Aangeboden door T-Mobile Ondernemen

Podcast

Jan van Setten geeft tips over medewerkers binden: spreek vaker je waardering uit

Hoe haal je als ondernemer het meeste uit je mensen en je mogelijkheden? En welke rol kan connectiviteit daarbij spelen? In de podcastserie Unlimited Ondernemen bespraken we deze vragen (hieronder) met Jan van Setten, spreker en expert in (persoonlijk) leiderschap, verandering en klantgerichtheid.

Hybride werken jan van setten sharon hilgers my jewellery martijn aslander

Van onze redactie 12 december 2022

Tips voor samenwerken

Van Setten strooit in de podcast met tips om het meeste te halen uit de samenwerking tussen werkgever en werknemer. ,,Als je mensen wilt binden en boeien, zorg dat ze iets doen dat ze leuk vinden. Behandel ze ook niet zoals je zelf behandeld wilt worden, maar behandel ze zoals zij behandeld willen worden. De huidige technieken bieden daarvoor ook online allerlei mogelijkheden.”

Vraag werknemers naar hun ideeën

In de aanloop naar de podcast werd bovendien een poll gedaan, die antwoord gaf op de vraag hoe belangrijk ondernemers het vinden om medewerkers naar hún ideeën te vragen en of het zin heeft om ze te betrekken bij de uitdagingen die je als ondernemer ervaart. Hoe belangrijk is het om thuiswerken mogelijk te maken en, typisch Jan van Setten, hoe spreek je je waardering uit?

Gemotiveerde en productieve medewerkers, hoe houd je dat in stand?

  • Betrek ze bij jouw uitdagingen 35%
  • Spreek je waardering uit 35 %
  • Vraag ze naar hun ideeën 22%
  • Bied ruimte om thuis te werken 8%

Ook online effectief zijn

In de podcast werd bovendien de vraag behandeld hoe je als ondernemer en manager online effectief te zijn in gesprekken met medewerkers. Van Setten: ,,Live is het mooist, mensen in een zaal of een vergaderruimte die zijn gekomen om naar jou te luisteren. Maar als iedereen digitaal moet, staan we wel weer gelijk. Ik heb daar ook aan moeten werken. We kwamen met polls, met interactie, mensen konden vragen stellen. Het was wennen, maar uiteindelijk lukte het om mijn rol voor de camera vorm te geven. Kan het niet live, denk dan in mogelijkheden om online net zo effectief te zijn.”

Wereldwijde brainstorm

De vraag werd in de podcast ook beantwoord door Egbert Kroon, director B2B development en Innovations bij T-Mobile: ,,Met de huidige technieken staat niets ons meer in de weg om activity based working te doen. Zo kun je zelfs met mensen in andere delen van de wereld een brainstorm houden.”

Wil je nog meer voorbeelden over het in balans brengen van de behoeftes van het personeel en van het bedrijf? Lees in de whitepaper met Jan van Setten praktische tips over hoe je kunt inzoomen op de drijfveren van je medewerker.

De Jonge Ondernemer

Eigen kledingmerk als mentale missie voor Vlinder (17) en Merlijn (24) Kamerling

Naast broer en zus zijn Merlijn en Vlinder Kamerling ook zakenpartners. Als oprichters van Limitless presenteren zij hun streetwearmerk met coole designs en een belangrijke boodschap: meer aandacht voor mentale gezondheid. Een enorm belangrijk verhaal voor Vlinder (17) en Merlijn (24), te beluisteren in de podcast De Jonge Ondernemer.

Details
Hart voor Zaken

Arnold Mars (cfo AFAS): 'Ga niet boven, maar tussen je mensen staan'

'Liefde vormt de kern van het AFAS-familiestatuut. In dat statuut staat: ‘Die liefde maakt dat je niet vast komt te zitten in eigenbelang. Ze zorgt dat je verschillen kunt overbruggen, en dat je altijd het grotere geheel kunt zien'. Het zijn de woorden van cfo Arnold Mars van AFAS Software. In gesprek met Cor Hospes voor de podcastserie Hart voor Zaken vertelt hij over leiderschap.

Details
Droomstart

Hoe staat het met het businessplan van Droomstarters Angela (Food for Skin) en David (Teazie)

De Droomstart-finale komt steeds dichterbij. Welk businessplan is uiteindelijk topfavoriet bij de vakjury en de luisteraars? Je hoort het zeer binnenkort. Maar eerst: hoe staat het met de startups Teazie en Food for Skin? Welke ondernemer weet de jury te overtuigen met zijn of haar presentatie van tien minuten en gaat net als FinBuddy door naar de laatste ronde? Je hoort het allemaal in deze niet te missen podcastserie.

Details
De Zo Genaamde Podcast

TUI: hoe een onbeduidende Duitse afkorting een merknaam werd die klinkt als een klok

Wie van reizen en vakanties houdt, kent TUI natuurlijk wel. Maar waar komt die naam eigenlijk vandaan? In deze aflevering van de Zo Genaamde Podcast legt Frans Leenaars, chief marketing officer bij de reisgigant, dat in gesprek met naamexpert en presentator Floris Hülsmann haarfijn uit.

Details
Selfmade in Holland

EasyToys-topman Eric Idema: 'Op elk nachtkastje moet iets uit Veendam liggen'

,,Soms moet je dingen gewoon afdwingen. Jezelf forceren om je situatie te verbeteren.” Eric Idema zat met een uitkering thuis. In een woning met een flinke hypotheek. In 2007 verloor hij zijn baan. In de online verkoop van erotische artikelen zag hij een kans. Vijftien jaar later is zijn EQOM, moederbedrijf van EasyToys en Christine Le Duc, met 225 miljoen euro omzet de grootste speler in de Europese markt voor sexual wellness. Nu is hij te gast bij Roelof Hemmen in Selfmade in Holland.

Details
Droomstart

Duurzaam thee-abonnement op kantoor of heitje voor karweitje 2.0: welk businessplan gaat door in Droomstart?

De twee laatste ondernemers mogen de pitchroom betreden om hun businessplan voor te leggen aan een strenge doch rechtvaardige Droomstart-jury. Kiezen ze voor een duurzaam thee-abonnement op kantoor of de digitale buurtversie van het heitje voor karweitje? Het is weer een inspirerende en spannende podcast die je kunt beluisteren. Waar wacht je op?

Details