Podcast

Jonge startup Findey zet in op e-vouchers voor ondernemers

Bedrijven zelf e-vouchers (online waardebonnen) laten samenstellen die zij vervolgens kunnen verkopen via een slimme button op de eigen website. Dat is in de basis het idee achter Findey, geïnspireerd door het HelpDeHoreca.nl-initiatief en dus ook juist nu, vanwege de coronacrisis, door twee studenten geïntroduceerd.

Van onze redactie 27 mei 2020

Yoran van Donselaar, één van de oprichters van Findey, was te gast in de wekelijkse online radio-uitzending van De Ondernemer (hierboven terug te luisteren) op New Business Radio.

,,Findey is een vergelijkbaar concept als dat van de horeca, maar is breder inzetbaar, dus ook voor bedrijven in andere sectoren die ondersteund moeten worden", vertelt hij onder meer in de uitzending. ,,Ons systeem biedt bedrijven de mogelijkheid zelf waardebonnen samen te stellen die vervolgens verkocht kunnen worden via een 'Floating Action Button' die geplaatst wordt op de bedrijfswebsite. Wanneer klanten op die button klikken, opent een nieuwe pagina waar vervolgens alle aangeboden waardebonnen weergeven worden van het betreffende bedrijf. Na aankoop ontvangt de klant een e-mail met daarin een barcode die verzilverd kan worden met een barcode-scanner."

Van Donselaar stelt dat 'het resultaat van ons systeem is dat bedrijven toekomstige omzet eerder beschikbaar hebben om zo een financiële adempauze voor zichzelf te creëren." Het vouchers-systeem is eenvoudig in te stellen en gemakkelijk in gebruik zonder enige onkosten (klik hier voor alle informatie); daarom voor Van Donselaar dé manier om zijn ondernemersnetwerk uit te breiden.

,,Want het oorspronkelijke idee van onze startup was een andere. We zien dit dan ook inderdaad als een investering, om vervolgens dat eerste plan ook uit te kunnen voeren." En ook daar vertelt hij meer over in de podcast.

Alles over, voor én door ondernemers in je mailbox.

Ontvang twee keer per week onze nieuwsbrief met inspirerende ondernemersverhalen en informatieve artikelen.

Droomstart

Theesommelier verrast met een alternatief voor wijn in Droomstart

Steeds meer mensen willen minderen met alcohol. Maar wat schenk je in als er geen wijn meer op tafel staat en je bent uitgekeken op water? Thee, is het volmondige antwoord van Anne Hardon. In de vierde aflevering van de podcastserie Droomstart verrast de theesommelier met haar concept Chef’s Dinner Tea.

Details
Droomstart

Podcast Droomstart: waarom Eva en Nicky geloven in workations voor bedrijven

Corona heeft een hoop zaken versneld maar dat thuiswerken plots zó normaal zou worden, dat had zelfs de grootste innovator niet verwacht. Complete kantoren zijn leeg omdat het personeel – zelfs nu het weer kan – liever thuiswerkt. Maar hoe zit dat met de binding onderling, en met het bedrijf? Het ‘gouden duo’ uit de derde aflevering van de podcastserie Droomstart heeft de oplossing.

Details
Droomstart

TU-student daagt Google uit in tweede aflevering van Droomstart

,,De wereld kan je veranderen met technologie, maar de impact is veel groter in een startup.” Het zijn de woorden van TU-student Dewwret Sitaldin in de tweede aflevering van de nieuwe podcastserie Droomstart. Zijn startup-idee daagt techreus Google uit. Maar weet hij ook de ondernemersjury te overtuigen?

Details
Droomstart

Volg ambitieuze ondernemers-in-de-dop in de nieuwe podcastserie Droomstart

Wist je dat de helft van de Nederlanders ervan droomt om te ondernemen, maar dat slechts een fractie daarvan daadwerkelijk de stap durft te maken? Daarom lanceert De Ondernemer Droomstart: een nieuwe podcastserie waarin ondernemers in spe met een gouden business-idee worden geholpen én gevolgd op hun weg naar succes.

Details
Sleutel tot Succes

Mijn naam is Groen. Jitse Groen. Grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld

In 1999 programmeerde hij een pizzabestelsite in zijn studentenkamer in elkaar, anno nu runt Jitse Groen (43) de grootste maaltijdbezorger van de westerse wereld. Just Eat Takeaway.com bedient - letterlijk, in dit geval - samen met Grubhub ruim 70 miljoen klanten. Over die sleutel tot succes, over die exponentiële en zelfs explosieve groei, een kleine dertig boeiende luisterminuten.

Details
Aandachtstrekkers

Nieuwsbrief net zo spannend als een Netflix-trailer? Zo pak je dat aan

Nieuwsbrieven saai, vervelend en onaantrekkelijk? Onzin. Een digitale nieuwsupdate hoeft alles behalve een spam-waardig moetje te zijn waar je als ondernemer niet onderuit komt. Au contraire: jouw nieuwsbrief kan net zo'n must see-item zijn als een trailer voor de nieuwste Netflix-hit. Hoe? Aandachtstrekkers Michel Ariëns en Patrick Wessels scheppen licht in de duisternis.

Details