Podcast De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan een perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Presentatie: Roland Tameling 20 april 2021

Jan Wijn legt in De Ondernemer Onderweg haarfijn uit wat Trunkrs zo anders maakt in vergelijking met de grote bezorgjongens als DHL en PostNL. Een van de factoren is volgens de ceo een bredere customer journey die pas stopt op het moment dat de ontvangen doos of verpakking open is gemaakt en de consument tevreden is met het product.

Vertrouwen enorm belangrijk voor consument

,,Als webshop moet je goed weten wat de consument belangrijk vindt", vertelt Wijn. ,,Dat hebben wij uitgezocht. Wat blijkt? Naast vier andere punten is het vertrouwen enorm belangrijk voor de consument. Men verwacht gewoonweg meer service. Zeg je dat jouw product morgen wordt bezorgd, zorg dan dat het ook gebeurt. Daar helpt Trunkrs bij. Zorgen dat het pakket snel en betrouwbaar bij de consument komt. Kom je beloftes na. Belangrijk voor de reviews van jouw webshop en ook voor de klantrelatie. Wij zijn de marketingtool die de ondernemers daarbij helpt.’’

''Verzoek voor internationale expansie komt ook via onze klanten. Heel veel Belgische consumenten kopen bij Nederlandse webshops''

Jan Wijn, ceo Trunkrs (foto onder)

Jan wijn customer journey trunkrs

Hoe Trunkrs die belofte bijna altijd na kan komen, vertelt Wijn aan host Roland Tameling in deze podcast. Dat gaat het beste met een goed voorbeeld vanuit de praktijk. Hoe krijg je een heerlijke burger bijvoorbeeld op tijd van Rotterdam naar Rijswijk? Zo efficiënt en duurzaam mogelijk? Ook vertelt de ceo waarom Trunkrs juist de middelgrote webshops helpt met een gesmeerde levering. Dat heeft zijn redenen. ,,Juist die bedrijven kunnen we helpen met een nog betere servicebeleving bij de consument.’’

Wat gaat Trunkrs internationaal doen?

Wie denkt dat de bezorgdienst de ambities binnen de landsgrenzen houdt, die heeft het finaal mis. Trunkrs heeft flink wat internationale ambities op de to do-lijst staan. Wijn: ,,Dat verzoek voor internationale expansie komt ook via onze klanten. Heel veel Belgische consumenten kopen bij Nederlandse webshops. Dat biedt veel kansen voor ons en onze klanten, die zelf vaak ook naar Vlaanderen en Brussel uitbreiden. Voor ons is de uitbreiding naar België relatief eenvoudig dankzij de uitvoering in samenwerking met een lokale partner.’’

Lees ook: Trunkrs: de eerste same day delivery specialist in België

Toch komt er bij de expansie meer kijken, bijvoorbeeld op ICT-vlak, vertelt de ceo in De Ondernemer Onderweg. Ook heeft hij het over het global player-schap waar Trunkrs aan bouwt. Met andere woorden: een nog veel verdere internationale, Europese uitbreiding. Hoe dat in zijn werk gaat, hoor je eveneens in deze podcast.

Eind 2022 alles elektrisch afgeleverd

Tot slot bespreken presentator en gast het groene aspect van de bezorgdienst. Al die busjes door de straat, hoe houd je het enigszins duurzaam? ,,Daarom zijn we gaan samenwerken met bedrijven die al busjes hebben waarvan wij gebruik maken wanneer de eigenaar ze niet nodig heeft. Ook willen we tegen het eind van 2022 alles elektrisch afleveren’’, belooft Wijn. Dat klinkt zeer ambitieus. Hoe gaat het jonge bezorgbedrijf dat voor elkaar boksen? Je hoort het hierboven.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen van De Ondernemer Onderweg:

Lees ook: De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Lees ook: Mobiliteit kan een stuk eenvoudiger. Hoe? Co Alain (Lynk & CO) legt het uit

Lees ook: Hoe zit het met de ‘succesvolle’ subsidieregeling voor elektrische auto’s?

