Podcast De Ondernemer Onderweg

Zo helpt Trunkrs webshops aan een perfecte klantbeleving

Trunkrs groeit hard. De same day delivery-speler zet in op snel en groen bezorgen, mét een focus op de ontvangstervaring. Het levert de bezorgdienst een groei van 700 procent op. Ceo Jan Wijn is bij Roland Tameling in de studio voor een nieuwe aflevering van De Ondernemer Onderweg. Luister naar deze podcast over het idee, het succes en de ambities van deze bezorgdienst.

Presentatie: Roland Tameling 20 april 2021

Jan Wijn legt in De Ondernemer Onderweg haarfijn uit wat Trunkrs zo anders maakt in vergelijking met de grote bezorgjongens als DHL en PostNL. Een van de factoren is volgens de ceo een bredere customer journey die pas stopt op het moment dat de ontvangen doos of verpakking open is gemaakt en de consument tevreden is met het product.

Vertrouwen enorm belangrijk voor consument

,,Als webshop moet je goed weten wat de consument belangrijk vindt", vertelt Wijn. ,,Dat hebben wij uitgezocht. Wat blijkt? Naast vier andere punten is het vertrouwen enorm belangrijk voor de consument. Men verwacht gewoonweg meer service. Zeg je dat jouw product morgen wordt bezorgd, zorg dan dat het ook gebeurt. Daar helpt Trunkrs bij. Zorgen dat het pakket snel en betrouwbaar bij de consument komt. Kom je beloftes na. Belangrijk voor de reviews van jouw webshop en ook voor de klantrelatie. Wij zijn de marketingtool die de ondernemers daarbij helpt.’’

''Verzoek voor internationale expansie komt ook via onze klanten. Heel veel Belgische consumenten kopen bij Nederlandse webshops''

Jan Wijn, ceo Trunkrs (foto onder)

Hoe Trunkrs die belofte bijna altijd na kan komen, vertelt Wijn aan host Roland Tameling in deze podcast. Dat gaat het beste met een goed voorbeeld vanuit de praktijk. Hoe krijg je een heerlijke burger bijvoorbeeld op tijd van Rotterdam naar Rijswijk? Zo efficiënt en duurzaam mogelijk? Ook vertelt de ceo waarom Trunkrs juist de middelgrote webshops helpt met een gesmeerde levering. Dat heeft zijn redenen. ,,Juist die bedrijven kunnen we helpen met een nog betere servicebeleving bij de consument.’’

Wat gaat Trunkrs internationaal doen?

Wie denkt dat de bezorgdienst de ambities binnen de landsgrenzen houdt, die heeft het finaal mis. Trunkrs heeft flink wat internationale ambities op de to do-lijst staan. Wijn: ,,Dat verzoek voor internationale expansie komt ook via onze klanten. Heel veel Belgische consumenten kopen bij Nederlandse webshops. Dat biedt veel kansen voor ons en onze klanten, die zelf vaak ook naar Vlaanderen en Brussel uitbreiden. Voor ons is de uitbreiding naar België relatief eenvoudig dankzij de uitvoering in samenwerking met een lokale partner.’’

Lees ook: Trunkrs: de eerste same day delivery specialist in België

Toch komt er bij de expansie meer kijken, bijvoorbeeld op ICT-vlak, vertelt de ceo in De Ondernemer Onderweg. Ook heeft hij het over het global player-schap waar Trunkrs aan bouwt. Met andere woorden: een nog veel verdere internationale, Europese uitbreiding. Hoe dat in zijn werk gaat, hoor je eveneens in deze podcast.

Eind 2022 alles elektrisch afgeleverd

Tot slot bespreken presentator en gast het groene aspect van de bezorgdienst. Al die busjes door de straat, hoe houd je het enigszins duurzaam? ,,Daarom zijn we gaan samenwerken met bedrijven die al busjes hebben waarvan wij gebruik maken wanneer de eigenaar ze niet nodig heeft. Ook willen we tegen het eind van 2022 alles elektrisch afleveren’’, belooft Wijn. Dat klinkt zeer ambitieus. Hoe gaat het jonge bezorgbedrijf dat voor elkaar boksen? Je hoort het hierboven.

Beluister hieronder ook de eerdere afleveringen van De Ondernemer Onderweg:

Lees ook: De Ondernemer Onderweg: hoe Mike Belinfante het automerk MG op de kaart zet

Lees ook: Mobiliteit kan een stuk eenvoudiger. Hoe? Co Alain (Lynk & CO) legt het uit

Lees ook: Hoe zit het met de ‘succesvolle’ subsidieregeling voor elektrische auto’s?

De dagelijkse nieuwsbrief voor ondernemers, in 2 minuten tijd ben je weer helemaal bij. Niet alleen te lezen, maar ook te beluisteren. 

Ontvang iedere ochtend onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste ondernemersnieuws

Thijs Talks

Lessen van Ivar Camps (Alliance Automotive): ‘Leg elke zakelijke afspraak vast, steeds weer

Nog twee open plekken in het marketingelftal van Thijs van Dijk. Na deze aflevering nog maar één. In de tiende episode van de podcastserie Thijs Talks is Ivar Camps van Alliance Automotive Group Benelux, een bedrijf gespecialiseerd in de distributie en de verkoop van auto-onderdelen en –accessoires, te gast. Op welke plek gaan we de retailmarketingmanager terugzien? Je hoort het in deze podcast! Net als het beste advies waar je mee aan de slag kan.

Details
Broodje Verhaal

Hoe vanzelfsprekend storytelling voor een startup als Moonback is

Deze ondernemer heeft een verhaal - en wat voor een. Storytelling-expert Cor Hospes ontvangt dan ook maar al te graag de Meest Inspirerende Ondernemer van het Jaar, Niels Meijssen, in zijn keuken voor Broodje Verhaal. Niels is initiator van Moonback, het eerdere Beterboeken.nl, als nieuwe sympathieke alternatief voor Booking.com.

Details
Broodje Verhaal

Waarom storytelling ook bij Ellyne Biermans' Reflower werkt

Storytelling-expert Cor Hospes in gesprek met Ellyne Bierman die de 'duurzame bloemenbieb' Reflower startte. Het is een platform om blijvende bloemen te delen, ook wel een abonnement op kunstbloemen. Maar: waarom? Houden ook kunstbloemen van mensen - en andersom? Jazeker. En dus: wat is het verhaal van Ellyne? Luister mee.

Details
Thijs Talks

Peter Zijlstra (Mercedes-Benz): 'Empower je mensen'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk wordt steeds completer dankzij alweer de negende aflevering van de podcastserie Thijs Talks. Dit keer te gast: Peter Zijlstra, Head of Marketing bij Mercedes-Benz Nederland. Waar plaatst uw host hem in zijn ultieme elftal? ,,Het merk, de maatschappij en de media verandert. Genoeg uitdaging.''

Details
Thijs Talks

Thecla Schaeffer (Tony's Chocolonely): 'Haal inspiratie niet uit het vak, kijk verder'

Het marketingelftal van Thijs van Dijk is eindelijk compleet. Nou ja... Bijna dan. Eerst deze aflevering van Thijs Talks beluisteren. In de elfde episode van de podcastserie is Thecla Schaeffer te gast. Sinds 2019 is zij cmo van het inmiddels wereldberoemde slaafvrije chocolademerk Tony's Chocolonely. Welke nog vrije plek op het marketingveld is voor haar vrijgehouden? En waarom? Verder: wat kunnen we leren van deze marketingexpert? Heeft ze nog niet te missen adviezen en tips? Je hoort het in deze podcast!

Details