

Beschikbaar in twee smaken

Voor ondernemers die volledig elektrisch rijden, biedt MKB Brandstof dus een specifieke laadpas aan. Die is er in twee smaken, legt product manager Jos Heubers uit: ,,Bij de eerste variant betaalt de gebruiker per sessie. Die pas heb je gratis in je portemonnee en elke keer dat je jouw auto aan een laadpaal hangt, betaal je alleen voor die actie. Het starttarief is negenentwintig cent per laadbeurt, verder betaal je een vast bedrag per geladen kilowattuur.”

De tweede optie is op basis van een maandelijks abonnement. ,,Die is vergelijkbaar met de gebruikelijke tankpas. Maar omdat gebruikers er niet meer mee hoeven te tanken, kunnen wij de laadpas voordeliger aanbieden. De bestaande tankpas is nu 9,90 euro per maand, de variant voor elektrisch rijden kost 6,90 euro per maand. Ook hier betaal je vaste tarieven per geladen kilowattuur.” Met beide passen kunnen klanten ook bij alle snelladers in Nederland en Europa terecht.

MKB Brandstof lanceert twee verschillende passen omdat niet iedereen dezelfde wensen heeft, zegt Heubers. ,,Wie al een eigen laadpunt thuis heeft, laadt minder aan een openbare laadpaal. Dan is het ideaal dat je betaalt per sessie, voor de keren dat je wél bij een openbaar oplaadpunt staat. Voor mensen die bijvoorbeeld in een appartement wonen en dus vaker bij een openbare paal staan, is de abonnementsvorm vaak voordeliger. Dan heb je geen starttarief per sessie, maar kun je zo vaak openbaar laden als je wilt zonder extra kosten.”

''MKB Brandstof lanceert twee verschillende passen omdat niet alle rijders dezelfde wensen hebben''

Jos Heubers, productmanager

Geen verrassingen achteraf

Heubers en Van Paassen hameren herhaaldelijk op de vaste prijs per kilowattuur. Die kostentransparantie is kenmerkend voor MKB Brandstof. Van Paassen: ,,Wij vinden het bij veel laadpalen nog steeds onvoldoende zichtbaar wat je precies voor je stroom betaalt. Daarom hanteren wij altijd vaste tarieven van 39 cent per kilowattuur. Mits je in Nederland laadt, in het buitenland kunnen we dit helaas nog niet organiseren vanwege lokale belastingwetgeving.”

Naast het laden biedt de laadpas van MKB Brandstof nog een extra dienst die volgens Jos Heubers vrijwel geen andere laadpasaanbieder heeft. ,,Je kunt er ook je parkeerkosten mee afrekenen. Dat is handig wanneer je bijvoorbeeld in een stad wilt gaan laden én parkeren, waarna die twee transacties overzichtelijk op dezelfde factuur verschijnen. Dat scheelt aanzienlijk in de administratie.”

Het toevoegen van nog meer functionaliteiten, zoals bij de ‘originele’ tankpas, is volgens Martijn van Paassen een kwestie van tijd. ,,Het is ook nu ons doel om een zo compleet mogelijk product aan te bieden, zodat gebruikers met een elektrische auto bijvoorbeeld ook bij autowasstraten terecht kunnen. Momenteel is dat nog niet mogelijk, omdat daarvoor allerlei andere samenwerkingsverbanden en contracten met andere partijen moeten worden opgezet. Dat komt er dus wel aan, maar belangrijker is dat wij nu al kunnen bieden wat onze klanten nodig hebben: veel gemak, veel duidelijkheid, en geen gedoe.”

Dit artikel kwam tot stand in samenwerking met MKB brandstof.

MKB Brandstof beweegt ondernemers met duurzame mobiliteit: wij maken overstappen op elektrisch rijden makkelijk. Door al je laadbeurten op je verzamelfactuur te zetten, betaalbare laadpalen (om te huren of kopen) aan te bieden, en laden met je autopas door heel Nederland mogelijk te maken.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.