Podcast

YKS1: is dit de toekomst van mobiliteit en urban transport?

Om op de vraag boven dit artikel antwoord te geven: een volmondig ja, van Ronald Schoonrok, geestelijk vader van de micro-auto YKS1. Steeds meer grote bedrijven én startups werken aan hele kleine auto’s, die vaak niet langer zijn dan een fiets en plaats bieden voor één a twee volwassenen. Als we de voorspellingen moeten geloven, gaat dit soort voertuigen er voor zorgen dat we niet meer met onze huidige auto’s de stad in gaan én betekenen ze het einde van de traditionele bezorgbusjes. In de podcast De Ondernemer Onderweg Ronald Schoonrok over zijn YKS1 en Jos Hollestelle, mobiliteitsexpert van Syndesmo, over mobiliteitsontwikkelingen in grote steden, van het gebrek aan parkeergelegenheid tot aan steden die auto’s weren.

Presentatie: Roland Tameling 11 november 2020

Hier kun je whitepaper van de YKS1 downloaden, en via deze link kun je website bezoeken voor nog veel meer informatie. Bovendien, zo stellen de bedenkers: 'Delen is het nieuwe hebben. We ontwikkelen YKS1 niet voor onszelf, maar voor iedereen. We willen vooral dat YKS1 er komt en omarmen daarom ieder idee, initiatief en advies dat ons dichter bij dat doel brengt. Hulp is welkom, kennis = kracht. Daarom werken we graag samen met bedrijven, overheden, investeerders en kenniscentra in Nederland en ver daarbuiten. Samen plaveien we de weg naar de juiste toekomst'.

Yks1 schets microauto mobiliteit
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Dorkas Koenen (cmo Rabobank): 'Wij doen niet aan purpose-marketing, wij zíjn purpose'

Al vijf jaar lang is Dorkas Koenen de Chief Marketing Officer van Rabobank. Een echt zwaargewicht die een doorslaggevende rol speelt bij de huidige visie van de bank: ‘Growing a better world together’. In de nieuwe podcast van Thijs Talks spreekt hij over zijn visie op marketing en talentontwikkeling.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandacht trekken? Zo zet jij jezelf als ondernemer in de schijnwerpers

In de podcastserie Aandachtstrekkers spreken de presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels hoe zij voor zichzelf aandacht trekken en hun dilemma’s daarbij. Zij zetten middelen in om meer klanten te krijgen (Ariëns) of zich meer in klanten te verdiepen (Wessels). Luister hoe zij in dit ‘worstelgesprek’ tot elkaar komen en samen ooit bij Jinek aan tafel willen eindigen.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Trix van der Vleuten (Philips): 'Fout is niet fout, het is goed om ervan te leren'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is bijna compleet. In de twaalfde episode van de podcastserie is Trix van der Vleuten te gast. Tot een half jaar geleden was zij cmo Northern Europa van fastfoodketen KFC, inmiddels is zij overgestapt naar Philips Domestic Appliances. Ze spreekt over lef en de kracht van divers samengestelde marketingteams.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Aandachtstrekkers over... aandacht trekken en aandacht vasthouden

Daar is 'ie dan: de podcastserie Aandachtstrekkers heet niet voor niets Aandachtstrekkers, dus eindelijk antwoord op de vraag: hoe trek jij op de juiste manier de aandacht bij je (potentiële) klant? Presentatoren Michel Ariëns en Patrick Wessels inspireren en motiveren ondernemers in deze podcast met de do's, de dont's en bakken vol tips. Hebben wij je aandacht al getrokken? Ja? Luisteren!

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

De sociale norm neerzetten of veranderen: de voordelen die het heeft voor jouw bedrijf

Waarom leveren consumenten winkelwagens altijd in, statiegeldflesjes bijna altijd en wat is het verschil tussen die twee? In de podcastserie Aandachtstrekkers gaan Patrick Wessels en Michel Ariëns in op de vraag: wat is een sociale norm? En hoe wordt die bepaald?

Details
Floris Hulsmann Jop Quirindongo
De Ondernemer

Met je visuele identiteit aan de slag? Leer van Jop Quirindongo

Floris Hülsmann praat voor de podcastserie De Namarama Show met de Amsterdamse ontwerper Jop Quirindongo van Lowres Creative Studio. Met meer dan vijftien jaar ervaring heeft hij gewerkt bij reclame-, retail- en designbureaus, was hij partner en design director bij een bekend designbureau en doet hij al vele jaren freelance projecten. Maar die naam... 'Quirindongo'. Daar moet een goed verhaal achter zitten. Niet alleen dat, de ontwerper heeft nog veel meer inspirerends te vertellen.

Details