De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg 920x510px

Mis vanaf nu geen ondernemersnieuws meer, schrijf je in voor onze dagelijkse update. In 2 minuten tijd ben jij weer op de hoogte.

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Goudmijn of valkuil: dit vinden deze online marketingexpert en psycholoog van data

Dat grote bedrijven als bol.com en Spotify data van klanten gebruiken om de consument nog beter te koppelen aan het gebodene en de relatie te verstevigen, dat mag natuurlijk geen geheim meer heten. Maar wat kan jij als ondernemer daarvan leren? Wat zijn de valkuilen? Hoe zit het met privacy? Michel Ariëns en Patrick Wessels leggen het je uit in aflevering 5 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts Thijs van Dijk Thijs Talks
Thijs Talks

Caroline van Turennout (Zeeman): 'Online is er nog veel te doen'

Het is alweer tijd voor de achtste aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Presentator Thijs van Dijk is nog altijd actief met het samenstellen van het ultieme marketingelftal. De volgende kandidaat is Caroline van Turennout, verantwoordelijk voor de marketing, communicatie en e-commerce bij textielsuper Zeeman. Welke positie krijgt zij op het veld? Beluister nu de podcast. ,,We zijn internationaal al behoorlijk actief. Maar er kan nog meer.''

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

'Dat Formule 1 via Netflix slim nieuwe fans scoort, kunnen ondernemers ook'

Wat begint met Netflix, de Formule 1 en de populaire serie Drive to Survive, eindigt in deze podcast met tips voor ondernemers hoe zij zelf die slimme strategie kunnen toepassen om nieuwe fans, klanten, consumenten te binden. Kijktip: Drive to Survive. Luistertip: aflevering 4 van Aandachtstrekkers.

Details
De Ondernemer Podcasts De Zo Genaamde Podcast
De Zo Genaamde Podcast

Hoe EARTH Water volgens Henk Witteveen na b2b-markt ook retailwereld verovert

Henk Witteveen is samen met Patrick de Nekker verantwoordelijk voor het succes van EARTH Water. 100 procent van de nettowinst gaat naar waterprojecten in landen waar het hard nodig is. Ook hebben de twee de overstap gemaakt naar totaal plasticvrij en zijn ze bezig EARTH Water in de supermarkten te zetten. Hoog tijd voor presentator Floris Hülsmann om Witteveen uit te nodigen voor een aflevering van De Zo Genaamde Podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Aandachtstrekkers 30x30cm
Aandachtstrekkers

Is het abonnementsmodel het juiste model voor jouw dienst of product?

In de nieuwe podcastserie Aandachtstrekkers signaleren Michel Ariëns en Patrick Wessels online trends. De investeerder in startups en founder van online marketingbureau .CREW en de consumentenpsycholoog annex Raad van Advies-lid koppelen dat aan de psychologie van de klant. En ze adviseren hoe ondernemers daar goed op kunnen inspelen. In aflevering 1 draait het om abonnementsmodellen en wat de ondernemer aan deze modellen kan hebben. En wat betekent het voor de consument? Je hoort het in de podcast.

Details
De Ondernemer Podcasts Roland Tameling De Ondernemer Onderweg
De Ondernemer Onderweg

Ronald Kooyman (Louwman): hoe je evenementenlocatie èn museum draaiende houdt in coronatijd

Je hebt één van de allermooiste autocollecties van de wereld in een modern museum. Dat pand doet ook dienst als evenementenlocatie, borrels van bedrijven en andere bijeenkomsten. En dan die coronacrisis. Wat doe je dan? In deze De Ondernemer Onderweg vraagt presentator Roland Tameling het de directeur van het Louwman Museum - want daar hebben we het over - Ronald Kooyman.

Details