Vandaag strijden tien Student Companies (5 mbo en 5 hbo) om de felbegeerde titel in het Beatrix Theater in Utrecht. Deze dag pitchen de finalisten hun bedrijf voor een jury. De pitch weegt voor een gedeelte mee in de beoordeling. De studenten worden namelijk ook beoordeeld op hun kraam en Stand van zaken-rapport dat ze vóór de finale inleveren.
De finalisten maken kans op de titel Student Company van het Jaar 2019 in de categorie mbo en hbo, benoeming tot Publiekslieveling, een geldprijs en een plek in de Europese finales in Lille (mbo) en Oslo (hbo).
Er is ook een Publiekslieveling-prijs. De Student Company die Publiekslieveling wordt, wint een interview met De Ondernemer. Dit interview wordt op deze website geplaatst en in gehele krantenoplage van het AD en Het Parool.
Lees ook: Zo word je Student Company van het Jaar
En deze companies van nú al goed ondernemende mbo- en hbo-studenten zijn de genomineerden:
Charity Cup van Zadkine LOC Centrum in Rotterdam
Fix4ride vam Hoornbeeck College Rotterdam
GIGG van ROC Rijn IJssel in Arnhem
Social Knitwork van De Rooi Pannen in Tilburg
The Choppers van Hoornbeeck College Amersfoort
Iedereen Beweegt van Hogeschool van Arnhem & Nijmegen
STRAPD van Fontys Hogescholen in Eindhoven
Mases van Hogeschool Windesheim Flevoland in Almere
CyClean van Hogeschool InHolland Alkmaar
Excellence Innovations van Rotterdam Academy
Klik op deze link om alles over ze te weten te komen.
Lees ook: Piepjonge directeur Juliette (16) sluit deal met Tony’s Chocolonely
Overigens: De Ondernemer en Jong Ondernemen slaan de handen ineen om jongeren kennis te laten maken met ondernemerschap, te beginnen met een partnership rondom de Student Company van het Jaar. ,,Initiatieven als Jong Ondernemen ondersteunen wij met veel plezier. Ondernemers hebben we nooit genoeg en met ondernemen kun je niet vroeg genoeg beginnen", aldus Gerard van den Broek, creative director van De Ondernemer en dit jaar ook jurylid bij Student Company van het Jaar (tweede van links op de foto bovenaan).