Nu Nederland weer van het slot gaat, staan we ook langzaam maar zeker weer meer in de file. Onderweg naar de studio keek presentator Roland Tameling om zich heen en bedacht: waarom gaan niet veel meer Nederlanders op de motor naar hun werk?
Een ondernemer die dat ook dacht, is Marchel Bulthuis. Alleen gaat hij nog nét een stapje verder. Bulthuis is oprichter en eigenaar van Electric Motorcycles Nederland en daarmee de grootste importeur van e-motorfietsen van het land. In De Ondernemer Onderweg vertelt hij Tameling en de luisteraar over de voordelen van elektrische motorfietsen.
Als ondernemer voet aan de grond krijgen met een vernieuwend product
Bulthuis noemt zichzelf een Electric Addict, maar hoe is dat allemaal begonnen? Wat is zijn businessmodel en strategie? De motorbranche, nog veel meer dan de autowereld, is een conservatieve club met mensen die zich hard maken voor hun hobby en vasthouden aan wat ze kennen. Het zal voor de ondernemer vast niet makkelijk zijn geweest voet aan de grond te krijgen met een vernieuwend product. Hoe pakt Bulthuis het aan? Je hoort het in bovenstaande podcast.
Heel Nederland uit de bekende leaseauto en op de elektrische motorfiets
Ook belangrijk, what's in it voor ondernemend Nederland die de weg op moet? Hoe goed inzetbaar zijn hedendaagse elektrische motorfietsen eigenlijk? Denk aan de actieradius en de laadtijden. En hoe bereik je het publiek? Waar kan de ondernemer met interesse in een elektrische tweewieler terecht? Proefritten, events, circuits of een andere manier? Bulthuis biedt de luisteraar helderheid. En oh ja: hoe haalbaar is het om heel Nederland úít de bekende leaseauto en óp de elektrische motorfiets te krijgen?
Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen:
Lees ook: Willem Baudewijns (Polestar): 'Blijf trouw aan je filosofie. Ook onder druk'
Lees ook: Anne Lobbes (Hyundai) over hoe het merk de top én ondernemers gaat bereiken
Lees ook: Van Ferrari tot Tesla: daarom is Niels van Roij een wereldster in autodesign