Podcast De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan een perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Presentatie: Roland Tameling 20 april 2021

Jan Wijn legt in De Ondernemer Onderweg haarfijn uit wat Trunkrs zo anders maakt in vergelijking met de grote bezorgjongens als DHL en PostNL. Een van de factoren is volgens de ceo een bredere customer journey die pas stopt op het moment dat de ontvangen doos of verpakking open is gemaakt en de consument tevreden is met het product.

Vertrouwen enorm belangrijk voor consument

,,Als webshop moet je goed weten wat de consument belangrijk vindt", vertelt Wijn. ,,Dat hebben wij uitgezocht. Wat blijkt? Naast vier andere punten is het vertrouwen enorm belangrijk voor de consument. Men verwacht gewoonweg meer service. Zeg je dat jouw product morgen wordt bezorgd, zorg dan dat het ook gebeurt. Daar helpt Trunkrs bij. Zorgen dat het pakket snel en betrouwbaar bij de consument komt. Kom je beloftes na. Belangrijk voor de reviews van jouw webshop en ook voor de klantrelatie. Wij zijn de marketingtool die de ondernemers daarbij helpt.’’

''Verzoek voor internationale expansie komt ook via onze klanten. Heel veel Belgische consumenten kopen bij Nederlandse webshops''

Jan Wijn, ceo Trunkrs (foto onder)

Hoe Trunkrs die belofte bijna altijd na kan komen, vertelt Wijn aan host Roland Tameling in deze podcast. Dat gaat het beste met een goed voorbeeld vanuit de praktijk. Hoe krijg je een heerlijke burger bijvoorbeeld op tijd van Rotterdam naar Rijswijk? Zo efficiënt en duurzaam mogelijk? Ook vertelt de ceo waarom Trunkrs juist de middelgrote webshops helpt met een gesmeerde levering. Dat heeft zijn redenen. ,,Juist die bedrijven kunnen we helpen met een nog betere servicebeleving bij de consument.’’

Wat gaat Trunkrs internationaal doen?

Wie denkt dat de bezorgdienst de ambities binnen de landsgrenzen houdt, die heeft het finaal mis. Trunkrs heeft flink wat internationale ambities op de to do-lijst staan. Wijn: ,,Dat verzoek voor internationale expansie komt ook via onze klanten. Heel veel Belgische consumenten kopen bij Nederlandse webshops. Dat biedt veel kansen voor ons en onze klanten, die zelf vaak ook naar Vlaanderen en Brussel uitbreiden. Voor ons is de uitbreiding naar België relatief eenvoudig dankzij de uitvoering in samenwerking met een lokale partner.’’

Lees ook: Trunkrs: de eerste same day delivery specialist in België

Toch komt er bij de expansie meer kijken, bijvoorbeeld op ICT-vlak, vertelt de ceo in De Ondernemer Onderweg. Ook heeft hij het over het global player-schap waar Trunkrs aan bouwt. Met andere woorden: een nog veel verdere internationale, Europese uitbreiding. Hoe dat in zijn werk gaat, hoor je eveneens in deze podcast.

Eind 2022 alles elektrisch afgeleverd

Tot slot bespreken presentator en gast het groene aspect van de bezorgdienst. Al die busjes door de straat, hoe houd je het enigszins duurzaam? ,,Daarom zijn we gaan samenwerken met bedrijven die al busjes hebben waarvan wij gebruik maken wanneer de eigenaar ze niet nodig heeft. Ook willen we tegen het eind van 2022 alles elektrisch afleveren’’, belooft Wijn. Dat klinkt zeer ambitieus. Hoe gaat het jonge bezorgbedrijf dat voor elkaar boksen? Je hoort het hierboven.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen van De Ondernemer Onderweg:

Lees ook: De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Lees ook: Mobiliteit kan een stuk eenvoudiger. Hoe? Co Alain (Lynk & CO) legt het uit

Lees ook: Hoe zit het met de ‘succesvolle’ subsidieregeling voor elektrische auto’s?

Blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws voor ondernemers.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details